פרשת כי תשא: פרשת השבוע עם הרב דוד הכהן שליט"א (וידאו)

$(function(){setImageBanner('4a4ecb48-9ca8-45a1-b29c-2361bafbc6be','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,54813,'Image','');})

"אנו שואפים תמיד להצליח. הפתגם האומר מהו הדבר המוצלח ביותר בחיים? ההצלחה. אנו שואפים תמיד להצליח, להרוויח, להקים בית טוב, משפחה טובה, לחתן את הילדים, אך בואו נדבר היום לא על ההצלחות, אלא על הכשלונות, כשלא הולך, כשהכל נתקע." הרב דוד הכהן שליט"א על פרשת השבוע המדברת על הצלחות וכשלונות, פרשת כי תשא>>>

הרב דוד הכהן שליטא

פרשת "כי תשא" בפי הרב דוד הכהן שליט"א: אדם רוצה להתקדם בחיים ובפרט ברוחניות ואז נערמים כל מיני קשיים וכשלונות למיניהם, ואז אנו שואלים את עצמנו מה אנו אמורים לעשות עם כשלונות? האם זה סימן השנכשל אבוד? או אולי יש כאן איזה סימן, איתות משמיים?

הכשלון הגדול ביותר בהסטוריה, שעד היום הוא לא מובן כיצד הוא נעשה וכל מי שמתבונן בו פשוט מתבייש, זהו חטא העגל. זהו דור שיצא ממצרים, דור שראה את הניסים והנפלאות שאירעו במצרים, עשרת המכות, קריעת ים סוף, "ראתה שפחה מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי הכהן בנבואתו". מעמד בו הצביעו כלפי שמיים ואמרו "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ".

 דור דעה, עם של נביאים, זכו לאכול את המן שירד משמיים, לשתות מבארה של מרים, מוקפים בענני כבוד, מעמד הר סיני, שומעים את הקולות, רואים את הברקים, שמעו את הקב"ה אומר "אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם", שמעו את הקב"ה אומר "לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָיַ", נשמתם פרחה מהם, מה קורה כאן? איך אפשר להבין זאת? רק משה רבינו עוזב אותם לבד ל 40 יום והם כבר בועטים ואומרים לריבונו של עולם, אין צורך בך, אנחנו כבר נסתדר, נעשה לנו איזה בעל חי שנקדש אותו, הוא ינהיג אותנו, הוא ידאג לנו למים, לאוכל, הוא יוביל אותנו לא"י, הכל יהיה בסדר?

מה קורה כאן? איזו כפיות טובה לקב"ה? דוד המלך עליו השלום ביטא זאת בתהילים במספר מילים עוצמתיות "וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב." הם המירו את הקב"ה הכל יכול שעשה להם ניסים ונפלאות, במה? בשור! מה אם כן עומד מאחורי מעשה העגל? והשאלה הגדולה ביותר היא, למה קרה בכלל כל הסיפור הזה, ובפרט שאנחנו מאמינים שהכל מלמעלה, שיש יד מכוונת?

אם כן, מדוע סיפור העגל נדחף לכאן דווקא בזמן העליה המטאורית של עם ישראל, מה טמון כאן? מה רוצים משמיים לומר לנו, ללמד אותנו? והשאלה היא האם בכלל הקב"ה מעורב בכשלונות שלנו או לא, ואיך עלינו להגיב על כשלונות.

שאלה נוספת, כל עיתון מחפש שיצרכו אותו ולכן הוא מבליט בענק ובצבע את הכותרת וזה מה שצד את העין, זה מה שמושך את הקורא לרכוש את העיתון. הכותרת למעשה אמורה לשקף את המאמר.

פרשתנו עוסקת בכשלון, בהתרסקות, בנפילה הגדולה של העם, ומה הכותרת של הפרשה? "כי תשא". מה זה תשא? תרים את ראש בני עם ישראל, בתרומות שנדבו למשכן, הורם קרנם של ישראל, אז דווקא הפרשה הזו, שמברת על הנפילה הכי גדולה שהיתה נקראת כי תישא, איך מתחברת הכותרת עם התוכן?

כנראה שלכשלון יש היבט עמוק יותר ממה שאנחנו חושבים. מלבד הנפילה ועגמת הנפש שבכשלון, כנראה שיש בו גם עליה והתרוממות.

לצפייה ושמיעת דברי הרב דוד הכהן שליט"א, על פרשת השבוע, פרשת כי תשא, היכנסו לקישור הבא:

https://youtu.be/gg8hg4ZAli4?si=cFczHNS8isDmto6d

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה