אריאה מלודי גולן הקטנה מגן יבנה נפטרה בגלל רשלנות רפואית

$(function(){setImageBanner('fb629705-9958-4500-8b8a-e7c6e9e6f1cb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בתביעה שהוגשה בתחילת החודש כנגד קופת חולים לאומית נקבע כי חום גופה הגבוה של אריאה בת השנה ותשעה חודשים לא ירד במשך ימים ארוכים אך הרופאה קבעה כי מדובר בדלקת באוזן. גם רופא נוסף לא אבחן את סימני המצוקה ולא שלח את אריאה ואמה הילה לבדיקות הכרחיות נוספות. בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט נכתב בין היתר כי "אין כל הצדקה לפיה רופא מתעלם מדגלים אדומים ברורים של מחלת חום ממושכת. תגובת קופת חולים לאומית :"נגיב בבית המשפט"

הילה גולן אמה של אריאה מלודי גולן זכתה לגדל אותה רק שנה ותשעה חודשים של אושר גדול. היום, חשוב לה לספר את הסיפור ולנסות למנוע את המקרה הבא. "אני מקבלת עשרות פניות מהורים שמספרים על מקרים דומים שקרו להם" היא אומרת בעצב.

הילה גולן

הכאב מפלח את הלב ותחושת ההחמצה הנוראית זועקת לשמיים וזאת, במיוחד לאחר קריאת דברי המומחים שבחנו את הטרגדיה שפקדה את משפחת גולן מבן יבנה וקבעו כי האסון הזה יכול היה להימנע לו רק היו מתבצעות הפעולות הרפואיות הנדרשות. אריאה הקטנה נפטרה מדלקת ריאות חריפה.

הכל החל בחודש מרץ 2018. הילה גולן הגיעה עם בתה אריאה אל סניף קופת חולים לאומית באשדוד והתלוננה כי הילדה סובלת כבר שבוע ימים מחום גבוה שאינו יורד (38-39), נזלת ושיעול. רופאת המשפחה המטפלת, בדקה את אריאה וקבעה כי מדובר בדלקת באוזן ימין והמליצה על טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן) למשך שבוע.

ארבעה ימים לאחר מכן פנתה הילה שוב למרפאה בטענה שהחום מסרב לרדת. רופא משפחה אחר שטיפל באריאה קבע כי בכלל מדובר בוירוס של דרכי הנשימה העליונות. על פי כתב התביעה הוא הורה להילה על הפסקת הטיפול האנטיביוטי "חרף העובדה כי טרם הסתיים ומורה על טיפול תומך בלבד" נכתב בכתב התביעה. עוד נכתב כי "רופא המשפחה אינו מורה לאם דבר לגבי ההמשך ואף לא מבצע בדיקות הכרחיות ביותר במקום.

בדיקות שהיה בכוחן לגלות את מחלת דלקת הריאות." ארבעה ימים לאחר הביקור השני של הילה ואריאה במרפאה, השכיבה הילה את אריאה במיטתה לשנת צהריים וכשהגיעה להעירה, גילתה כי היא לא מגיבה. צוות מד"א שהוזעק לביתה של הילה קבע את מותה לאחר מאמצי החייאה.

הילה מספרת:. "השכבתי את הילדה לישון צהריים. זה היה יום ההולדת שלי וכל המשפחה היתה אמורה להגיע. בדרך כלל כשהייתי מעירה אותה תוך שאני קוראת בשמה היא היתה מתעוררת מהר אבל הפעם היא לא הגיבה. התקרבתי לעברה לאט והפחד החל לחלחל בי. נגעתי בה והיא לא זזה. בדיוק אז, כל המשפחה הגיעה והיום השמח הפך לטרגדיה שלנו."

"אריאה היתה החיים של כולם. היא היתה מוקפת אהבה החל מהאחיין הקטן שלי בן השלוש ועד האחיינית בת ה-16 שלי".

למרות כל הכאב החליטו בני המשפחה לשלוח את גופתה של אריאה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

 הילה :"כשהתקשרו ואמרו שחוות הדעת מוכנה ושלמעשה אריאה נפטרה מדלקת ריאות חריפה פשוט לא האמנתי".

מתוך כתב התביעה שהוגשה על ידי עו"ד צור פרץ :"לא מובן מאליו ולא ברור מדוע שני רופאי המשפחה שטיפלו בה לא מצאו לנכון לבצע בדיקות שגרתיות ביותר כגון ספירת דם, צילום חזה, ספירת נשימות ובדיקת סטורציה אשר בכוחן היה לגלות את דלקת הריאות לאור תלונות חוזרות למעלה משבועיים של חום ושיעול"

פרופסור אורן פרוכטר, מומחה למחלות ריאה ומנהל מחלקת ריאות וטיפול נמרץ נשימתי בבית החולים וולפסון בחן את הטיפול אותו קיבלה אריאה וקבע כי "אין כל ספק כי שני רופאי המשפחה שטיפלו במנוחה ובייחוד השני התרשלו בטיפול. טיפול רשלני זה הוביל למותה בטרם עת." כך כתב פרופסור פרוכטר והוסיף כי "בכל התיעוד הרפואי לא תועד אפילו פעם אחת קצב הנשימות של החולה. אין כל הצדקה סבירה שלפיה רופא ראשוני מתעלם מדגלים אדומים ברורים של מחלת חום ממושכת. " בחוות הדעת שלו הוא מסכם :" מותה של המנוחה היה יכול להימנע על ידי נקיטת צעדים בסיסיים ומתבקשים מכל רופא סביר המטפל בילדה המגיעה מספר פעמים עם חום ממושך. המנוחה נפטרה בהיותה כבת שנה ותשעה חודשים וזאת במדינה בעלת שירותי רפואה מהטובים בעולם ונגישות גבוהה לשירותים מתקדמים.

הילה גולן

הילה, איך ממשיכים מכאן? איך אוספים את השברים אחרי אסון כל כך גדול ובלתי נתפס?

"הרגשתי מרוקנת לחלוטין. הייתי מנותקת מהתאומים במיוחד מהבן שדומה לאריאה. הבית היה מפוצץ באנשים לאורך כל ימי השבעה וגם אחר כך. אנחנו גרים ביישוב שהוא מלא נתינה. החברות שלי לא נתנו לי להיות לבד לרגע. החברים והמשפחה פשוט עטפו אותי באהבה. החברות הגיעו מהעבודה ישר לטיפול בתאומים. עשו הכל כדי להקל עלי. לפני האסון  היה לי מרכז למידה מצליח עם עשרה עובדים. היו שם חוגי מתמטיקה, הכנה לבגרות, קלינאית תקשורת ועוד. חיפשתי מקום שבו אוכל להנציח את אריאה והסבתי את המקום לקונספט חדש- "ממלכות אריאה" מקום מאוד מושקע. צהרון מלא שמחה עם המון נושאים אבל סגרתי אותו. אנחנו גרים במקום קטן. השאלות והמבטים. ילדים שהכירו את אריאה. הכל היה קשה מידי. הייתי צריכה להחלים. סגרתי את המקום והיום אני מנהלת מערך המטפלים של חברת  טרגטקאר לרפואה משלימה. אני עובדת שם שנה ונהנית. יש לי שקט נפשי. הגעגועים הם אינסופיים ויומיומיים. אני מדמיינת כל הזמן איך אריאה היתה נראית היום, איך היינו משחקות ביחד. החיים ממשיכים, בסוף החודש התאומים יחגגו יום הולדת שלוש. היום, כל הרופאים שמטפלים בהם יודעים שלא משאירים שום שאלה פתוחה. אם יש ספק אין ספק. עושים את כל הבדיקות ושואלים את כל השאלות אני לא מוותרת. "

בתמונה: קברה של אריאה מלודי גולן הקטנה ז"ל

הילה גולן

 

מקופת חולים לאומית נמסר :"תשובתנו הרפואית והמקצועית תימסר לבית המשפט כמקובל"

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה