נכה צה"ל שנפטר מעישון כבד הוכר כ'חלל בשדה הקרב'. אשתו תוכר כאלמנת צה"ל
21.04.22 / 09:51
על פי התביעה, שירת המנוח כשנתיים וחצי בשירות סדיר, ו-16 שנים בשירות קבע, והוכר עוד בחייו כנכה צה"ל על רקע פוסט טראומה, שאותה פיתח עקב מאורעות קשים שאותם עבר במהלך מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה, במהלכן איבד את אחיו ומספר חברים קרובים. בתביעה נטען, כי בדומה לנפגעי נפש רבים אחרים, סבל המנוח מהרגל בלתי נשלט של עישון כבד. לדבריו, המנוח אמנם נהג לעשן לפני המאורעות שצילקו את נפשו, אך הרגל העישון הפך לאובססיבי ממש, בסמוך לפגיעתו הנפשית, והמנוח החל לעשן כתוצאה מכך לאורך כל שעות הערות, תוך שהוא מחסל בין שלוש לחמש חפיסות סיגריות מדי יום ביומו.
לימים, כך נטען, לקה המנוח בנפחת (COPD), מחלת ריאות כרונית האופיינית למעשנים כבדים, שעלולה להפוך לסופנית בשלביה המתקדמים.
