סיור הלכתי בעירוב של העיר גן יבנה הסמוכה לאשדוד

$(function(){setImageBanner('8382c1c8-02f5-4f93-b62b-588526452c0a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,35755,'Image','');})

הסיור התקיים בהשתתפות רב העיר הרה"ג ר' דוד כהן בהנחייתו של רב מחלקת העירובין הארצית הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ. בסיור הודגש הצורך בהסברה לציבור על איסור ההליכה של יציאה מתחום שבת מאשדוד לגן יבנה

עם בחירתו לאחרונה של הרה"ג ר' דוד כהן לתפקיד של רב העיר גן יבנה, נרתם במלוא העוז והמרץ לטפל בכל הקשת הרחבה של התפקידים המוטלים על שכמו של רב העיר.

אחד מן הנושאים המרכזיים הנמצאים בראש סולם החשיבות של הרב הנבחר הוא ביצור עירוב השבת המקיף את הישוב. אך טבעי הוא הדבר כי כמקובל במסורת רבני העיר החדשים הנבחרים, לקבל את חוות הדעת ההלכתית והמקצועית של הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ רב מחלקת העירובין הארצית, לשם כך המועצה הדתית בגן יבנה ערכה סיור הלכתי ומקצועי עם הגר"ח קלמנוביץ לכל אורך קו העירוב המקיף את הישוב.

מועצה דתית גן יבנה

בסיור שהתקיים לאורך תוואי העירוב בישוב עם הרב הראשי הרה"ג ר' דוד כהן, הצטרפו הרב אביאל עמר מפקח כשרות, מר עוזיאל מנצור ממונה, מר אפרים עוגן איש התחזוקה לעירוב המקומי.

במהלך הסיור נבדקו מקומות שונים, בהם קיימים מרכיבים הלכתיים רבים בעומק סבכי ההלכה של העירוב המעשי, בתקווה ליישום ההנחיות ההלכתיות הנדרשות לחיזוק וביצור קו העירוב במקום.

מועצה דתית גן יבנה

הצוות ערך סיכום בכתב כדי להביא את התיקונים ושיפור קו העירוב כבר בזמן הקרוב.

במסגרת סיור חשוב זה, הודגש הצורך בהסברה בנושא ההלכתי של יציאה מתחום שבת גם ללא טלטול חפצים מהעיר אשדוד אל גן יבנה הסמוכה. מתוך ידיעה על הנעשה בתחום זה, ציין הרה"ג ר' דוד כהן, כי ידוע לו על מקרים רבים בהם תושבי העיר אשדוד צועדים רגלי בשבת לגן יבנה לצורך שמחות, בריתות המתקיימות בשבת, ביקורי משפחות וכדו' וכן להפך.

מועצה דתית גן יבנה

מאחר והמרחק בין אשדוד לגן יבנה הוא יותר מתחום שבת (אלפיים אמה), קיים איסור הליכה בין שתי ערים אלו, ועל ציבור שומרי השבת להיות מיודעים על כך תדיר, שאין לילך בשבת קודש בין שני הערים הללו גם בלי חפצים.

בתום הסיור הבדיקות והמדידות בכל אזורי קו העירוב העוטפים את העיר, הודה הגר"ד כהן להגר"ח קלמנוביץ על מאמציו הרבים והטרחה המרובה בבדיקות ובמדידות המרחקים והמסקנה ההלכתית בזהירות שמירת השבת בנושא עירובין ותחומין שלא רבים מודעים לכל פרטי ההלכה בנושא זה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה