תמונה ראשית

מתכון לאושר- פשוט פשוט

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6c4cda77-632f-4ba1-ad4f-8a84abad84f9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37801,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6c4cda77-632f-4ba1-ad4f-8a84abad84f9','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37801,'Image','');},15]]);})

מתכון שדורש עבודה אבל זה טעים!

הוא מתגלגל לו שם על החול, ככה עם הבגדים מימין לשמאל משמאל לימין וצוחק. צוחק בלי סוף! מאושר מכל רגע שגל שוטף אותו ומחייך חיוך שמגיע מקצה לקצה, אמא שלו עובדת עכשיו והוא חייב להעסיק את עצמו, והוא כבר אלוף בזה. הוא עם עצמו יחד עם המים והחול, מי שיתקרב וירצה להצטרף אליו לקבל קצת מהאושר שלו מוזן והוא לא יסרב .

הסתכלתי עליו מהצד ולא יכולתי להישאר אדישה לאנרגיה הזאת של הילד הקטן. אז באתי להצטרף אליו לשחק קצת כמוהו, כמו ילדה. מצאתי את עצמי יושבת איתו שעה ובונה איתו ארמונות בחול, מתגלגל איתו כמו שני שניצלים שעוד מעט יכנסו לסיר שמן, מרימה אותו שוחה איתו וצוחקת איתו בלי הפסקה. הוא לא מבין אותי ואני לא מבינה אותו ובכל זאת הצלחנו לתקשר בלי מילים רק עם חיוך וצחוק. "כמה הם נהנים מהדברים הקטנים" הייתי חושבת לעצמי מסתכלת עליו ומקנאה מעט "הילדים".

המתכון לאושר. שניה הדר

כמה אושר יכול להיות פשוט בלי דאגות בלי לחשוב יותר מידי ובלי ציפיות. ככה טהור, אמיתי ופשוט. אחרי שעתיים של משחקים איתו בחוף חזרתי לחדר להתארגן לשבת והפרידה ממנו הייתה לי נורא קשה, באמת שלא רציתי לזוז ממנו כי התמכרתי לאושר שהיה בו, בילד הקטן הזה. חשבתי לעצמי מה אני מרגישה שהיה בו שכל כך חסר לי בעצמי שאני מרגישה פספוס? ואז הבנתי שהוא מזכיר לי מישהי שאני מכירה שקצת שכחתי אותה במרוץ של החיים, שהכנסתי אותה לאחת המגירות ושכחתי אותה שם המישהי הזאת היא הילדה שהייתי שלא היו לה מחסומים של חששות, חומות ופחד.

כמה פעם היה לנו קל להיות מאושרים בלי שום תנאי בלי שום "מה יחשבו" או "מה יגידו" התמימות הזאת שיש רק אצל לילדים. כמובן שלא נתתי לעצמי להתבאס כי אין מה לעשות לחזור להיות ילדה זה לא בא בחשבון מין הסתם ובעצם זה גם לא משהו שהייתי רוצה אבל היי! חייבת לקחת מזה קצת, להחזיר את זה קצת לדרך שלי. התחלתי להרגיש שמשהו אצלי נאבד אי שם בדרך של החיים הבוגרים ואז שוב, לאט לאט התחלתי לשאול את עצמי עוד שאלות...

מה הוא אושר? כזה אחד אמיתי ולא עוד איזה קלישאה ומה זה המשהו הזה שקצת יכול לערער אצלי את האושר? מה אתה אושר?
כולנו מחפשים אחריו כל הזמן, החיים שלנו ברדיפה אחריו, לא סגורים על זה אם עכשיו אנחנו מאושרים או לא, לוקחים קורסים, סדנאות, קוראים ספרים על מה זה בכלל אושר, יש כאלה שמצאו אותו ויש כאלה שמבחינתם אושר זה רק עוד שם של ילד או ילדה.

ואני? זכיתי לקבל שיעור אמיתי על מהו אושר אמיתי והמורה שלי לזה היה דווקא אותו ילד קטן. זה לא איזה גורו שיכול להגיד לי מה זה בדיוק, ולא איזה מתנה עם אושר זמני עטופה בצלופן, זה בטוח לא יהיה בכמות הלייקים/סטורי או תגובות שאקבל, כנראה שגם לא במקומות בילוי הכי נוצצים ועכשוויים שיש...

זה הרבה יותר פשוט מכל זה. הבנתי, אושר אמיתי לא יכול להיות חומרי בשום צורה, הוא יכול כמובן אבל הוא יהיה עם תאריך תפוגה כנראה וזה רק עניין של זמן . בשיעורי קבלה שאני הולכת אליהם הרב תמיד אומר שחומר = זמן. כלומר אם אתה תולה את האושר שלך בחומר זה יהיה אושר זמני שלא יישאר לאורך זמן כי לכל דבר יש תחליף, תמיד יצא אייפון יותר חדש, תמיד יהיה דגם יותר משוכלל לרכב ותמיד האוכל שנוכל ונתענג מכל ביס מחר כבר נהיה רעבים שוב (או כבר בעוד כמה שעות במקרה שלי) הבנתי שאושר מעבר לזה שהוא לא יכול להיות חומרי הוא תלוי בכמה יש לאדם חופש. ולא חופש מהעבודה או מהאישה או הילדים, חופש  עם עצמו, כמה הוא יכול לשחרר את המגננות שלו מעצמו. חופשה בהחלט יכולה להביא לנו חופש על הנייר מהעבדה, מהשגרה ומהמרוץ שלנו אבל אם אנחנו לא נוציא את המגננות , המחסומים והשיפוטיות שלנו לחופש אנחנו נהיה עדיין כלואים בשגרה רק במקום אחר בגלובוס. אנחנו עם שיצא מעבדות לחירות, רק שעם הזמן לא מקום העבדות שלנו התחלף ממצרים לשכל שלנו , לרגשות שלנו, לשפיטה הלא פוסקת על עצמנו ועל הסיבה ולמגננות שלנו. אני יכולה להגיד שהיום ההגדרה מבחינתי לאושר אמיתי היא "חופש". חופש מהמסכות שלנו , ממה יגידו, מלשון הרע, מצרות עין, מקנאה... כשהדברים האלה שמעכבים אותנו נעלמים מאיתנו יש לנו חופש אמיתי.

המתכון לאושר. שניה הדר

יש לנו עולם מטורף ואני הבנתי כמה חופשה אמיתית של השכל והרגש מביאים אותך למקום כל כך טוב ויפה. כמה זה חשוב לעצור רגע הכל ולצאת פשוט לחופש, לטייל ולראות באיזה עולם אנחנו חיים, כמה תרבויות יש, כמה סוגי אנשים יש, כמה שפות יש.

אני כבר מתחילה לחסוך לטיול הבא ובינתיים משלימה עם השיגרה שלי שגם אליה התגעגעתי קצת, רק שהפעם היא תהיה מתובלת ביותר חופש שזה כמו חומר משמר שהפג תוקף שלו (וזאת השאיפה שלי) יהיה נצחי. צאו לטייל, זה שווה את כל הכסף בעולם, צאו עם האנשים שעושים לכם טוב, כאלה שאתם אוהבים, כאלה שאתם צריכים לחזק את הקשר, אל תפחדו שזה יהיה עם מישהו מהמשפחה, אתם לא מבינים כמה אתם מגלים אותם מחדש.
זה המתכון הסודי לאושר שהילד הקטן הזה לימד אותי, אבל אותו לגמרי אפשר להעביר הלאה.

ממני אליכם עם המון אהבה
שניה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה