האם השקט מעזה ימשך?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3baca916-425a-4138-986e-88a9735fc551','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3baca916-425a-4138-986e-88a9735fc551','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

ברקע גל הטרור: כוחות ה"התנגדות" בעזה סיימו הכנותיהם לקראת עימות חדש מול ישראל, כך דווח בעיתון הלבנוני "אל-אח'בר".
צה"ל גם פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום הארץ

.

ברקע גל הטרור: כוחות ה"התנגדות" בעזה סיימו הכנותיהם לקראת עימות חדש מול ישראל, כך דווח היום (שלישי) בעיתון הלבנוני "אל-אח'בר".

מאז גל הטרור וחיסול החולייה בג'נין בליל שבת, במערכת הביטחון העלו כוננות והרחיבו את פריסת מערכות כיפת ברזל מחשש להסלמה שתגיע מרצועת עזה, הסלמה שתכלול ירי רקטות. עם זאת נראה כי חמאס שמעוניין כעת בשקט בעזה – בולם עד כה בהצלחה את שאר ארגוני הטרור בעזה מלשגר רקטות לשטח ישראל.

ארגון הג'יהאד האסלאמי שמוביל את הטרור באזור ג'נין חטף מכה חזקה בימים האחרונים בעקבות חיסול 3 מפעיליו על ידי גורמי הביטחון של ישראל בעת שהיו בדרכם לפיגוע בתוך ישראל. זאת בנוסף למעצר של עוד כ-20 פעילים נוספים באזור ג'נין שמהווים חלק נכבד בתשתית החבלנית באזור.

גורמים במודיעין הפלסטיני אומרים כי ארגון חמאס הצליח לרסן זמנית את ארגון הג'יהאד האסלאמי שלא לשגר רקטות לעבר ישראל, כתגובה על חיסול פעיליו באזור ג'נין, אך איראן מפעילה עליו לחץ כבד להסלים מול ישראל.

חמאס איננה פוסלת את האפשרות שהיא תיגרר לסבב לחימה נוסף מול ישראל מכיוון שהיא רואה את עצמה כתנועה המובילה את ההתנגדות נגד ישראל, אולם, בשיחות סגורות אומר מנהיג חמאס אסמעיל הניה כי רצועת עזה כבר שילמה את חלקה ב"התנגדות" במבצע "חרב ירושלים" בשנה שעברה ועכשיו תורן של ירושלים והגדה להוביל את ה"התנגדות" משטחן.

צה"ל מבחינתו נערך לאפשרות שארגוני הטרור יחדשו את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל וכי ארגון הג'יהאד האסלאמי ינסה באמצעות ירי רקטות מהרצועה לטרוף את הקלפים ולדחוף את חמאס לסבב לחימה נוסף נגד ישראל.

לכן צה"ל גם פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום הארץ.

על פי גורם פלסטיני שצוטט, הכוחות נערכו לכך שישראל "תחצה קו אדום" במהלך חודש הרמדאן, באזור יהודה ושומרון וירושלים, או אף אם תנסה לבצע "מעשה טיפשות" בעזה, כך נכתב.

המקור בעיתון הלבנוני "אל-אח'בר", התייחס לדבריו של הרמטכ"ל, אביב כוכבי, שהודיע כי ישראל תציב סוללות כיפת ברזל נוספות וציין כי "זהו ניסיון למנוע הסלמה גם מצד עזה, כאשר אינם מצליחים להשתלט על אירועים מבית". על פי הערכותיהם של גורמים בעזה, ישראל איננה מוכנה בפן הצבאי לעימות מול הרצועה. לדבריהם, אין לישראל מטרות מוגדרות שהיא יכולה לממש, פרט להרג אזרחים.

המקור גם חשף ניסיון מצד ישראל ומדינות נוספות באזור, ל"קלקול" היחסים האסטרטגיים בין חמאס לג'יהאד האסלאמי, על ידי האשמת האחרון ברצון לעורר מלחמה חדשה בעזה, בעוד בחמאס לא רוצים בכך, אלא מנסים לטפל בבעיות מקומיות קודם לכן. הגורם אישר כי ישנו קונצנזוס בין שתי התנועות באשר לסכסוך עם ישראל וכי קיים תיאום בין מנהיגיהן ואף נקבעו מראש קווים אדומים.

שר הבטחון בני גנץ  טען כי נכון לשעה זו "חמאס לא רוצה בהסלמה. אנחנו מניחים שיכולה להיות הסלמה, אבל התושבים בעזה - כולל חמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני - צריכים לבחור איזה סוג רמדאן הם רוצים".

גנץ שלח איום לארגונים בעזה: "הם רוצים פעילות בגדה. אם תהיה פעילות נגד מדינת ישראל מהרצועה, עזה תחווה את הכאב שאני מציע לה לחסוך אותו מעצמה. הם מכירים את היכולות שלנו, עם כל הכלים שלנו, אם ישחררו את הנצרה - אנחנו ניפול עליהם".

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, ציין: "עברה עלינו שנה שקטה במיוחד בעזה כתוצאה מהישגי מבצע שומר החומות, אבל אם צריך - אנחנו ערוכים גם לשומר החומות 2 או לכל מבצע ופעילות אחרים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה