ההטבה נכנסה לתוקף: בני 75+ בעלי "זהב קו" יכולים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית

$(function(){setImageBanner('26a9ba17-2aa7-45b0-9889-7b918edf8c3a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

ההטבה שקידמו במשרד התחבורה למען האזרחים הוותיקים הייתה אמורה להיכנס לתוקף בראשון באוגוסט הקרוב, אולם גורמים באפיקים מעדכנים כי היא נכנסה לתוקף כבר בימים אלו ובני הגיל השלישי (75+) יכולים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית

זהב קו - נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

כזכור, בראשון באוגוסט הייתה אמורה להיכנס לתוקף הטבה של נסיעה חינם לבני 75 ומעלה כחלק ממהלך שקידם משרד התחבורה, אלא שגורמים באפיקים מעדכנים את אשדוד נט כי ההטבה נכנסה כבר לתוקף וניתן לממשה החל מהיום. כחלק מכך, בני 75 ומעלה בעלי רב קו גיל הזהב יכולים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית.

זאת הפעם הראשונה בישראל שמגזר מסוים נהנה מהטבה כה משמעותית ובאופן כה גורף וללא כל תנאים והגבלות. כדי ליהנות מההטבה נדרשת טעינת פרופיל "זהב-קו" בכרטיס הרב-קו או באחד מיישומוני התשלום, ותיקוף הכרטיס בעת העלייה לאוטובוס או לרכבת.

את עדכון הפרופיל ניתן לבצע באתר "רב-קו אונליין" או "רב פס" וביישומוני התשלום, וכן במרכזי "על הקו" ברחבי הארץ, בתחנות רכבת ישראל ובמרכז השירות "כפיר" של הרכבת הקלה בירושלים.

כמו כן ניתן לעדכן פרופיל בסניפי סופר פארם, צומת ספרים ו-BE. בסניפים אלה הוצבו עובדות ועובדים שיסייעו לבני 75+ בביצוע העדכון. ניתן לקבל מידע על דרכי הטענת הפרופיל ועל המקומות הקרובים לביתכם באתר "דרך שווה" ובמוקד 8787* של משרד התחבורה.

בני ובנות 75 ויותר שאין ברשותם כרטיס רב-קו יוכלו להנפיק כרטיס חדש ללא עלות. הנפקת הכרטיס ועדכון הפרופיל יתבצעו בהצגת תעודה מזהה וללא עלות.

בעלי כרטיס רב-קו יידרשו להטעין את פרופיל זהב-קו החדש המזכה בנסיעה חינם, גם אם בכרטיס שלהם מוטען פרופיל אזרח ותיק המזכה אותם ב-50% הנחה. ללא טעינת הפרופיל החדש הם ימשיכו לשלם מחיר מופחת אך לא ייהנו מנסיעה חינם.

יש להדגיש כי הפרופיל אינו מתעדכן באופן אוטומטי עם הגעה לגיל 75, אלא מחייב עדכון באחת הדרכים שמשרד התחבורה מעמיד לרשותם.

בני ובנות 75 ויותר, שבכרטיס הרב-קו שלהם טעונה יתרה כספית (ערך צבור) יוכלו לקבל החזר לחשבון הבנק, כרטיס האשראי או במזומן בעמדות "על הקו" ובכל אחד מהסניפים שצוינו.

הדרישה לתקף את הכרטיס או היישומון גם עבור נסיעה חינם נדרשת לצרכי התחשבנות משרד התחבורה מול מפעילי התחבורה הציבורית, מעקב אחר ביקושים וייעול השירות. נסיעה ללא תיקוף הכרטיס תיחשב כנסיעה ללא תשלום ועלולה לגרור קנס כספי.

עם זאת, במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, משרד התחבורה הנחה את הבקרים לאפשר לכל בן ובת 75 ומעלה, לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה