חשד: התחזתה לניצולת שואה כדי לקבל פיצויים והטבות – אך ייתכן שאינה יהודייה בכלל

$(function(){setImageBanner('620d6ea4-9365-4342-aae6-c31409eeda9c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

במשך שנים הציגה את עצמה תושבת האזור כניצולת שואה. היא נולדה בבלארוס ולפני שנתיים אף הצליחה לשכנע את בית המשפט לענייני משפחה באשדוד לתקן את גילה על מנת שתוכל לקבל קצבה כניצולת שואה, אלא שמחוות דעת חדשה עולה כעת כי ייתכן ואיננה יהודייה כלל. מה שהעלה את חשדם של גורמי המקצוע היה המספר שלכאורה הטביעו הנאצים על ידה: "מעולם לא נעשו קעקועים כאלה בשטח הכבוש של בריה"מ ליהודים בשנות השואה". בא כוחה של האישה: "הטענות אינן משקפות את מציאות חיה"

.

בימים אלו נדון בבית הדין הרבני מקרה יוצא דופן, שמגובה בדו"ח של מברר יהדות, לפיו תושבת האזור שיקרה במשך שנים כשהציגה את עצמה כניצולת שואה, לכאורה כדי לקבל פיצויים והטבות - כך כפי שמפרסם חנן גרינווד, כתב ישראל היום.

היא סיפרה כי היא קועקעה על ידי הנאצים בבלרוס וסבלה רבות מרדיפות. לפני שנתיים היא אף הצליחה לשכנע את בית המשפט לענייני משפחה באשדוד כי יש לשנות את שנת הלידה שלה מ־1944 ל-1941, וכך לקבל קצבה כניצולת שואה.

ואולם, ייתכן שאין בכך אמת, ולא רק שאינה ניצולת שואה - אולי היא אף אינה יהודייה. החשד שהאישה הקשישה שיקרה במשך שנים: החל מהכרה בה כיהודייה, דרך הצגתה כניצולת שואה ועד ימינו. בימים הקרובים צפוי בית הדין לקבל את ההחלטה אם לשלול ממנה את יהדותה.

חשדם של גורמי המקצוע התעורר בשנת 2020, אז פורסם פסק דין שקבע כי היא ניצולת שואה ושתקבל קצבה. בעתירה שהגישה אז באמצעות עו"ד יאן קורמין, היא ציינה כי על ידה הוטבע מספר זהה לזה שקועקע על יד אמה במחנה ריכוז בבלרוס ב-1941.

השופטת, ענת אלפי, הורתה לשנות את שנת לידתה ולספק לה את ההטבות והפיצויים שמגיעים לשורדי מחנות ריכוז, אך הייתה בעיה אחת עם העתירה שהפעילה בקרב גורמי המקצוע בנושא פעמוני אזהרה - כלל לא נעשו קעקועים על יהודים בבלרוס.

בחוות דעת שהוגשה למילה מושקוביץ, בכירה לשעבר במשרד הפנים, כתב ההיסטוריון ד"ר לאוניד סמילוביצקי, שמדובר בשקר.

"הקעקועים לאסירי מחנות הריכוז הנאציים נעשו על הזרוע השמאלית אך ורק במחנה אושוויץ 2, ולא בשום מקום אחר" – כתב ד"ר סמילובצקי. "מעולם לא נעשו קעקועים כאלה בשטח הכבוש של בריה"מ ליהודים בשנות השואה. דבריה הם המצאה ושקר מוחלט".

גם ארגון יוצאי רוסיה הלבנה פרסם מכתב שבו מחה נגד ההכרה. "ברצוני להביע זעזוע בנוגע להכרתה של י' כאסירה בגטו העיר פוחוביצ'י. אנו זועמים על מעשה זה של חילול זכרם של אלפי יהודים נרצחים, וכן על עצם השימוש בתואר 'אסירה בגטו' כאמצעי לעשיית רווחים", כתב יו"ר הארגון, מיכאל אלשנסקי.

חוות דעת מצד מבקר היהדות, אלכסנדר דן, קובעת כי לא רק שאינה ניצולת שואה, היא כלל אינה יהודייה. הוא בחן את טענותיה וקבע כי "מדובר בשקרנית ורמאית כרונית. אפילו במקומות שבהם אין צורך - גם משקרת", כתב.

ארגון "חותם", שמלווה את הפרשה, מסר כי "האמת יוצאת לאור. אנו מברכים את בית הדין הרבני שפעל, בסיועה של הגב' מילה מושקוביץ, לחשוף את האמת ולמנוע את העוול המתמשך. אנו קוראים לבית הדין לבטל את 'יהדותה'".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "פסק הדין עדיין לא ניתן, ולפיכך לא נוכל להתייחס לנושא".

עו"ד יאן קורמין, שמייצג את האישה, מסר בתגובה: "כל טענות מברר היהדות ויוצאי ארגון רוסיה הלבנה אינם משקפות את מציאות חייה. העובדה היחידה היא כי נולדה יהודייה, חיה כיהודייה ותלך לבית עולמה כיהודייה. בשנת 1992 היא הוכיחה כי הינה יהודייה, ובעת הוכחת יהדותה העידו עדים אשר אינם עוד בין החיים. לה אין ספק כי נולדה בשנת 1941, ולכן שינוי גילה היה התאמה למציאות חייה".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה