טעות אחת יותר מידי הביאה לסופה של הרפורמה בבית המשפט

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b024953c-5a1d-4673-a184-01f6e907866c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b024953c-5a1d-4673-a184-01f6e907866c','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

גול עצמי בזמן פציעות של ראש הממשלה מביא לעצירת הרפורמה. חציית הקו האדום שהביאה גם ליכודניקים לרחובות, היא פגיעה בביטחון המדינה - לפתע שרי ליכוד, אנשי התקשורת הימניים ביותר, השלטון המקומי שבשליטת הליכוד ועוד הודיעו לראש הממשלה - עד כאן. גם נשיא המדינה קורא לראשונה לעצור את החקיקה - "זה כבר לא פוליטיקה". גלנט הגיב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".
פרקליטו של נתניהו, בעז בן צור, המייצג אותו בתיק 4000 הודיע לו - "לא אייצג אותך במשפט אם החקיקה לא תעצור".
היחידים שמבקשים להמשיך את החקיקה לשינוי פני המשפט בישראל הם - בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו והשרים בן גביר ולוין - כול השאר מבינים שהסיפור נגמר או שהוא רק התחיל...

המפגינים הלילה באיילון (רויטרס)

ההלם שאחז בקרב אזרחי במדינה עם ההודעה על פיטורי שר הביטחון שהביע את דעתו בשמו, בשם הרמטכ"ל, בשם ראש המוסד וראש השב"כ הביא להתפרצות ספונטנית של עשרות אלפים רבים באמצע הלילה לרחובות ולכבישים. הפעם אלו היו הצעירים בשנות ה20 לחייהם עם אנרגיה אחרת משהכרנו עד היום – מסתבר שבטחון המדינה הוא הקו האדום גם של הליכודניקים.

המחאה בליל ראשון, איחדה את הימין, המרכז והשמאל – גם העיתונאים המזוהים מאוד עם נתניהו כמו יעקוב ברדוגו מערוץ 14 , איילה חסון מערוץ 11 ועמית סגל מערות 12 הופתעו מאוד מהמהלך הלא סביר של ראש הממשלה וקראו לעשות חושבים מחדש ולעצור את החקיקה. עמית סגל הרהיב עוז והצהיר כי מדובר באובדן הדרך של ראש הממשלה.

הצהרת העיתונאי המקורב ביותר לנתניהו

בציוץ של העיתונאי שמייצג את הימין בתקשורת

העיתונאית שתומכת בנתניהו - איילה חסון

ההודעה של ראש הממשלה על פיטורי שר הבטחון, הדהימה גם את ראשי ההסתדרות שעד לרגע זה הודיעו שלא יתערבו ולא ינקטו צד – יו"ר ההסתדרות הודיע שהוא מכנס את ראשי המשק ומודיע על שביתה כללית.

גם יו"ר השלטון המקומי, איש הליכוד, חיים ביבס נדהם שהממשלה אבדה את הבלמים ומכנס את ראשי הרשויות המקומיות להצטרפות לשביתת ההסתדרות. ״כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו״ אמר מיקי זוהר, שר התרבות.

השר ניר ברקת הצהיר: ״מדינת ישראל היא מעל הכל. עם ישראל מאוחד הוא מעל הכל. יש לעצור ולחשב מסלול מחדש״.

השר שיקלי הודה: "טעינו בניווט, צריך להודות. אני מציע להיענות לקריאתו של בני גנץ, שנראה שמגיעה מכוונה כנה ונקייה. זו עת חירום ביטחונית".

אריה דרעי שתק ושתיקתו הייתה רועמת – ככל הידוע הוא אמר לנתניהו – עד כאן!.

גם השר לענינים אסטרטגיים רון דרמר, המקורב מאוד לנתניהו, ושר החינוך יואב קיש, המליצו לראש הממשלה לעצור את החקיקה. 

היחידים שעוד התבטאו שצריך להמשיך הם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו והשרים בן גביר ויריב לוין. 

שר המשפטים לוין שמתנגד לעצירת החקיקה, אף מאיים להתפטר אם היא תעצר. בכירים בליכוד האשימו: "הביא את ישראל על סף מלחמת אחים".

במפלגת עוצמה יהודית קראו לא לעצור את החקיקה: "מחזקים את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין שלא לעצור את החקיקה. לימין אין מנדט לוותר על הרפורמה המשפטית ולהיכנע לאלימות. רוב העם תמך בנו כדי למשול".

הפתעה גדולה מגיעה מכיוונו של מקורב מאוד, מאוד לראש הממשלה - פרקליטו של נתניהו, בעז בן צור, המייצג את נתניהו בתיק 4000 - המכונה פרשת וואלה-בזק, בה נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים.שהודיע לו כי לא יוכל להמשיך בכך אם המהפכה המשפטית לא תיעצר.

תדהמה ברחבי העולם מהחלטת נתניהו:

העיתונים הגדולים בעולם מביעים תדהמה

החלטתו הדרמטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט רק בגלל שהביע את דאגתו, עוררה גם תדהמה לא רק בישראל, אלא גם ברחבי עולם. דקות אחרי ההודעה על פיטורי גלנט כבש הדיווח על המהלך את כותרתו הראשית של "ניו יורק טיימס", ומבזקים בהולים נשלחו לטלפונים הניידים על-ידי "וושינגטון פוסט", "רויטרס" וגם "אל-ג'זירה". גן באיראן סוכנות הידיעות "תסנים" דיווחה על פיטורי שר הביטחון בישראל.

כשעתיים אחרי ההודעה על פיטורי גלנט הגיעה גם תגובה אמריקנית רשמית – וחמורה. דוברת המועצה לביטחון לאומי מסרה: "אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות בישראל ומההשפעה האפשרית שלהן על מוכנות צה"ל כפי שהתריע שר הביטחון גלנט. המצב שנוצר מדגיש עוד יותר את הצורך הדחוף בהשגת קונצנזוס רחב".

בכירים בממשל האמריקני אמרו בנוסף בעילום שם: "אנחנו מודאגים מהמצב ומפיטורי גלנט. זה לא ה'ידיים על ההגה' שנתניהו הבטיח לנו".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה