יהיו בחירות חדשות?

$(function(){setImageBanner('009511c3-821d-4a4b-8acf-c0a02788ba30','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

מה שנראה דמיוני לפני מספר שבועות, הופך לאפשרי - האם הקוסם נתניהו יצליח לפרום את הפלונטר בין יהדות התורה לליברמן שמחזיק את מפתחות הממשלה החדשה?
מעבר לחוק הגיוס,המפלגות יקבלו כל מה שיבקשו והן יודעות את זה... ובתנאי שיצביעו על חוק החסינות לראש הממשלה.
מה בעצם מבקשות המפלגות כדי להיכנס לקואליציה - מהן ההשלכות וכמה זה יעלה לנו?

אביגדור ליברמן

נכון למועד זה, לא נחתם הסכם עם אף אחת מהמפלגות. השותפים הקואליציוניים יודעים היטב שנתניהו ניצב בראשות קואליציה צרה מאי־פעם, ולכן הם רעבתנים וקשוחים.

כל אחד מהם מרגיש שבלעדיו אין לנתניהו תקומה.

גם העובדה שנתניהו חייב להחליש את מערכת המשפט כדי להתמודד עם כתבי האישום שצפויים להיות מוגשים נגדו, משחקת לידיהם.

לאלה שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון, מתנהלים משא ומתן בגישה של מי שאין להם מה להפסיד.

מה הדבר החשוב ביותר לנתניהו:

ראש הממשלה כבר הוכיח שהוא כמו הקוסם הודיני, יכול להשתחרר מכל פלונטר גם כשהוא עמוק בתוך המים. הפלונטר הראשון שלו הוא תיקי השוחד והתוכנית להשתחרר מהם ידועה באמצעות חוק החסינות. ומה שמפריד אותו מהצלחת המבצע הוא ליברמן עם חוק הגיוס שלו.

ראש הממשלה עצמו העביר מסר במטרה להרתיע את ליברמן: "שוקל להכריז על בחירות חוזרות בגלל ליברמן".

חוק החסינות
היעד - חסינות משפטית לראש הממשלה, שרים וחברי כנסת. החלטה זו תמנע את האפשרו להעמיד אותו לדין ב3 התיקים בהם הוא מאושם וכן את חקירת הצוללות מחדש.
המשמעות - בית המשפט העליון כבר פסק בעבר שמתן טובת הנאה אישית, לצד להסכם קואליציוני, מהווה עבירת שוחד.
כל נבחר ציבור, גם אם יעבור עבירות חמורות - יהיה מוגן מפני החוק והמשפט.

חוק ההתגברות:

למנוע מבג"ץ לבטל החלטות ממשלה (גם אם אינן סבירות או דמוקרטיות) ובכך גם אפשר יהיה להבטיח את העברת חוק החסינות של ראש הממשלה, חברי הכנסת והשרים שנמצאים תחת כתבי אישום.

ההשלכות - מחר יהיה ניתן להחליט שהממשלה תמשיך לכהן עוד 8 שנים בלי בחירות, ליצר הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי ועוד ועוד ככל שירצו הפוליטיקאים ולא יהיה מי שיעצור החלטות אלו.

צמצום סמכויות מבקר המדינה -
ההשלכות: מבקר המדינה לא יוכל להוציא דו"חות לגופים מבוקרים בזמן אמת, אלא רק בדיעבד — לאחר שהמהלכים הנידונים בהם כבר יבוצעו, ואי־הסדרים שזיהה המבקר כבר יהיו בבחינת "חלב שנשפך".
המטרה: להחליש את אחד משומרי הסף המשמעותיים ביותר, שגורם לא פעם למבוכה לשרים — ראו ערך דו"ח מבקר המדינה על מצב התחבורה בישראל, שהתפרסם באחרונה.

נקודת המחלוקת שמונעת הרכת הממשלה:

נקודת המחלוקת העיקרית היא סירובו של יו"ר ישראל ביתנו "להתפשר במילימטר" מנוסח חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, בעוד נציגי יהדות התורה, הנענים להוראות האדמו"ר מגור, דורשים לתקן את החוק.

וכך מגיב ליברמן:

"לא היה מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו. ישראל ביתנו תצביע נגד ממשלת 60: אי אפשר להקים ממשלת 60. אנחנו נצביע נגד, שיהיה ברור. לא אתן יד לממשלה חרדית".

"ממשלת 60 תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלה ימנית, שבמקום לדאוג למדינה יהודית תהפוך את ישראל למדינת הלכה. האלטרנטיבה היחידה במידה והחוק לא יאושר היא בחירות חוזרות".

חוק הגיוס הוא למעשה ציון דרך בניסיון למנוע הקמת מדינה בתוך מדינה המאיימת על אחדות העם והחוסן הלאומי. חוק הגיוס הוא סמל במאבק נגד ההסתגרות החרדית והפיצול בעם. אנו מחויבים להניע תהליך הפוך של חזרה למדינה אחת - מדינה יהודית ולא מדינת הלכה - ולכן ישראל ביתנו לא תתפשר בנושא חוק הגיוס אפילו במילימטר אחד".

העמדה הקשוחה של כחלון:

ביום חמישי יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, מנע החלטה בפורום ראשי המפלגות שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלה המתבססת על 60 חברי כנסת. בישיבה אמר כחלון כי ממשלת מיעוט היא חסרת תוחלת ואין מה לבזבז זמן על ניסיונות להקימה.

כחלון גרס כי ממשלה וקואליציה כאלה לא יוכלו לתפקד ויתפרקו במהרה. הוא שב וחזר על עמדתו, שלפיה לא יסכים לכהן כשר אוצר בממשלה שתהיה סחיטה ולחיצה. כשנשאל בישיבה מה האלטרנטיבה לכך, אמר כחלון כי אין כזו וכי יש להמתין ולמצות את כל הזמן שנותר בתקווה שהצדדים יתפשרו.

הוא חזר ואמר כי יחתום על הסכם קואליציוני רק לאחר שיראה את סך ההתחייבויות הכספיות לכל השותפות ורק לאחר שיגיע לסיכום עם נתניהו מה נותנים ומה לא, למה מסכימים ומה דוחים.

מה רוצים יהדות התורה?

שינוי בחוק הגיוס.

תוספת מאות מיליוני שקלים לישיבות

הגבלות על מסחר בשבת

איסור עבודות תשתית בשבת – ההשלכות: נזק של עשרות מיליארדי שקלים בשנה, עיכובים בהשלמת פרויקטי תשתיות, הסטת העבודה לימי חול — מה שיוביל לסגירת צירים ראשיים ועומסי תנועה, והארכת עבודות הפיתוח בכמה שנים.

מה רוצים באיחוד הימין:

תפקידי שר החינוך ושר המשפטים

הקמת רשות חדשה להתיישבות
ההשלכות: מדובר בחצר אחורית שבמסגרתה מופעלות סמכויות שלטוניות רחבות ומשמעותיות לצד תקציבי ענק המחולקים בהתאם לפרמטרים פנימיים וללא בקרה.
פעילות היישוב של שטחי יהודה ושומרון תוסדר ותמוסד על ידי הממשלה, ומה שנעשה כיום במחשכים יתבצע בגיבוי הממשלה לאור יום.

״חיזוק המשפחה״.
באיחוד הימין יש אובססיה למין. דורשים  להקים לחיילי הציונות הדתית מסלול שירות נפרד, ללא נשים, ולבחון מחדש את סוגיית שירותן של לוחמות. סמוטריץ׳ מארגן ״מצעד הבהמות״, יילחם עד חורמה בכל קשר שאינו מתנהל בין גבר לאשה.

הזוג ״הנכון״ חייב להיות מורכב משני יהודים כשרים על־פי רשימות הרבנות, והוא חייב להתחתן — כמובן רק ברבנות. על־פי המסמך שהגיש האיחוד לנתניהו, הממשלה צריכה לפעול לצמצום הגירושים. במשרד הדתות יוקם אגף ״לחיזוק החוסן המשפחתי״, שיפעל על פי חוק שיפוט בתי דין רבניים — עניין בעל משמעות כבדה. זוגות שייפנו לייעוץ זוגי לתקופה שתקבע היחידה, יקבלו הטבות מס. במלים אחרות: הממשלה תשלם כדי לכפות ״שלום בית״.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה