לוחמי צה"ל השתלטו על מעוז המודיעין והשליטה של חמאס בעזה - צפו בתיעוד

$(function(){setImageBanner('8544ae5f-a78d-401f-82be-a12bc763e313','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בשיתוף יחידת שלדג ויחידת יהל״ם השתלטו על מעוז המודיעין והשליטה של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה. באותה פעילות נפלו סרן ירון אליעזר ציטיז ז״ל, סמ״ר אפרים יכמן ז״ל וסמ״ר איתי בוטון ז״ל. צפו בתיעוד שהותר לפרסום

קרדיט: דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 הפועלים תחת אוגדה 162 ביצעו פשיטה ממוקדת על הבניין המרכזי של 'המוצב המזרחי' בעיר עזה. המקום מהווה מרכז אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, בו חדרי מבצעים לניהול הלחימה בכלל רצועת עזה. מעוז הטרור כולל 37 מבנים ממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית, בסביבת בנייני מגורים, בתי ספר ובתי חולים.

כמו כן, חשפו הלוחמים בונקר שליטה תת קרקעי של ארגון הטרור חמאס, ממנו מפקדי הארגון ניהלו את הלחימה ברצועת עזה. המתחם התת קרקעי נמצא בעומק של כ-20 מטרים וכולל בתוכו חדר מבצעים גדול ומרחבי שהייה לטווח ארוך ששייכים למפקדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך סריקות שהתבצעו במרחב נמצאו אמצעי לחימה ואמצעי מדיה רבים.

במרחב המוצב, לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב של חטיבה 401 איתרו חמישה פירים מרכזיים בעומק עשרות מטרים אשר מחוברים אחד לשני ויוצרים תוואי מנהרות נרחב המאפשר כניסה לבור השליטה והמרחב התת קרקעי. באחד מהפירים נכנסו לוחמי יחידת שלדג למנהרה וניהלו לחימה אל מול האויב בתת קרקע. בתום הלחימה כלל המחבלים חוסלו. גדוד ההנדסה 601 ויחידת יהל״ם השמידו את תוואי המנהרות כולו.

במהלך פעילות של צוות הקרב של גדוד 52 במרחב 'המוצב המזרחי', השייך לארגון הטרור חמאס, זיהו הלוחמים בניין אויב ופשטו על המבנה. במהלך הפשיטה, התקיימו חילופי אש קשים מהקומות העליונות במבנה, הלוחמים חתרו למגע תוך כדי פינוי פצועים והשיבו בירי לעבר המחבלים. בהמשך, ההיתקלות התרחבה למבנים נוספים במרחב המוצב. לוחמי הגדוד וכוחות מיחידת שלדג חיסלו את חוליית המחבלים בהיתקלות זו.

בפעילות זו נפלו סרן ירון אליעזר ציטיז ז״ל, סמ״ר אפרים יכמן ז״ל וסמ״ר איתי בוטון ז״ל.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה