מה הכי הרבה בישראל

$(function(){setImageBanner('9a18894b-175d-4896-bc6d-0285246507c8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

מי האישה שהכי התגרשה בישראל? מי הכי עשירה בארץ? מה האקזיט הכי גבוה? מי דובר הכי הרבה שפות בארץ? כמה הכי הרבה ילדים נולדו בלידה אחת בישראל? ועוד - מיוחד לקראת יום העצמאות של ישראל

המשפחה הכי גבוהה בישראל - היא מאשדוד

הגובה הממוצע של ששת בני משפחת לוי מאשדוד הוא 2.05 מ'.

"אנחנו מרגישים כמו אטרקציה" מספרים במשפחה.

אב המשפחה, איתי, הוא רואה חשבון במקצועו ומתנשא לגובה של 1.93 מ'. נילי, מדריכה ברכיבה טיפולית על סוסים, מתנשאת לגובה של 1.90 מ'. לזוג ארבעה בנים - אוראל הבכור, שגובהו 2.17 מ', יוגב - 2.10 מ', גלעד - 2.20 מ' (לפי נתונים לא רשמיים הוא האדם הגבוה בישראל), והאח הצעיר נבו, שגובהו 2.02 מ'.

כל הבנים בחרו להיות כדורסלנים. גלעד שיחק בשנים האחרונות באקדמיה יוקרתית בספרד, המתמחה בעבודה עם שחקנים גבוהים. בקיץ האחרון כיכב במדי נבחרת העתודה וחתם על חוזה ארוך טווח בהפועל ירושלים. לוי בן ה־20 הוא למעשה הכדורסלן הישראלי הגבוה ביותר שדרך אי פעם על פרקט.

בקשות משעשעות: "תקטוף לי ענן" או "תן נשיקה לאלוהים בשבילי".

 גלעד לוי (איגוד הכדורסל)

הישראלית הכי מתגרשת ומתחתנת

רקדנית הבטן המפורסמת והחוזרת בתשובה, ברי סימון (64), עמדה בחופה שמונה פעמים ויצאה מהרבנות שבע פעמים והיא שיאנית החתונות והגירושים של מדינת ישראל.

למה התגרשה כל כך הרבה פעמים?
"כל פעם הייתה סיבה אחרת, אחד היה קנאי, השני היה אלים, אחד בגד. כל אחד הגיע עם ה'יהלומים' שלו. אני הבאתי את הגברים לחופה ואני הבאתי אותם לרבנות. איך בעלי אמר לי? 'את מתחתנת ומתגרשת בזמנך הפנוי'".

 ברי סימון(צילום: אלבום משפחתי)

הכי הרבה תאומים

למנדי קפלן (54) יש ארבעה זוגות תאומים מאשתו הראשונה, ועוד חמישה ילדים מאשתו השנייה.

אם זה לא מספיק, הוא גם הבעלים, זה 30 שנה, של אחד מגני הילדים הידועים בחיפה, המונה קרוב ל־100 פעוטות בגילי שלושה חודשים עד חמש שנים.

השמות הכי נפוצים בישראל:

השם המלא הכי נפוץ בישראל הוא יוסי כהן.

השם הפרטי הנפוץ ביותר ב מדינת היהודים מאז הקמתה ועד היום הוא - מוחמד.

יותר מ-115 אלף ישראלים נקראו בשם מוחמד.

במקום השני לבנים נמצא השם דוד (מעל 60 אלף ישראלים נקראו בשם מאז קום המדינה) ואחריו משה ויוסף. שמות נפוצים נוספים בישראל הם אברהם, יעקב, יצחק, אחמד, דניאל, אורי, נועם, איתי, חיים, ישראל, שלמה, יהודה, שמואל, אריאל, שמעון, יהונתן, גיא ומאיר.

בקרב הבנות השם הנפוץ ביותר הוא נועה (מעל 47 אלף ישראליות נקראו בשם זה), שכולל גם את כל הבנות שנקראו נעה ללא ו'. בצמרת הרשימה נמצאות גם רחל, יעל, שרה, מיכל ואסתר. השם הנפוץ למוסלמית ישראלית הוא פאטמה ולאחר מכן מרים, מלאק ואיה. בין השמות הנוספים של הבנות שנמצאים בצמרת ניתן למצוא את תמר, שירה, חנה, מרים, מאיה, רבקה, עדי, חיה, הילה, רות, טליה, איילה, אפרת וגם רוני.

לגבי שמות המשפחה - שם המשפחה הנפוץ בישראל הוא כהן. אחריו נפוצים השמות: לוי, מזרחי, פרץ, ביטון, דהן, אברהם, אגבאריה ופרידמן. השם הנפוץ ביותר בקרב המוסלמים הוא אגבאריה, בקרב הנוצרים - חורי ובקרב הדרוזים - חלבי.

לפי הנתונים האחרונים כ-180 אלף ישראלים נושאים את שם המשפחה כהן, מעל 100 אלף את השם לוי וכ-30 אלף את השם מזרחי.

 יוסי כהן, ראש המוסד היוצא

לידה אחת עם 5 עוברים:

בשנת 2001 התבשרה אסתר סגל כי היא בהיריון עם 5 עוברים ובשבוע ה־31, שאז החלו הצירים והיא הובלה לניתוח קיסרי. התינוקות נולדו מאוד קטנים, בין 1.2 ק"ג ל־1.3 ק"ג, ומייד נכנסו לפגייה. אסתר, חסידת חב"ד, הייתה במצב בריאותי קשה, שכן היא עלתה 65 ק"ג במשקל ולא הייתה בתנועה במשך שבועות ארוכים והשרירים שכחו איך לתפקד. 5 הילדים השתחררו הביתה במשקל של 2.5 ק"ג.

איך מסתדרים עם חמישה תינוקות בבית?

"לא מסתדרים" היא אומרת. "שנתיים לא ישנתי. כשאחד היה נרדם, אחר היה מתעורר. הרבה תינוקות זה הרבה אוכל, הרבה חיתולים, הרבה בגדים. הייתה לי קצת עזרה מאמא שלי וגם ממטפלת, וכשהם היו בני שנה חזרתי לעבוד.

כשהם גדלו הצרכים שלהם השתנו, וזה גם לא היה פשוט. כל אחד עם הדרישות שלו. לא היה קל אז - וגם היום לא פשוט".

איך הקשר בין האחים?

"יש ביניהם קשר מאוד מיוחד, מרגישים שהם כאילו ישות אחת. הם נמצאים שם אחד בשביל השני ועוזרים זה לזה".

 

הרופא הפעיל הכי קשיש בישראל: פרופ' צבי לרון, בן 96

פרופ' צבי לרון הוא פלא ישראלי. הראייה שלו 6/6, הוא נוהג ומגיע לעבודה בכוחות עצמו, כותב עבודות, חוקר, מדריך סטודנטים, מקדם יוזמות. בבית החולים הוא עובד מתרוצץ בין הילדים המאושפזים והוא בן 96.

איך הוא מסביר את התופעה?  הוא לא יודע להסביר בדיוק רק מנחש. "אבי החזיק מעמד עד גיל 95, אז אני מניח שפקטור גנטי גורם לאריכות החיים. אבל נשארתי צעיר גם בפנים, ואני נהנה מהחיים. אני עסוק מאוד וכיף לי. כולם מסביבי משתאים, אבל אני מקבל זאת כעובדה, ומנצל אותה בכל רגע בחיים".

 (צילום: המכון לצילום רפואי והדמייה דיגיטלית, ביה"ח בילינסון)

הפרופ' לרפואה הכי צעיר בישראל: עבדאללה ותד בן ה-35

פרופ' עבדאללה ותד בן ה-35 מהיישוב ג'ת הפך לפרופסור לרפואה הצעיר בישראל. התואר הוענק לו לאחר שנים של מחקר בתחום הראומטולוגיה.

פרופ' ותד, בן לשושלת שהולידה אקדמאים בכירים רבים, החל ללמוד רפואה באיטליה לאחר שסיים תיכון. בתום הלימודים חזר לארץ, סיים התמחות בת ארבע שנים ברפואה פנימית והמשיך לתת התמחות בראומטולוגיה. תוך כדי הלימודים פרסם כ-200 מאמרים, רבים מהם עוררו עניין רב בכנסים רפואיים בינלאומיים.

בית הכנסת הגדול בישראל ובעולם:

בית הכנסת הגדול ביותר בישראל, ולמעשה בעולם, הוא בית המדרש של חסידות גור. הוא שוכן בשכונת רוממה שבירושלים, על שטח של כ-14 דונם. על פי נתוני עיריית ירושלים, השטח הבנוי של בית הכנסת הוא 11,827 מטרים רבועים, ו"המקום יכול להכיל אלפי אנשים".

אגב, הרבי מגור עבר לאחרונה לגור בתוך המתחם הענק, בצמוד לבית הכנסת.

מסע ההלוויה הגדול ביותר: הרב עובדיה יוסף

הלווייתו של הרב עובדיה יוסף שנפטר בגיל 93, נחשבת להלוויה הגדולה בתולדות המדינה מבחינת מספר המשתתפים. ב-ג' בחשוון תשע"ד, 7 באוקטובר 2013. שעות ספורות לאחר הפטירה, בטקס פרטי ולא ממלכתי, התאספו מאות אלפים כדי לחלוק כבוד אחרון לרב הנערץ.

על פי אומדן המשטרה, השתתפו בנקודת השיא בקבורת הרב כ-750 אלף עד 800 אלף בני אדם. הערכות מתונות יותר הצביעו על כמחצית – 450-400 אלף.

 הרב עובדיה יוסף, צילום מסך - יוטיוב

החתונה הכי מתוקשרת - פנינה רוזנבלום ומשה חיים

במאי 1992, דוגמנית הצמרת ואשת העסקים נישאה לראשונה בגיל 37 בחתונה גרנדיוזית  שלא נראתה כמוה  בישראל ואף הועברה בשידור חי בטלוויזיה.

בשנות ה-90 המוקדמות, לא היו רשתות חברתיות , לא תוכניות הריאליטי והצמא בישראל להציץ לכוכבים הייתה רבה.

פנינה רוזנבלום הייתה מלכת מדורי הרכילות בשנות ה-70, ה-80 וה-90, וכשנישאה למשה חיים, הצעיר ממנה ב-13 שנים – כל המדינה דיברה על זה.

הלוקיישן - "גן אורנים" בתל אביב.

הכניסה -  הזוג הגיעו למקום במוסטנג, כשהם מלווים בשיירת אופנועי הארלי דיוידסון.

מי היו בין האורחים? מי לא?!

עשור אחרי, בשנת 2002, החליטו בני הזוג לפרק את החבילה ולהתגרש. שלושה שבועות אחרי שעמדו על מדרגות הרבנות, השניים נישאו בשנית לאחר שמקורבים הפצירו בהם שלא לוותר על האהבה. החתונה השנייה הייתה הרבה יותר צנועה אך הסיבוב השני לא צלח גם הוא, ובני הזוג מצאו את עצמם ברבנות אחרי שנה.

האירוע של פנינה

סדרת הטלוויזיה הכי יקרה: "טהרן"

בשנים האחרונות הופקו בארץ לא מעט סדרות יקרות מאוד במונחים ישראליים - כמו "אזהרת מסע" של HOT, שעל פי גורמים המעורים בפרטים עלתה יותר מ-20 מיליון שקל; "שעת נעילה" של התאגיד בעלת העשרה פרקים שעלתה כ-23 מיליון שקלים וגם "קרתגו" נחשבת ליקרה. אולם מי שזוכה בתואר הסדרה היקרה ביותר ששודרה בישראל היא "טהרן".

העונה הראשונה של הסדרה נעשתה בהשקעה של התאגיד ושל משקיעים נוספים, כמו גם המפיקות דנה עדן ושולה שפיגל, שלקחו סיכון אישי ושילמו מכספן מהבית. אבל אז הגיעה הבוננזה: העסקה עם אפל TV פלוס שנסגרה - ומאז סכום ההשקעות ב"טהרן" הפך לדמיוני בקנה מידה ישראלי. העונה השנייה - שבה כיכבה בין היתר השחקנית ההוליוודית גלן קלוז - עלתה פי חמש מהעונה הראשונה, כשבחישוב גס מדובר בכמיליון וחצי דולר לפרק. ולפי גורמים המעורים בפרטים - העונה השלישית של הסדרה, שצילומיה טרם הסתיימו, יקרה אף יותר.

 הסדרה הכי מושקעת

הספר הישראלי שתורגם להכי הרבה שפות: "קיצור תולדות האנושות", יובל נח הררי

בשנת 2011 יצא לאור הספר "קיצור תולדות האנושות", שערער רבות מאבני היסוד שעליהן חשבנו שמושתת הציוויליזציה שלנו. הספר, שכתב פרופ' יובל נח הררי, סיפר את סיפורם של מיני האדם ששרדו ושלא שרדו, תיאר את המצאת האש שהצילה אותנו מהכחדה, ואפילו דן בשאלות כמו מתי הומצאה האמונה ומתי התחיל רעיון הכסף. "קיצור תולדות האנושות" הפך לספר הישראלי שתורגם ל65 שפות.

היצירה שנמכרה במחיר הכי גבוה בישראל - "שייח מוניס (1924-1923)", ראובן רובין

ציוריו של רובין הפכו לאורך השנים לסימן היכר של ארץ ישראל היפה, והם כוללים לעיתים תכופות את נופי ירושלים והגליל.

אחד מציוריו המוכרים ביותר הוא "שייח-מוניס, 1923-1924", שנמכר בשווי שני מיליון שקל במכירה מטעם בית המכירות תירוש.

במרכז הציור אישה ערבייה וחמור צועדים בשביל כשגבם מופנה אל הצופה, בעוד הקומפוזיציה של הדרך כמו מפצלת את הדרך אל הכפר.

שייח מוניס - ראובן רובין | צילום: בית המכירות הפומביות "תירוש"

האפליקציה הישראלית הפופולרית ביותר בעולם

ווייז, שהוקמה ב-2006 בשם FreeMap, שינתה את חיי הנהיגה שלנו ושל העולם.

לפני עשור אפל, גוגל ופייסבוק התחרו ביניהן על רכישת החברה הישראלית. הפור נפל לבסוף על גוגל, שהסכימה לשלם סכום של 1.3 מיליארד דולר, שהיום אולי נשמע צנוע אבל אז נחשב לאסטרונומי.

עם השנים הפכה ווייז לאחת מאפליקציות הניווט הפופולריות בעולם: לפי נתוני חברת המחקר Data.AI, משנת 2013 הורידו אותה משתמשים ברחבי העולם, הן באנדרואיד והן ב-iOS, לא פחות מ-635 מיליון פעמים. המספר הזה הופך אותה לאפליקציה הישראלית המצליחה ביותר אי פעם.

האקזיט הגדול ביותר שנרשם אי פעם בישראל

במהלך שנות קיומה, ישראל מיתגה את עצמה כסטארט-אפ ניישן ופיתחה לא מעט טכנולוגיות ומוצרים מרשימים שזכו לכבוד ענק ונרכשו בסכומים אדירים שהקפיצו לא רק את היזמים, אלא את כל הכלכלה של מדינת ישראל.

לפני שש שנים נמכרה מובילאיי שהייתה החלוצה בתחום מערכות העזר המתקדמות לנהיגה (ADAS) ובפיתוח טכנולוגיית רכב אוטונומי לענקית השבבים אינטל.

זה היה האקזיט הכי גדול עד היום בישראל  - 15.3 מיליארד דולר (כ56 מיליארד שקל), בעסקה שעוררה התרגשות רבה בישראל.

את מובילאיי הקימו בסוף המילניום הקודם פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, בעקבות המחקר האקדמי של שעשוע בתחום ראיית המכונה.

מאז שוויה של מובילאיי מוערך בלמעלה מ30 מיליארד דולר (השיא היה 50 מיליארד דולר) .

מעל 125 מיליון כלי רכב בעולם שילבו את הטכנולוגיה שלה עד היום. אם חזון הרכב האוטונומי אכן יתגשם, כנראה שהשיא של מובילאיי עוד לפניה.

דובר הכי הרבה שפות:

גיל שוהם (24) דובר 16 שפות. הוא מסביר למה - "כשאתה מדבר עם אדם בשפה שלו, הוא מרגיש הרבה יותר פתוח איתך. זה ממש משנה אופי של אדם. ברגע שאתה מקל עליו עם שפת האם שלו, הוא יתחיל להיפתח. שפה היא המפתח לנשמה של האדם".

הכי עשיר בישראל:

בראש הרשימה של עשירי  ישראל לשנת 2022 נמצאת מרים אדלסון עם הון מוערך של 27.5 מיליארד דולר, ולאחריה אייל עופר עם 15.4 מיליארד דולר.

 שרי אריסון, מתוך ויקיפדיה

המשפחה עם הכי הרבה מתנדבי מד"א

משפחת נוימן היא המשפחה עם הכי הרבה מתנדבים במד"א. הבכור מבניהם, הצטרף למד"א לפני 38 שנים והתחיל מסורת שהמשיכה שנים קדימה ומאז - 12 בני משפחה מתנדבים מד"א, שמה הם מוכרים בתור "חמולת נוימן". בארוחות שישי הם מתחרים באופן קבוע - מי הראשון מבניהם שיענה לקריאה ויגיע לאירוע: "אנחנו כולנו בכוננות ביחד".

 

המשפחה שתרמה הכי הרבה כליות בישראל

מסתבר שמדינת ישראל היא המדינה שהכי תורמים בה אברים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה  - ןבתןך המדינה יש בני משפחה אחת שתרמו -11 כליות. הם רואים בתרומת הכליות שליחות. "אין מה לפחד מתרומה, גם ככה כשיש פגיעה בכליות זה משפיע על שתיהן. אנחנו מחנכים את הילדים לתרומה לקהילה".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה