פיגוע ירי רצחני בבית כנסת בנווה יעקב בירושלים

$(function(){setImageBanner('01c2da27-7ef1-412a-a225-4cd95202e68e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

בדקות האחרונות, פורסם כי, פיגוע ירי רצחני, התרחש בקרבת בית כנסת בנווה יעקב בירושלים. עפ"י המסתמן, המחבל שירד מהסעה, והחל במסע טבח, והסייען שהביאו ברכב, נוטרלו ע"י שוטר ומתנדב. נכון לעכשיו, עפ"י הדיווחים, נהרגו בטבח 7 אנשים ואזרחים נוספים נפצעו, בדרגות פציעה שונות, מהם 2 במצב אנוש. העדכון הסופי, עדיין לא נמסר, וככל הנראה, עדיין מתקיים במקום האירוע, פינוי של פצועים לבתי חולים, וכן טיפול בפצועים בשטח. דובר חמאס מוסר כי הפיגוע הוא תגובה על הפעולה בג'נין.

freepik

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, התראיין לתקשורת ומסר כי: "זהו אחד הפיגועים הקשים שנתקלנו בשנים האחרונות".

המפכ"ל עוד אמר כי: זהו אירוע של מחבל שהגיע לבצע ירי בכל מי שנקרה בדרכו."

נמסר כי המחבל ירד מרכב והחל בירי על כל מי שנקרה בדרכו, ובשלב מסויים, מוסיף המפכ"ל: "המחבל מנתק מגע ומגיע לכיוון הרכב, גם אנשים שבאו לבדוק, ולראות מה קרה, נורו, באותו שלב."

ככל הנראה, מאותה הנקודה, עולה המחבל על הרכב ומתקדם כמה מאות מטרים, צוות שוטרים שהיה בצומת ירו לעבר המחבל וניטרלו אותו. 

בהודעה לעיתונות מטעם דובר מד"א נמסרו הפרטים הבאים:

"הערב (שישי) סמוך לשעה 20:15 התקבלו במוקד 101 של מד"א דיווחים על מספר נפגעים מירי סמוך לבית כנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו בשטח את מותם של 5 נפגעים מירי, בהם 4 גברים כבני 60, 50, 25 ו-20 ואישה כבת 60 ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק 5 פצועים, מהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש שמותם נקבע בבית החולים, נער בן 15 במצב בינוני עד קשה, גבר בן 24 ואישה כבת 60 במצב בינוני."

וסיכמו: "סה"כ בפיגוע הרצחני 7 הרוגים (5 גברים ו-2 נשים) ו-3 פצועים (2 גברים ואישה), מהם 1 בינוני עד קשה ו-2 בינוני."

פאראמדיק מד"א פאדי דקידק שהגיע ראשון לזירת הפיגוע סיפר: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. ראינו אישה ו-4 גברים שוכבים על הכביש. הם סבלו מפצעי ירי והיו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. 5 פצועים נוספים בהם אישה כבת 70 וגבר כבן 30 במצב אנוש פונו לבי"ח הדסה בהר הצופים ושערי צדק."

פאראמדיקית מד"א נוי שדה סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו מספר פצועים שוכבים. על אי תנועה בשדרה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם מספר פצעי ירי. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ולצערנו הרופאים נאלצו קבעו את מותו."

חובש בכיר במד"א שמואל אלפסי סיפר: "הגענו מהר מאוד למקום והמראה היה מזעזע. ראינו נפגעים שוכבים על הכביש ועל האי תנועה בשדרות נווה יעקב. אישה כבת 70 הייתה מחוסרת הכרה עם פצעי ירי בגופה ומיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים. לצערנו הרופאים נאלצו לקבוע את מותה"

פאראמדיק מד"א ליאור שאשא סיפר: "בתחילת הרחוב שכב נער כבן 15 מעורפל הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. לידו לא היו פצועים נוספים והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו בינוני עד קשה כשאמא שלו מלווה אותו. בבית החולים הוא הועבר מיד לחדר הניתוח."

חובש רפואת חירום במד"א יונתן שור ופאראמדיקית מד"א עדן כהן סיפרו: "הגענו למקום עם האמבולנס ומיד ניגש אלינו בחור בן 24 בהכרה מלאה כשהוא סובל מפצעי ירי בגב. העלנו אותו לאמבולנס, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה והוא מיד הוכנס לחדר הניתוח."

חובשי מד"א אלי גרטנר וקובי ויצמן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו מרחוק אנשים מסמנים לנו להגיע. ירדנו מהאמבולנס והתחלנו לרוץ לכיוון. המראה היה קשה מאוד, ראינו לאורך השדרה 5 נפגעים שוכבים ללא סימני חיים שלצערנו לא ניתן היה לסייע להם. המשכנו וראינו אישה כבת 50 בהכרה מלאה עם פציעות מדממות מירי ביד וברגל. מיד עצרנו את הדימומים, העלנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים שערי צדק שמצבה מוגדר בינוני ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו והבת שלה שלא נפגעה ליוותה אותה לבית החולים."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה