צה"ל הכריז על מבצע בעזה "מגן וחץ" תושבי הדרום הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fd80579f-1e37-4cb1-8114-42e6c5488ea7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fd80579f-1e37-4cb1-8114-42e6c5488ea7','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,44215,'Image','');},15]]);})

הלילה צה"ל החל בתקיפת מטרות של הג'יהאד האיסלאמי והודיע על פתיחת מבצע "מגן וחץ" הופסקה תנועת הרכבות מדרום לאשקלון, המעברים מעזה נסגרו. יש להיצמד להנחיות פיקוד העורף.

דובר צה"ל הודיע הלילה (שלישי) כי הצבא פתח במבצע "מגן וחץ", וחיסל  שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי.

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון  בנוסף, צה"ל תקף יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע על "מצב מיוחד בעורף", כבישים נחסמו בעוטף עזה, הופסקה תנועת הרכבות מדרום לאשקלון ופיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות.  

.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "מחזק את ידי צה״ל וכוחות הביטחון ביוזמה ההתקפית שננקטה לפגיעה באירגוני הטרור. אנו סומכים על צה״ל וכוחות הביטחון וערוכים במרחב האזרחי לאפשר את מרחב הזמן הדרוש על מנת להפסיק את האיומים המופנים לעבר יישובי העוטף".

לאור הערכת המצב, הוחלט על סגירת צירים ואתרים, ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת בעוטף עזה.

האזורים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

בנוסף, ייסגרו גם הצירים הבאים:

כביש מספר 4 - מצומת זיקים עד נתיב העשרה. כביש מספר 34 - מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם. כביש מספר 232 - במקטעים ממפלסים לסעד ומניר יצחק עד לכרם שלום.

כמו כן ייסגרו - הכביש מבארי לכיוון דרום עד לחיבור עם כביש 232, כביש 25 מסעד לכיוון מערב, כביש מספר 2428 מניר עוז לכביש 2410 וכביש 242 צומת גמה ועד צומת כיסופים.

הגישה לקיבוץ זיקים תתאפשר בדרך דרומית לכביש 3411, הגישה למושב נתיב העשרה תתאפשר בדרך היוצאת מכביש 3411 עד לכביש 4, הגישה לקיבוץ יד מרדכי תתאפשר בדרך היוצאת מכביש 3411 לכיוון דרום עד ליד מרדכי, הגישה לקיבוץ נחל עוז תתאפשר בדרך עוקפת היוצאת מכביש 25,

הגישה לקיבוץ ניר עוז תתאפשר בדרך עוקפת היוצאת מכביש 2410, הגישה לקיבוץ כרם שלום תתאפשר בדרך מזרחית לכביש 232 מניר יצחק ועד כרם שלום,

הגישה לקיבוץ סופה ולקיבוץ חולית תתאפשר בדרך מערבית לכביש 232 מניר יצחק.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, לאנדרטת ״החץ השחור״, לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, לגבעת נזמית ולגבעת ״הפרש הבודד״.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. יודגש כי המרחב יסגר לתנועה על מנת לשמור על ביטחון התושבים.

ראש מועצת גן יבנה, אהרון דרור הוציא הודעה מפורטת לגבי גן יבנה: "בוקר טוב לכולם, לאור המצב הבטחוני והודעת פיקוד העורף, פתחנו מקלטים ומיגוניות ברחבי הישוב משעה 2 בבוקר. כל מוסדות החינוך בגן יבנה, כולל גני תקשורת ומעונות היום, לא יפעלו . הסעות מחוץ ליישוב לאזורים שבטווח ה40 ק"מ לא יפעלו.
אסורות התכנסויות עד 100 איש במבנים סגורים, לפיכך,קאנטרי גן יבנה לא יפעל היום. כול פעילויות המתנ"ס והנוער מבוטלות . תהלוכת ל"ג בעומר לא יתקיימו.
מועדון גיל הזה"ב לא יפעל. התקהלויות בשטח פתוח מותרות עד 10 אנשים."

והוסיף כי: "לפי מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, כל ההוראות אשר נכתבו כאן תקפות עד מחר בערב בשעה שש. שיהיה יום שקט ומוגן לכולנו, שמרו על עצמכם, פעלו לפי ההנחיות. דרור אהרון,ראש המועצה."

אלו המחוסלים במכת הפתיחה

-
אחרי מכת הפתיחה האווירית וחיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי, בצה"ל ובשב"כ מסרו פרטים עליהם.
לדבריהם, חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. הוא עסק בהכוונת ותכנון פיגועים בעורף ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל.
-
.
 
-
ג'יהאד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. גנאם, בן 62 מרפיח, הוא מהפעילים הבכירים והוותיקים ביותר של ארגון הטרור. הוא מילא תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמצעי לחימה בין הג'יהאד לחמאס, ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, ביו"ש ובחו"ל.
-
.
-
בהיתיני, בן 44 מעיר עזה, החל את פעולתו בג'יהאד בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות נגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי והכוונת פעילות טרור ביו"ש. לאחר חיסולו באוגוסט 2022 במסגרת מבצע "עלות השחר" של תייסיר ג'עברי - שנחשב ליד ימינו של מנהיג הג'יהאד, נכנס בהיתיני לתפקידו. בהיתיני, שחוסל על ידי מטוסי קרב, חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד ברצועת עזה ויש לו קשר ישיר עם גורמים בכירים בלשכה המדינית.
-
.
-
חוסל בתקיפת מסוקי קרב טארק עז א-דין, האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד ביו"ש מרצועת עזה. הוא תכנן וקידם פיגועים נוספים נגד תושבי ישראל. עז א-דין, בן 49, הוא במוצאו מעראבה שבשומרון. בשנים האחרונות הוא התקדם לדרג הפיקוד של הג'יהאד בעזה והיה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ועל הכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי ישראל מרצועת עזה.
-
עז א-דין היה כלוא בישראל ושפוט למאסר עולם ו-25 שנים, על רקע מעורבתו בפיגוע התאבדות ופיגועי מטענים בתחילת שנות ה-2000. הוא שוחרר מהכלא וגורש במסגרת עסקת שליט ברצועת עזה והשתקע בשכונת רמאל בעיר עזה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה