תקיפות צה"ל נמשכו גם הלילה - סוכל בכיר נוסף של הגי'האד האיסלמי בעזה

$(function(){setImageBanner('251533c7-0d06-4d8e-8d83-30836c8b534d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,44215,'Image','');})

צה"ל ושב"כ סיכלו בכיר נוסף של ג'יהאד האיסלמי הפלסטיני - את מפקד דרום ברצועת עזה, ח'אלד מנצור אשר היה אחראי על מאות שיגורים לעבר ישראל ובין היתר לנפילתם של רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל בשנת 2010. צפו בתיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה הלילה

מטוסי קרב פגעו אמש (ש') בבכיר בארגון הגא"פ, ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה. דרגתו של ח'אלד מנצור מקבילה לדרגת גנרל. הפעולה אושרה על ידי ראש המטה הכללי, שר הביטחון וראש הממשלה.

בנוסף לכך, ככל הנראה סוכלו שני פעילים נוספים, ח׳טאב עמאצי, מפקד חטיבת רפיח בג׳יהאד האיסלאמי וסגנו של ח'אלד מנצור וזיאד מדלל, חבר הנהגת הגא״פ ויד ימינו של מנצור אשר שהו עימו.

בימים האחרונים פעל מנצור להוצאת פיגועי נ"ט וירי תלול מסלול (תמ"ס) לעבר שטח מדינת ישראל והיה המתכנן והאחראי לפיגוע שתוכנן בעוטף עזה בימים האחרונים, אשר סוכל על ידי צה"ל.

חוסל: ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה

לאורך השנים היה מנצור מעורב בהוצאת פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע ביולי 2004, בו נפצע באורח בינוני מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה פינקי זוארץ ז"ל.

בשנת 2010, כששימש כראש היחידה הרקטית של ארגון הטרור, נטל ח'אלד מנצור אחריות על הפיגוע בו נהרגו רב-סרן אלירז פרץ ז"ל וסמל-ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל.

באופן סימבולי, ח'אלד חוסל ביום הולדתו של אלירז ז"ל וביום שבו אמו מרים פרץ חגגה את הולדתה של נכדתה החדשה. "בהיותו בן 32 נפל אלירז בקרב על הגנת הארץ" - כתבה פרץ בפייסבוק. "היום יום הולדתו ה-44 ובדיוק היום נולדה לי נכדה חדשה, בת לאליסף בני ונעה כלתי, אחות חדשה ליהונתן-אליעזר ותמר ושוב זורח האור ומתוך החורבן צומחים חיים חדשים".

"זה בעיניי תשעה באב" - הוסיפה פרץ. "זה לא רק חורבן בית המקדש אלא דרישה מאתנו לתקן, לבנות מחדש, לשאול את עצמינו איכההתיקון הוא אישי - במעשים קטנים, בלדבר טוב, לא לצפור בכביש, לגלות איפוק, לא להיות אדיש לסבלם של אחרים, לפנות מרחב גם לאחר שהוא לא כמוני ופשוט לאהוב".

בצה"ל אומרים כי מנצור הוביל מאות פיגועי ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, החל משיגורי פצצות מרגמה ועד לירי אמצעי לחימה רקטיים מתקדמים. החל משנת 2015, ח'אלד מנצור שימש כמפקד המרחב הצפוני ברצועת עזה. לאחר מכן, עבר לתפקיד מפקד המרחב הדרומי.

ח'אלד מנצור היה אחראי בין היתר על תיק המנהרות ופיקד על היחידה הרקטית של ארגון הטרור גא"פ. במהלך מבצע 'שומר החומות' (מאי 2021), ח'אלד מנצור ביצע ירי רקטי כבד לעבר העורף הישראלי, בעיקר לעבר הערים אשדוד ואשקלון ופעל לממש מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל.

בתוך כך, צה"ל תקף במהלך הלילה מנהרה התקפית של הג'יהאד האיסלאמי. בעקבות זיהוי מאמצים של ארגון הטרור גא״פ לחפירת מנהרת טרור התקפית, מטוסי קרב תקפו הלילה מנהרת טרור השייכת לארגון הטרור גא״פ. המנהרה נועדה לשמש כוחות התקפיים של ארגון הטרור. המנהרה לא חצתה לשטח ישראל.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה