בעזרת מדפסת תלת מימד – באסותא אשדוד שחזרו את הלסת של עידן שנפצע בקרבות

$(function(){setImageBanner('a9625a1b-ca77-48a6-bd5f-e51d300fa266','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

במחלקת כירורגיה, פה פנים ולסתות בביה"ח אסותא אשדוד הצליחו לשחזר במדויק את הלסת של עידן בצלאלי מ"כ טירונים שנפצע קשה בקרבות בשבעה באוקטובר

בצלאלי. צילום: אסותא אשדוד

מ"כ הטירונים, עידן בצלאלי, נפצע קשה ואיבד חברים רבים ששירתו איתו ב07.10, הוא ספג כדור קלצ'ניקוב של אחד המחבלים שחדר דרך הלסת שלו, ריסק אותה ויצא מאזור הכתף.

לאחר שנפצע הוטס בצלאלי במסוק לבית החולים אסותא באשדוד כשהוא במצב קשה וחייו בסכנה. הוא הובהל לחדר הניתוח כדי לייצב את מצבו, ולאחר מכן הבינו הרופאים את חומרת הפגיעה בלסת.

"הוא הגיע אלינו עם דימום בלתי נשלט בפנים, חדירה של קליע שפגעה בלסת" - מספר ד"ר מאיר דבקו, רופא פה ולסת ומנהל היחידה לכירורגיה, פה פנים ולסתות, "החדירה של הכדור עשתה הרבה מאוד נזק. זה ריסק לו את כל הלסת בצד שמאל".

"כמובן שהבנו שהוא לא יכול להישאר במצב הזה, אבל מאחר שמדובר בפצע ירי עם פגיעה קשה מאוד ברקמות, היינו חייבים להתערב ולנתח, ולתקן את הלסת" - הוא הוסיף. "היו שם המון רסיסי עצם של הלסת שהתרסקה".

הלסת שהודפסה בתלת מימד. צילום: אסותא אשדוד

תמונת המצב לא הייתה ברורה לחלוטין לרופאים, אבל אז עלה הרעיון: לייצר דגם של הלסת שלו בעזרת מדפסת תלת-ממד, ועל בסיסה לבחור בטיפול הכי מתאים.

"עשינו לו צילום CT של הלסת ופניתי לחברה שאני עובד מולה - חברת סינרג'י והעומד בראשה מר מיקי ליברוס, הסברתי להם שמדובר בחייל צה"ל ושלחתי להם את צילום ההדמיה של הלסת" - מספר ד"ר דבקו.

לדבריו, עוד באותו היום הם עזרו לתכנן את המקרה ולהדפיס את המודלים הנדרשים. "לקחנו את לסת ימין שלא נפגעה והעתקנו אותה כמו שהיא ללסת צד שמאל" - מספר ד"ר דבקו. "לאחר מכן שלחנו להדפסה וקיבלנו את מבנה של הלסת שלו מפלסטיק, ממש אחד לאחד".

"נכנסנו לחדר הניתוח אחרי שעשינו התאמה של פלטות, התקנו אותן, קיבענו עם ברגים וסיימנו" -הוא הוסיף. "כעת ממתינים לריפוי העצם. הפלטות מחזיקות את העצם עד הריפוי. ההליך הזה קיצר משמעותית את זמן הניתוח ונתן תמונה ברורה יותר ופשוטה יותר, מה נכון לעשות וכיצד".

כעת בצלאלי מרגיש טוב יותר. הוא אפילו החל לאכול מזון קשה. הוא השתחרר מבית החולים בסוף השבוע ונמצא במעקב ושיקום בבית החולים תל השומר. הוא עדיין מתמודד עם פגיעה נוספת בעמוד השדרה.

נאחל לו החלמה מהירה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה