בעקבות מזג האוויר הסוער - צבת ים נדירה בסכנת הכחדה נפלטה לחוף אשדוד

$(function(){setImageBanner('46cb1cfd-1128-4662-97c9-d93de86ea5a1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

בעקבות מזג האוויר הסוער נפלטו מספר צבים ביממה האחרונה מהים אל החופים. באשדוד אותרה צבה נדירה בת 60 כשהיא באפיסת כוחות, ונלקחה לטיפול במרכז ההצלה במכומרת

צילום: רשות הטבע והגניםבכל שנה כשמגיע החורף ומזג האוויר סוער, טמפרטורת הים יורדת ומחלישה את הצבים. זרמים ורוחות חזקות סוחפות את צבי הים החלשים והפגועים לחוף באפיסת כוחות. ביממה החולפת נפלטו 5 צבי ים פגועים אל החופים.

צבת ים ירוקה בוגרת ונדירה במשקל 87 ק״ג, נמצאה על החוף באשדוד ע"י נדב שגיא, אורי עזרן וזמיר גיטלין. בהתחלה חשבו שהצבה מתה, אך לאחר הנחיה של מרכז ההצלה לבדיקת חיים, הסתבר שהצבה חיה. הם אספו אותה מהחוף, והעבירו למשה אבני, מתנדב סורק של רשות הטבע והגנים, שהסיע את הצבה "אריאל" אל מרכז ההצלה במכמורת.

במרכז הארצי להצלת צבי מבצעים בדיקות מקיפות ומעניקים טיפול מקצועי הכולל בין היתר, אבחון רדיולוגי בCT, מתן נוזלים, תרופות אמבטיות מים חמימים כנגד הקור ועוד.
צילום: רשות הטבע והגנים
רוב הצבים שהגיעו לטיפול נמצאו על ידי אנשים על החוף שעשו את הדבר הנכון וחייגו למוקד ברשות *3639 לדיווח על הצב ונשארו איתו עד הגעת החילוץ. במסגרת זו אנשי מרכז ההצלה קוראים לציבור הנמצא בחוף לגלות עירנות לצבי הים שנפלטים.

אנשי מרכז ההצלה לצבי ים מבהירים שבשום אופן אין לנסות להחזיר צב פצוע לים! צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, למשל דלקת ריאות, פגיעת הדף או היפותרמיה ולכן יש להביא את הצב לטיפול במרכז להצלה לצבי ים. כמו כן כאשר מוצאים צב ים מסובך בפסולת פלסטיק אסור לשחרר את החסימה באופן עצמאי ואסור להחזיר את הצב חזרה לים. שחרור של החסימה עלול לגרום לנזק וחייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע במרכז ההצלה ותוך מתן טיפול רפואי מתאים.

כאשר נתקלים בצב ים פצוע ואף מת יש לדווח על כך בהקדם לרשות הטבע והגנים באמצעות מוקד הרשות שמספרו *3639 על מנת לקבל הנחיות כיצד לפעול ולתאם העברתו לטיפול במרכז ההצלה.

צילום: רשות הטבע והגנים

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה