החות'ים בתימן מאיימים להשבית את נמל אשדוד

$(function(){setImageBanner('fa0ba736-9980-401e-9ea1-6db22d882bc9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

בציוץ שנכתב בשפה העברית בטוויטר, דובר החות'ים חזאם אלאסד מאיים להשבית את נמל אשדוד ואת נמל חיפה, זאת על רקע האיום למנוע מעבר אוניות בים האדום שפניהן לישראל – איום שמומש הלילה עם ירי טיל שיוט לעבר הספינה הנורבגית STRINDA

נמל אשדוד. צילום: אשדוד נט

יומיים אחרי שאיימו להשבית כל ספינה שעוברת בים האדום ופניה לישראל, החות'ים בתימן מממשים את האיום הלילה עם ירי של טיל שיוט נגד ספינות לעבר מיכלית מסחרית. מעט מוקדם יותר דווח על הישמע פיצוצים באזור נמל אל-חודיידה במערב תימן והחשש שמדובר באירוע אחר. 

לפי הודעת הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב, המכלית STRINDA נפגעה כ-111 ק"מ מצפון למצר באב אל-מנדב, המחבר את מפרץ עדן והים האדום. בעקבות פגיעת הטיל, פרצה שריפה במכלית הנורבגית, אך לא היו נפגעים. רק כעבור כמה שעות היא שבה לנוע אל יעדה באיטליה.

בתוך כך, דובר החות'ים חזאם אלאסד איים אתמול להשבית אף את נמל אשדוד. בציוץ שנכתב בשפה העברית הוא כתב: "לאחר הפסקת העבודה בנמל אילת, גם אשדוד וחיפה חייבות להפסיק".

הניסיון של החות'ים להטיל מצור ימי על ישראל דרך הים האדום, ברקע המלחמה בעזה, מצליח לעורר דאגה בקרב גורמי הביטחון בישראל ובארה"ב, אולם בישראל שוררת מחלוקת בנוגע לדרך שבה יש להתמודד עם האיום.

גורמים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל חייבת לתקוף את החות'ים, שהם שליחים של איראן, מכיוון שאם לא תעשה כן תפגין חולשה. לפי אותם גורמים, ישראל חייבת לייצר משוואת נזק מול החות'ים, ויש לה יכולת לגבות מהם מחיר כבד ולשתק את הפעילות הימית שלהם.

לפי גישה זו, אם ישראל לא תפעל כך, החות'ים עלולים להסלים את המצב ולנסות לפגוע לא רק בכלי שיט. לפי שעה נראה כי ישראל נותנת לאמריקנים זמן לבנות כוח משימה בינלאומי בשיתוף עם הבריטים בים האדום כדי להרתיע את החות'ים מלפגוע בחופש השיט שם.

לצד זאת, בכלי התקשורת דווח על כך שגורמים רשמיים בארה"ב חשים תסכול נוכח תגובת הממשל האמריקאי להתקפות החוזרות ונשנות שמבצעים החות'ים נגד ספינות בים האדום. על פי הדיווחים, אותם גורמים סבורים כי ממשל ביידן ממעיט בכוונה בממדי האיום הנשקף לכוחות האמריקניים שם, אף שמדובר באיום גדול.

כאן המקום לציין, שבמהלך ההיסטוריה המודרנית המעבר בים סוף נחסם פעמיים בלבד. בשתי הפעמים הייתה זו מצרים שחסמה את המעבר במיצרי טיראן ב־1956 וב-1967, ובשתי הפעמים הוביל המהלך להכרזת מלחמה - מבצע קדש ומלחמת ששת הימים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה