המצור הימי על נמל אשדוד מתגבר

$(function(){setImageBanner('ba4ce359-e395-445c-94f7-38b017c9f543','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

ענקית הספנות הדנית מארסק הסירה מאתר האינטרנט שלה את האפשרות לבצע הובלה אל ומנמלי ישראל. בדיקה באתר מגלה כי האפשרות Ashdod הוסרה מהאתר ומונעת לבחון את מחירי השילוח הימי או את לוחות הזמנים להובלה.

נמל אשדוד - צילום מני בן הרוש

בדיקות באתרים של חברות ספנות גדולות נוספות העלו כי ישראל הוסרה גם מאתרים שלהן. ההסרה של נמלי ישראל מאתרי החברות חוסמת הלכה למעשה את האפשרות לבצע שילוחים של מכולות וסחורה לארץ מהמזרח. עם זאת, בחלק מהמקרים פנייה פרטנית דרך הטלפון העלתה כי אפשר בכל זאת לבצע שילוח דרך החברה לישראל, תוך בקשה לשמירה על דיסקרטיות.

ההגבלות החדשות, שנעשות בשלב זה בלי הודעות רשמיות, מצטרפות להכרזות של מספר חברות ספנות שכבר שהודיעו כי לא יגיעו לישראל ולא יקבלו הזמנות מיבואנים ישראלים. עם חברות אלו נמנית חברת הספנות הגדולה Evergreen, חברת וואן מסינגפור וחברת OOCL מהונג קונג.

"הדבר מעיד על רצונן של חברות הספנות להרחיק את עצמן מהשוק הישראלי לאור התוקפנות של החות'ים כלפי אוניות העוברות במצר באב אל-מנדאב, בין אם הן קשורות לישראל או לא. צמצום מספר החברות שמציעות שירות ימי מהמזרח לישראל יגרום בעתיד הקרוב לעומס על החברות שכן ימשיכו לפקוד את נמלי ישראל - ללא קשר לנתיב ההובלה - ובהתאם לעליית מחירים. זאת במקביל למצוקת מקום בהובלה האווירית מהמזרח לישראל, שרק מקשה על המצב".

במקביל נמשכת מגמת העלאת מחירי ההובלה הימית לישראל מהמזרח. בדיקה עדכנית מגלה כי שינוע של מכולה שלפני המלחמה עלה 1,900 דולר מוצע כעת במחיר של 3,500 דולר. מכולה גדולה שהובלתה לישראל מהמזרח עלתה לפני המלחמה 2,300 דולר עולה כעת 6,950 דולר.

פרט להתייקרות חומרי הגלם, תוצאה של הקפצת מחירי ההובלה ועלויות הביטוח של חברות הספנות, חברות ישראליות עשויות להיתקל בעיכובים משמעותיים באספקת סחורות. תעשיינים חוששים כי המעבר של חברות הספנות למסלול עוקף יבשת אפריקה יעמיד את ישראל אחרונה בתור שכן אלה יעגנו קודם בנמלי הים באירופה. "סדר פריקת הסחורות עלול להשתנות, ענף הספנות ישים אותנו בסוף ואנחנו עשויים למצוא את עצמנו מול אירוע משמעותי שאחד המאפיינים החזקים שלו כרגע הוא אי ודאות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה