הפיגוע הבוקר בירושלים: בין הנרצחים הרב אלימלך וסרמן, דיין בבית הדין הרבני באשדוד

$(function(){setImageBanner('0592c436-042e-44d8-b710-bf4857ea3431','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

הרב וסרמן הי"ד היה בדרכו לעבודה בבית הדין הרבני באשדוד כשמחבלים בני עוולה פתחו בירי על התחנה בה המתין וירו בו למוות. בפיגוע נרצחו שני אנשים נוספים ונפצעו שישה בדרגות פציעה שונות. על מועד הלווייתו של הרב וסרמן הי"ד תצא הודעה

הרב אלימלך וסרמן הי"ד

בבית הדין הרבני באשדוד קיבלו בכאב את הבשורה הכואבת הבוקר (ה') על הירצחו בפיגוע בירושלים של הרב אלימלך וסרמן, ששימש דיין בבית הדין. וסרמן היה בדרכו לעבודה כשהמחבלים פתחו באש לעבר תחנת האוטובוס בה המתין וירו בו למוות.

הפיגוע התרחש כאמור בכניסה לירושלים, בטרמפיאדה בשדרות וייצמן בעיר. בסה"כ נרצחו בו שני בני אדם נוסף לרב וסרמן הי"ד ונפצעו בו 6 בני אדם נוספים - 3 מהם במצב קשה. שני המחבלים שחוסלו על ידי חיילים ואזרח שהיו בסמוך, הם תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם חמאס. ברכבם נמצאו מחסניות עם מאות כדורים. 

צפו בתיעוד רגעי הפיגוע >>>

הרב אלימלך וסרמן הי"ד למד בישיבת סערט ויז'ניץ בחיפה, לאחר חתונתו הוא למד דיינות בכולל הרי פישל בירושלים ושם הוסמך לדיין ע"י הרב יוסף כהן זצ"ל וכן ע"י הרבנות הראשית לישראל לפני כ-10 שנים.

הוא היה בנו של הרב וסרמן מחיפה וחתנו של הצדיק ר' אשר פריינד זי"ע, נו"נ לאדמור"י בעלזא ופרימשלאן ולמעלה בקודש, מקורב לאדמו"ר מבעלזא שליט"א.

הרב וסרמן ז"ל נחשב מוותיקי וממבוגרי הדיינים, בעל ניסיון רב בהוראה ובפסיקה, והיה בקיא בש"ס ופוסקים. בין השאר הוא שימש כדיין לענייני ממונות בירושלים כ-10 שנים.

ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי: "בוקר קשה לעם ישראל ולעיר אשדוד. משפחת אשדוד מבכה על נרצחי הפיגוע בירושלים, בהם דיין בית הדין המקומי, הרב אלימלך וסרמן זצ״ל. המרצחים הנתעבים לא חיפשו דבר אלא דמויות יהודיות לטבוח בהם, באותה חדוות רצח שפגשנו בשבעה באוקטובר ובמאות פיגועים בעבר. עם ישראל חי ואל לו לוותר. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי ספד לו: "קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הרצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים. תנוחמיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"ד לאו ספד: 

"יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד הרב וסרמן מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה.

אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה".

על מועד הלווייתו תצא הודעה

יהי זכרו ברוך

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה