חדר המלחמה באשדוד שמסייע לישראלים ויהודים באוקראינה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8e23b8a8-b97b-4ea8-9635-bb7bec320aea','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8e23b8a8-b97b-4ea8-9635-bb7bec320aea','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

חמ"ל מיוחד הוקם באשדוד על מנת לסייע לישראלים ויהודים הרוצים לצאת מאוקראינה ומתקשים להגיע למעברי הגבול. היוזמה שייכת למספר אזרחים שחלקם הצליחו לצאת מאוקראינה.
דני קריקו, ממובילי הסיוע : "צריכים דחוף מתנדבים שיעזרו לנו, לא משנה אם דוברי אוקראינית רוסית או אנגלית".

החמ"ל באשדוד

בבית פרטי שברחוב זייד 2 שברובע ט"ו באשדוד משמש כחמ"ל (חדר מלחמה) שנועד לסייע לישראלים ויהודים התקועים ומופגזים באוקראינה .

החמ"ל באשדוד הוא בית פרטי בו גרים בשכירות  הזוג דניאל קריקונץ ונטלי סיסאורי.

מתנדבים עונים לפניות שמתקבלות, בודקים מי מהפונים הוא אכן יהודי או ישראלי והאם ניתן לחלץ אותו. הם נעזרים בצילומי מפות, מחלקים הנחיות ומדברים בטלפונים הניידים שלהם, נותנים מענה לפניות הרבות — כמעט בלי רגע אחד של הפסקה.

לפי המתנדבים, נכון הם הצליחו לחלץ אלפי יהודים, מרביתם ישראלים, "אבל אין לנו באמת דרך לדעת לכמה עזרנו".

המתנדבים מנסים להעביר מסר מרגיע ותחושה שיש מי שחושב עליהם בבית, בישראל.

אל החמ"ל פונים גם לא מעט אנשים שמציעים עזרה ביניהם אנשי עסקים ישראלים, אוליגרכים ורבנים וגם תושבים שמבקשים להתנדב.

דני קריקו, ממובילי הסיוע מספר:

"אני אישית יצאתי לכיוון הגבול. נעזרתי במקומיים ואחר כך קיבלתי סיוע מאנשי הקונסוליה. בעצמי הצלחתי לגייס הסעה לכמעט חמישים איש. מאז החלטנו שאנחנו חייבים לעזור בגיוס כסף, בתיאום יציאה והסעות, בסיוע הומנטירי וכל מה שאפשר. המטרה שלנו היא לעזור כמה שיותר. אנחנו צריכים דחוף מתנדבים שיעזרו לנו, לא משנה אם דוברי אוקראינית רוסית או אנגלית. המטרה היא ליצור קשר עם כמה שיותר ישראלים באוקראינה ולעזור להם לצאת משם".

החמ"ל באשדוד

סניה ולדברג, איש שיווק ואחד מיוזמי המבצע אומר - "המון רוצים לתרום, אבל כרגע אין לנו דרך לקבל את הכסף. גם אם עשרה אנשים יציעו לי עזרה, לא בטוח שיש לי מה לעשות עם זה עכשיו.  הכל קורה כל כך מהר ובלחץ, בלי שום הכנה מראש. אבל כולנו מבינים בעסקים ועושים מה שצריך כדי לייעל את מערך העבודה.

בנינו רשת קשרים עם פסיכולוגים, אנשי הצלב האדום ותושבים מקומיים, ואנחנו מנסים לחלץ את מי שניתן או להפנות למקום בטוח בקרבת מקום את אלה שלא ניתן כרגע להוציא משם".

החמ"ל הוקם לאחר שולדברג פרסם בפייסבוק : "לאור מה שקרה הרגע עם ארבעה חברים שלי, אם יש עוד ישראלים שתקועים באוקראינה, דברו אלי. נסו להגיע לגבול עם פולין. אפשר גם רומניה ומולדובה, נציג ישראלי ישלוף אתכם. עכשיו, רצוי לא לחכות!!". והוסיף מספר טלפון לפניות.

ולדברג  מספר - "כשמספר הטלפון פורסם, הנייד שלי כמעט קרס מרוב פניות. מהר מאוד הבנתי שאין שום סיכוי שאני משתלט על זה בכוחות עצמי, ושהדרך היחידה היא לגייס מתנדבים ולגרום לעוד אנשים לעזור.

.

בחמ"ל הוקם מנגנון עבודה. אוקראינה חולקה לתשעה מחוזות, לכל אחד מהם מונה "ראש מחוז", ותחתיו כמה מתנדבים שמסייעים לו.

הפניות מגיעות מהאנשים שנמצאים באוקראינה או מבני משפחותיהם בישראל, דרך קבוצת פייסבוק שנפתחה במיוחד, או קבוצות וואטסאפ וטלגרם.

כל פנייה שמגיעה עוברת בירור ראשוני ומנותבת אל ראש המחוז המתאים — וזה מסייע בחילוץ באמצעות אנשי קשר שנמצאים באוקראינה.

"העזרה שהתבקשנו לספק לא הייתה רק בחילוץ, אלא גם לתת מידע מדויק כמו מאיפה יש רכבת, אם ניתן לצאת ולאיזה גבול לנסוע. לפעמים אנחנו לוקחים סיכון על חייהם של אנשים, כי מה שנכון עכשיו יכול להשתנות בשניות. זה מלחיץ ואנחנו מנסים להיות זהירים ככל שניתן".

אף שקבוצת הפעילים מכירה זה רק כמה ימים, כבר יש הווי של חברה שעובדים על משהו גדול ביחד. כולם מכירים את כולם ומרגישים בבית. "יש פה מפגן ענק של סולידריות. הזמן דוחק וצריך להספיק כמה שיותר".

אל ולדברג הצטרפה סטלה  וינשטיין מאשדוד (מנכ"לית מפלגת ימינה (של ראש הממשלה, בנט)  והשניים החליטו להרחיב את פעולות הסיוע.

 כתבו להם לוואטסאפ: 054-9162010

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה