טיפול מיוחד בחו"ל עשוי להציל את רפאל הקטן שעוד לא חגג שנתיים: "תנו לבן שלי תקווה"

$(function(){setImageBanner('e5a01a5f-bcce-4800-85a2-11d5e5a0d4b0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

רגע לפני שחגג יום הולדת שנה, התגלה לרפאל ברגרט, בנו של יגאל ברגרט שגדל והתחנך באשדוד, גידול בראש - אלא שמסכת הטיפולים הכימותרפיים האינטנסיבית שעבר מאז לא נתנה תוצאות וכעת ההורים נושאים את תקוותם לעבר טיפול מציל חיים בארה"ב: "רפאל רק בן שנה ועשרה חודשים אבל הוא נותן לי תקווה להמשיך" – כתב אביו בפייסבוק. הצטרפו לסייע גם אתם

יגאל ובנו רפאל

שבועיים לפני יום הולדת שנה של רפאל ברגרט, בנו של יגאל ברגרט שגדל והתחנך באשדוד, התברר כי התפתחה לו דלקת באוזניים, אלא שמה שהחל כמחלה פשוטה לכאורה שכל אדם עובר במהלך חייו, הסתיים בהפניה דחופה למיון ל-ct ראש.

גם ה-CT וגם ה-MRI מיד לאחריו, לא השאירו מקום לספק: לרפאל יש גידול מסוג ATRT בראש. את יום ההולדת שלו חגגה המשפחה כבר בבית החולים.

"האמת היא, שאנחנו לא זוכרים כמעט כלום מהדברים שהרופאים אמרו והסבירו לנו באותו יום" – שיתפו ההורים, יגאל וצילה. "מולנו מסך המחשב שמציג את הראש הקטן של רפאל וזה מרגיש שאנחנו בסרט שהוא לא שלנו".

"התחושה הייתה שמישהו התבלבל ושזה עניין של דקות עד שיעלו על הטעות הזו ונחזור אחורה בזמן לחיים הרגילים שלנו" – הם הוסיפו, "אבל ככל שעבר הזמן התברר שאף אחד לא התבלבל או טעה והסרט הזה הוא עכשיו המציאות של החיים שלנו".

מאז אותו יום, עברה כבר כמעט שנה. רפאל הספיק לעבור טיפולי כימותרפיה קשים ושלוש השתלות מח עצם. בתחילה היה נדמה שהכל מתקדם טוב, אבל בדיוק אז, הודיעו הרופאים להורים שהגידול עקשן ואלים יותר ממה שהם חשבו ושנכון להיום, אין לרפואה בישראל עוד מה להציע.

למרות חוסר האונים המשווע, יגאל וצילה מחליטים שלא להרים ידיים ולאחר חיפושים מגיעים לרופא בכיר בניו יורק שמוכן לטפל בבן שלהם ונותן לו סיכוי, אלא שעלויות הטיפול וההוצאות הכרוכות בכך נאמדות בסכום בלתי נתפס הנאמד בכמעט 3 מיליון שקלים.

לצורך כך פתחו ההורים במסע גיוס המונים בתקווה להציל את בנם הפעוט. "יש לנו רק מטרה אחת לנגד העיניים: לטוס לארה"ב כמה שיותר מהר, ולהתחיל את הטיפול שאנחנו מאמינים בכל ליבנו, שיציל את רפאל. עזרו לנו לתת לרפאל את הסיכוי הכי טוב לנצח במלחמה על החיים".

האב יגאל שיתף בתחושות בפוסט בפייסבוק וכתב:

"שלום לכולם, זה יגאל, אבא של רפאל. דבר אחד ברור לי, לא משנה מה, אני לא מוותר על רפאל. בדרך המפותלת הזו, מאז שגילו את הסרטן במוח של התינוק שלי, כבר עברנו כל כך הרבה ועכשיו, אני עושה את הדבר היחיד שלא האמנתי בחיים שאני אעשה, ואני מבקש מכם.ן לעזור לי להציל את הילד שלי. כנסו ללינק, כל אחת, כל אחד, כל סכום (לתרומות לחצו כאן!).

אני לוקח את הפלאפון, פותח מצלמה ומתחיל לצלם אותו בלי הכרה. מפחד. מפחד לפספס רגע איתו, פחד שמציף אותי ולא נותן לי להירגע, פחד ממה יהיה, פחד מהלא נודע. אף אחד לא מצליח להסביר מה בדיוק קרה ומה קורה עכשיו ואיך אפשר לתקן את זה!

"רפאל רק בן שנה ועשרה חודשים אבל הוא נותן לי תקווה להמשיך". האם צילה והבן רפאל

ואז בא המושיע, הוא הרופא שיכול לשנות הכל בבת אחת, הוא הרופא שניתח את המקרים הקשים ביותר לגידולי מוח, הוא הציל המון אבל המון ילדים, תכף הוא יבוא ויגיד לי שנעשה ניתוח ומקסימום תהיה צלקת גדולה על הראש של התינוק הקטן שלי וזהו, נגמר. נשכח מהכל ונמשיך הלאה את החיים החצי משעממים שלי אבל ממלאים ביותר עם משפחתי היקרה לי מכל.

אבל לא...!

המומחה דיבר חד וחלק "יש לכם 3 אופציות" הוא אמר, אבל הדבר היחיד שמהדהד בי זו אופציה מס 3..."אפשר לא לעשות כלום ולתת לטבע לעשות את שלו" - הוא אמר.

מה...מה...שאלתי?!

המומחה המשיך ואמר שזו אופציה שמקובלת במצבים כאלה וזה בסדר אם נחליט דווקא עליה. באותו הרגע לא הבנתי איך אפשר בכלל להציע להורה אפשרות כזאת! זה הרי ויתור על הילד שלך.

אתה הורה, אתה יצרת אותו בעזרת בורא עולם, אתה אחראי על היצור הקטן והמקסים הזה, אתה בחרת בו והוא בחר בך, אז איך אחרי כל זה מבקשים ממך להחליט לוותר עליו...איך?!

הרופא לא ויתר ואמר שאנחנו צריכים להחליט מהר ועכשיו כי צריך תשובה דחוף וכל דקה קריטית. לשמחתי הוא המליץ לנו בסוף ללכת על האופציה השנייה, לסדרה של טיפולים כימותרפיים ואני עד היום מודה לו על כך, הרי כל אופציה אחרת מלבד האופציה השלישית זו תקווה!

רפאל המתוק, זקוק לטיפול מציל חיים בחו"ל

באותו הרגע ממש נולד בי שביב ממש קטן של תקווה. תקווה שגדלה והתחזקה ואני התחזקתי איתה. באותו הרגע ממש עוד לא הבנתי מה בדיוק קרה ומה קורה עכשיו ואיך אפשר לתקן את זה אבל הבנתי שיש תקווה ומאז התקווה הזאת לא עוזבת אותי ואני לא עוזב אותה, אני מחזיק בה בכוח לפעמים והיא מחזיקה בי. אני מגדל אותה לצד הילד שלי, התינוק שלי, רפאל, שבשנה האחרונה יודע לגדול רק בבתי חולים.

רפאל רק בן שנה ועשרה חודשים אבל הוא נותן לי תקווה להמשיך, הוא נותן תקווה לצילה (אשתי) ולאחים שלו. הוא נותן תקווה גם לסבים ולדודים שלו. רפאל אפילו הצליח לתת תקווה לרופאים שנתנו לו אופציה שלישית.

ועכשיו, אחרי 10 חודשים של טיפולים קשים ואינטנסיביים, הרופאים של רפאל בביה"ח דנה באיכילוב, הודיעו לנו שאין להם עוד איך לטפל ברפאל. ושוב, חזרנו לאופציה מס' 3. אבל זו לא אופציה שאנחנו מוכנים לקבל ואנחנו בטח לא מוכנים לוותר!

אחרי שחקרנו ובדקנו בכל מקום אפשרי בעולם, מצאנו בביה"ח MSK בניו יורק, רופא מומחה שהציע לטפל ברפאל בטיפול ייחודי שלא קיים בארץ. וכרגע המשימה שלנו היא להגיע לשם כמה שיותר מהר ולהתחיל טיפולים.

מבחינתנו אין שום אפשרות אחרת, אנחנו מתכוונים להשאיר שם את הגידול ולחזור לכאן מנצחים, עם רפאל בריא ושלם.

רפאל רק בן שנה ו-10 חודשים, תינוק ממש קטן עדיין אבל יש בו תקווה שמספיקה לכולם! אז אני מבקש מכם היום לחלוק עם רפאל את התקווה הזאת ולתת לרפאל הזדמנות וסיכוי לנצח את הסרטן הארור הזה.

תודה מעומק הלב, יגאל, אבא של רפאל".

לתרומות לחצו כאן!

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה