כבר לא רק באמצע הלילה - שועל תועד משוטט הערב ברובע ו'

$(function(){setImageBanner('71dc4baf-4f36-4871-9457-c82bcf5e26f7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

תופעת שוטטות חיות הבר באשדוד מתרחבת - הערב תועד שועל משוטט ברובע ו' סמוך למרכזון המקומי. לפני כחודש וחצי דיווחנו על תנים שתועדו ברובע י"ג סמוך לדיונה, כעת כבר מדובר בלב ליבה של העיר. רשות הטבע והגנים לא הכירה את התופעה באשדוד, ונראה כי היא רק הולכת ומתרחבת

השועל שתועד הערב ברובע ו' באשדודתושב העיר תיעד הערב שועל (תחילה היה נראה שמדובר בתן) משוטט ברובע ו' באשדוד. אין מדובר בשכונה שגובלת בדיונה. לפני כחודש וחצי ברובע י"ג תועדו תנים משוטטים, אז הייתה הסברה כי הם מגיעים בשעות הלילה המאוחרות כשאין אנשים ברחוב מהדיונה בחיפוש אחר מזון.

כעת לא רק שמדובר ברובע בלב העיר שאינו גובל בדיונה, אך גם מדובר בשעה בה הרחוב עוד הומה אנשים. 

חשוב להדגיש - שועלים וגם תנים אינם מתקרבים לבני אדם. הם אינם מתקיפים ואינם נושכים אלא אם כן התקיפו אותם ואין כל סיבה לפחד מהם. מדובר בחיות בר מוגנות והפגיעה בהם אסורה עפ"י החוק. אם נתקלתם בהם בשעת ערב אנא שימרו על מרחק סביר וצפו בהם מרחוק. בשום אופן, אל תנסו ללטף אותם או לפתותם במזון, כי ההתנהגות שלנו (בני אדם) לא תמיד מובנת לחיית הברלכל היותר, דווחו על כך למוקד העירוני.

משוטט בחופשיות ברובע ו'

לפני כחודש וחצי אמרו לנו ברשות הטבע הגנים, בעקבות תיעוד של תנים ברובע י"ג: "תופעת שוטטות חיות בר כגון תנים ביישובים נובעת מחיפוש אחר מזון זמין שמקורו באדם.

רשות הטבע והגנים, כאמונה על יישום חוק הגנת חיית הבר, מספקת הנחיות מקצועיות לרשויות המקומיות כיצד לצמצם תופעה זו בין היתר באמצעות שיפור רמת הסניטציה בשטחי היישוב ומניעת גישה לפסולת ומזון לחיות הבר.

תופעת תנים משוטטים באשדוד אינה מוכרת לגורמי רשות הטבע והגנים הרלוונטיים. במקרים בהם תושבים נתקלים בחיית בר בשטחי יישוב יש לשמור על מרחק ממנה, לא לפגוע בה, להטרידה או להאכיל אותה.

מומלץ לדווח על כך למוקד העירוני על מנת שיוכל לתכלל את הנושא ובמידת הצורך לפנות לרשות הטבע והגנים לקבלת הנחיות כיצד לפעול לצמצום התופעה".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה