כמעט שנתיים לאחר התאונה הטרגית בדיונה - הנהג שפגע באופיר לביא ז"ל הורשע בגרימת מוות ברשלנות

$(function(){setImageBanner('051800fa-9eda-4174-ac65-3874536ced8c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

שופטת בית המשפט לתעבורה אשדוד, נועה חקלאי, שוכנעה כי רשלנותו של שי שמילו, צעיר מחולון, היא זו שהביאה בסופו של דבר למותו של אופיר לביא ז"ל בתאונה הקטלנית שהתרחשה ביניהם לפני כשנתיים: "הנאשם הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו" – היא ציינה

זירת התאונה בדיונה. קרדיט: דוברות איחוד הצלה

כמעט שנתיים אחרי התאונה הקטלנית בדיונה במהלכה מצא את מותו אופיר לביא בן ה-21 מגן יבנה, הנהג הפוגע שי שמילו, צעיר מחולון, מורשע בגרימת מוות ברשלנות.

התאונה כזכור התרחשה ביום שישי ה-24.12.2021, לפני כניסת השבת. אופיר ז"ל יצא לרכיבה שגרתית על האופנוע בדיונה באשדוד כשלפתע הגיח מולו רכב שטח מסוג אר.זד.אר ופגע בו בעוצמה. לאופיר ז"ל לא נותר שום סיכוי.

על פי עובדות כתב האישום, התאונה התרחשה בצומת שבילים בשטח הדיונה. הטענה המרכזית הייתה ששמילו נהג במהירות שאינה סבירה כשנכנס לצומת בעודו יודע שהדיונה עמוסה בכלי שטח ורוכבים לאור מחאה שהתנהלה במקום. לכאורה, אם הוא היה מאט בכניסה לצומת, ייתכן וזה היה מסתיים אחרת לחלוטין.

במהלך המשפט נגדו, הוא הודה שאופיר ז"ל מצא את מותו כתוצאה מהתאונה, אך כפר באחריותו לתאונה. הוא טען שהמקום בו התרחשה התאונה אינו צומת ושלא היה ניתן להבחין בשביל הנוסף ממנו הגיח אופיר ז"ל.

השופטת נועה חקלאי ציינה בדיון: "עצם נהיגת הנאשם בדיונה כששדה הראיה חסום, ומבלי לעצור ולבחון את הנעשה בימין הדרך, או לכל הפחות מבלי לנהוג במהירות המאפשרת עצירה על אתר, בנתונים שפורטו לעיל, היא נטילת סיכון בלתי סביר, ולמרבה הצער הסיכון התממש".

המשפחה ליד שלט הנצחה שהוצב בסמוך למקום בו נהרג

חקלאי הוסיפה וציינה כי אמנם בתיק קיימת רשלנות תורמת כביכול מצדו של המנוח אופיר ז"ל, אך לדבריה אין בכך כדי לפטור את שמילו מאחריותו.

"המאשימה הוכיחה מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם נהג את רכבו בשטח הדיונה ברשלנות, התנגש ברכב המעורב, אשר אף הוא נהג במקום ברשלנות, וכתוצאה מההתנגשות הנהג המעורב מצא את מותו" – היא ציינה.

לדבריה, "שוכנעתי שהנאשם התרשל בכך שנטל סיכון בלתי סביר באופן בו נהג את רכבו בשטח, כששדה הראייה לימין הדרך חסום, בתוואי שטח אשר בו שבילים נסתרים שמתגלים ממרחק קצר, ביודעו כי מאות רכבי שטח נעים על השבילים באזור".

קברו של אופיר ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"שוכנעתי כי הנאשם הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו באופן בו נהג במקום" – היא עוד הוסיפה. לאור כל זאת, כאמור, היא החליטה להרשיע את שמילו בגרימת מוות ברשלנות.

גזר דינו של שמילו יינתן לאחר ניהול שלב הטיעונים לעונש.

עורך הדין ניסים אוחנה שליווה את המשפחה מאז התאונה מסר בתגובה: 

"מדובר בהכרעת דין צודקת מאין כמותה, החלטה שבוודאות מוחלטת תציל חיים של אזרחים בעתיד!

כל רוכבי השטח מחויבים להבין ולהכיר בסכנות הכרוכות בנהיגה בשטח, במקצועיות ובכישורים הנדרשים לנהיגה בשטח והחשוב מכל באחריות המוגברת שיש לכל רוכב / נוהג לכל האזרחים האחרים, בין אם הם על כלי רכב ובין אם מטיילים רגלית אשר מבלים במקום.

הדיונה הגדולה היא שטח הפקר ולא מהיום. אזרחים רבים נפצעו שם ואזרחים גם נהרגו שם לצערינו הרב. נראה ששום דבר במדיניות לא השתנה, לא ננקטה כל פעולה קונקרטית וישימה למזעור הסכנות אשר נמצאות בתא השטח הזה מיום מותו של המנוח אופיר לביא ז"ל ועד היום! במקרה הזה הקורבן ז"ל היה רכוב על אופנוע, באותה קלות יכלה להיות שם משפחה וילדים קטנים שיכלו להיהרג!

עו"ד ניסים אוחנה

אנו מקווים שהכרעת הדין הזאת תביא לשינוי בתפיסה הן של רוכבי השטח, הן של הרשויות אשר שטחים מהסוג הזה ודומים נמצאים בתחום אחריותן והן של משטרת ישראל.

משטרת ישראל צריכה להפיק לקחים וללמוד כיצד לטפל בתאונות מהסוג הזה, כיצד לשפר את זמן הגעתה לתאונות שקורות בתא השטח הזה בייחוד שתחנת המשטרה ממוקמת מטרים ספורים מהדיונה הגדולה.

את הכרעת הדין הזאת צריך להעביר במכללה לשוטרים. מצופה מכל שוטר תנועה בדגש על בוחני התנועה להכיר את הכרעת הדין על בוריה ולטפל בכל תיק כזה כאילו זה התיק היחידי שקיים על פני כדור הארץ, מדובר במשפחות שאיבדו את היקר להן מכל ולא ניתן להקל ראש באף פעולה אשר נדרשת לביצוע.

לסיום, בסיפור הזה אין מנצחים יש רק מפסידים. כולי תקווה שהרשויות יתפכחו במהרה ויתפסו שליטה על תא השטח הזה ושלא נדע עוד קורבנות בדיונה הגדולה ובכבישי / שטחי ישראל!".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה