לוקחים יוזמה בחינוך

$(function(){setImageBanner('6ba90627-ae0f-4347-9b71-9c6037a8f30e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

העולם כפי שהכרנו עד עתה הולך להשתנות, ובגדול. הטכנולוגיה נוגסת בכל תחום בחיינו ולעיתים אף משתלטת על דרכי ההתנהגות שלנו. אך על דבר אחד אין עוררין - ההון האנושי עדיין מהווה את המשאב הכלכלי העיקרי. בדיוק במקום הזה נכנס תחום החינוך. ואם זה גרם לכם להרים גבה, כנראה שהגיע הזמן להיחשף לתחום היזמות בחינוך במכללה האקדמית אחוה

מחקרים שונים שנערכו לאחרונה בתחום החינוך מעידים שהביקוש לחינוך אפקטיבי ואיכותי גדל באופן משמעותי ובקצב מהיר יותר מהצמיחה הכלכלית. במטרה להדביק את הקצב בו העולם מתקדם, על מערכת החינוך להשתנות בהתאם. לאוורר את תכניות הלימוד, לשנות את היסודות עליה נבנתה בעבר ולראות בה אמצעי הכרחי לבניית מנועי צמיחה לדור העתיד. רק מערכת חינוך שתדע להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה תצליח לתת מענה אמיתי ונכון בתקופה מורכבת של שינויים ופריצות דרך.

בבואנו לבדוק את התמורות שחלו במערכת החינוך ומתוך מטרה להיות פורצי דרך בהכשרת מורים ופיתוח מקצועי של אנשי הוראה, המכללה האקדמית אחוה יזמה במסגרת בית הספר לחינוך ובית הספר לתארים מתקדמים, סדרת הרצאות, ללא עלות, בנושא הסטארט-אפ של האקדמיה בתחום יזמות בחינוך. סדרת ההרצאות מועברת זו השנה השנייה על-ידי יזמים חברתיים וחינוכיים, אנשים פורצי דרך, המהווים מודל להשראה, כאלה המובילים בארץ ובעולם.

המטרה היא להציג בפני מורים, מנהלי בתי ספר, סטודנטים והקהל הרחב את היוזמים, אופיים, סיפורים האישי, את הכוח שהניע אותם ובעיקר כיצד שינתה היוזמה שלהם את פני החינוך והחברה בישראל. סדרת ההרצאות משמשת מודל והשראה ליזמות חברתית-חינוכית בקרב הסטודנטים הלומדים הוראה לתואר ראשון ומורים ובעלי תפקידים הלומדים לתואר שני וכמי שמשפיעים במקביל בשדה החינוכי-חברתי.

"המכללה חרטה על דגלה את תחום החינוך, בין היתר בעזרת תחום היזמות בחינוך. הלמידה מאנשים פורצי דרך מבחינה חינוכית וחברתית, בארץ ובעולם, היא הזדמנות נדירה עבורנו לחשוף את הסטודנטים לחוויית למידה באמצעות צוות מרצים מומחה", מסבירה פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לתארים מתקדמים באחוה. "בכך, אנו מבקשים לחשוף את הסטודנטים לחשיבה יזמית ולהוראת יזמות בחינוך בארץ. האתגר הגדול שעומד בפני מסיימי התואר הוא להיות מורים לחיים המכוונים לצרכים של התלמיד, להיות פורצי דרך המשפעים על החינוך והחברה".

חינוך מחוץ לקופסה

 

עד לאחרונה התפיסה במערכת החינוך התחלקה לשתי גישות שונות: האחת, פדגוגיה ממוקדת הוראה בה נמדד המורה בידע המדעי והתרבותי אותו הוא מעביר לתלמיד ללא קשר ליכולותיו. השנייה, פדגוגיה ממוקדת תלמיד בה התלמיד הוא צרכן ויצרן הידע, והמורה נמדד ביכולת שלו לגרום לו להבין את החומר, לעורר את סקרנותו, ללכוד את תשומת לבו ולעודד אותו לצרוך את הידע. לפיכך, על ההוראה להתרכז בהבנת צרכיו של כל תלמיד, קצב ההתקדמות שלו ואופיו, במטרה להפוך את הידע ליצירה אישית מוערכת. בגישה זו על המורה לספק את ההכוונה וההנחיה הנדרשות, המסתמכת על מקורות מידע, התנסויות, הכשרות ותרגילים, על-מנת ללוות את התלמיד במסלול אישי המותאם למידותיו.

 Shutterstock

"יזמות בעולם החינוך מתאפיינת ביציאה מחוץ לקופסה ובביצוע מהלכים שישנו את פני ההוראה, על-ידי חשיבה חדשנית ויצירתית באחד ממרכיבי החינוך: הוראה, למידה, טכנולוגיה תומכת, סביבות למידה, פרויקטים חברתיים, תוכן לימודי, חיזוק הקשר לקהילה ועוד. מטרת התכנית היא לסייע לבוגרים שלנו שיפתחו יוזמות וסטארט-אפים, לטפח מנהיגות חינוכית, להוביל חשיבה יצירתית ואקטיבית על-מנת להשפיע על מוסדות החינוך השונים בפרט, ועל מערכת החינוך בכלל", מסבירה פרופ' אבידב-אונגר.

השנה, במסגרת ההרצאות השונות יתקיים גם פאנל יזמות בחינוך במהלך היום הפתוח בתאריך 27.3.19. בפאנל, אותו ינחה מיכאל בן שטרית, יזם חינוכי שצמח במכללת אחוה בזכות האמונה באדם, ישתתפו אנשים פורצי דרך, כל אחד בתחומו: מתן יפה, יזם ומוביל תכנית 'כוכבי המדבר' לפיתוח מנהיגות במגזר הבדואי; אהרון ספראי, יזם ומנהל מכללות רב-טק להשמת חרדים להיי-טק; דורית נדלר, בוגרת תואר שני מהמכללה, מנהלת בית הספר 'ניצני המדע' הפועל במודל פדגוגיה חדשנית פורצת דרך; שירין חאפי, מנהלת תיכון 'אורט' בלוד ועוד. החשיפה להרצאות ולתכנית כולה מאפשרת לכל סטודנט, בוגר, מורה, מנהל ובעל תפקיד במערכת החינוך, להטמיע השקפת עולם חינוכית-יזמית המקדמת הוראה חדשנית, מתמקדת בתלמיד ומותאמת אישית.

 

"הכלים אותם מקבלים הסטודנטים במהלך הלימודים הופכים את מי שלמד אצלנו למובילים בתחומם. המוסמכים שלנו הינם מובילי דרך במערכת החינוך, מצטיינים בתפקידם, מהווים דוגמה אישית ומאתגרים עמיתים ללכת בעקבותיהם. לצד קורסים יישומים המושתתים על מחקר עדכני ופדגוגיה איכותית, מציעה המכללה שילוב טכנולוגיות חדישות וכלים להובלת מקצוע ההוראה אל עבר עתיד מבטיח במציאות משתנה", מסכמת פרופ' אבידב-אונגר.

לקבלת פרטים נוספים, מוזמנים להגיע ליום הפתוח שיתקיים במכללה האקדמית אחוה ב-27.3.19 בנושא יזמות מעוררת השראה. לפרטים והרשמה לחצו כאן

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה