מד"א מתגבר את התרמות הדם

$(function(){setImageBanner('857804e9-7e0b-4680-968c-5c3a7ae57a3b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

על רקע ריבוי אזרחים הנמצאים בבידוד ביתי ואינם יכולים לתרום דם, וכדי שלא יווצר מחסור במנות דם בישראל, בשירותי הדם של מד"א מקיימים היום (שבת) התרמות דם מיוחדות באשדוד

-
ההתרמות החלו בשעה 11:00 וימשכו בחלק מהמקומות עד שעות הלילה. כל ההתרמות מתקיימות תוך הקפדה מלאה על נהלי משרד הבריאות למניעת הדבקה בנגיף הקורונה.

צילום המחשה: מד"א

 בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א, ובתיאום עם מנכ"ל משרד הבריאות, הנחה את סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א לתגבר את התרמות הדם במדינת ישראל.

זאת, במסגרת היערכות למצב שבו אזרחים רבים לא יוכלו לתרום דם, בעקבות האפשרות לגידול משמעותי במספר האנשים אשר שוהים בבידוד ביתי. המתרימים של שירותי הדם של מד"א יתפרשו כבר היום באתרים שונים, בהם ניתן להגיע ולתרום דם, למען הצלת חיים במדינת ישראל.

את רשימת המקומות בהם ניתן לתרום דם, ניתן למצוא באתר מגן דוד אדום בכתובת https://www.mdais.org/blood-

donation וביישומון (אפליקציית) 'מד"א שלי' בשירותי הדם של מד"א מזכירים כי מי ששהה בחו"ל, היה במגע עם חולה מאומת או חלה בעצמו, לא יוכל לתרום דם עד שיחלפו 28 יום.

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער, מסבירה: הגדלת המלאי מתבססת בראש ובראשונה על התרמת אלפי מנות דם טריות, שבהן ניתן להשתמש עד 42 יום ממועד ההתרמה. בנוסף, נערכים שירותי הדם של מד"א להקפיא מאות מנות דם, שבהן ניתן להשתמש עד 10 שנים ממועד ההתרמה. באופן הזה, בכוונתנו לאפשר אספקת דם סדירה לבתי החולים בארץ, תוך שמירה על בטיחות מקבלי הדם,

חשוב לציין שאין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם". 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשירותי הדם של מגן דוד אדום, איננו לוקחים שום סיכון, וכל אדם ששהה בחו"ל, שהיה במגע עם חולה או חלה בעצמו, וכמובן כל מי שנמצא בבידוד ביתי, איננו יכול לתרום דם. על כן, אנו פועלים להגדלה משמעותית של מלאי מנות הדם בישראל, כדי שבשום שלב לא ייווצר מצב של חוסר. אני מודה לסמנכ"לית שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער, למתרימי הדם ולתורמים המתנדבים מרחבי הארץ."

בנוסף להגדלת מלאי הדם, נעשות במגן דוד אדום הכנות לאיסוף מרכיב הדם פלסמה מאנשים שהחלימו מנגיף הקורונה. מנות הפלסמה שיאספו אמורות להכיל כמות גדולה של נוגדנים לנגיף, וניתן יהיה להשתמש בהן כטיפול לחולים שיפתחו תסמינים קשים, ככל שיידרש. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה