מהיום אשדוד מככבת בנטפליקס - בסרט "ז'ילבר שיקלי: המסכה".

$(function(){setImageBanner('16ea79f0-61b4-41de-808f-cc7c9cf7c5bc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

העיר אשדוד זוכה לחשיפה עולמית, אבל דווקא בעקבות הסיפור המטורף שהוא הכי סרט הוליוודי - מיודענו מאשדוד הצרפתי-ישראלי, ז'ילבר שיקלי.
זו הייתה אחת ההונאות המתוחכמות ביותר של השנים האחרונות, אולי מעולם: בעזרת יכולת שכנוע, כישורי התחזות ומסכת סיליקון בדמות שר הביטחון הצרפתי, גנב ז'ילבר שיקלי כ 80 מיליון יורו מאנשים שהאמינו שהם תורמים לחילוץ של בני ערובה משבי דאעש. איך הצליח העבריין מאשדוד להתל במנהיגי מדינות ובמיליארדרים בינלאומיים. עכשיו הסרט בנטפליקס

ז'ילבר שיקלי: המסכה - צילומים: איי־אף־פי, שאטרסטוק

שיקלי, הדהים את צרפת, כאשר ביצע עוקץ מטורף ונועז שכמוהו לא הכרנו כאשר התחזה (וממש התחפש)  לשר הביטחון לשעבר של צרפת, ז'אן איב לה דריאן - שוחח עם עשירים מהעולם בשיחות וידיאו כשהוא עוטה מסכה בדמותו של השר כשברקע תלויים דגלי צרפת – תפאורה מושלמת ללשכה של שר צרפתי.

וכל זאת כשהוא נמצא בישראל.

רק באמצעות שיחות הוידאו (שהיו לכאורה מלשכת השר בצרפת) הוא הצליח לעקוץ מנהיג רוחני בשם אגא חאן שתרם 20 מיליון אירו לסיוע למבצע חשאי לכאורה של ארץ המולדת שלו צרפת.

"לה דריאן" המזויף בדירה עם תפאורה בארץ

במקרה אחר, נעקץ איש עסקים טורקי כשהעברי לשיקלי 47 מיליון דולר, לאחר ששיקלי הסביר לו שהסכום הזה מועבר לתשלום כופר לשחרור שבויים בסוריה.

איש עסקים צרפתי נוסף נעקץ בסכום של שלושה מיליון יורו.

ז'ילבר שיקלי, עוד ניסה לעקוץ מנהיגים נוספים כמו מלך בלגיה פיליפ ונשיא מדינת גבון, אך הם לא נפלו בפח.

שיקלי לבסוף נתפס לאחר חקירה מאומצת ונעצר לאחר שטס לאוקראינה כדי להכין מבצע נוסף.

שירלי מתראיינת לא מעט בסרט, מספרת שם על נסיבות היכרותה עם שיקלי ועל החיים לצידו של הנוכל.

שיקלי התגורר באשדוד וחיי חיים ראוותניים מאוד בזכות עקיצותיו הקודמות, תוך שהוא מפזר כספים ומנסה לרכוש עסקים שיצרו לו הכנסה חוקית שתהווה כיסוי למיליונים הרבים שהיו ברשותו באמצעות מבצעי העוקץ. כסף כבר לא היה חסר לו אבל נראה שהוא מאוד נהנה מהעקיצות עצמן.

בעבר, שיקלי כבר הורשע בעוקץ שאף אותו ביצע מישראל כאשר גרם לאנשי בנקים בצרפת להוציא עבורו מזוודות מלאות דולרים, תוך שהוא מתחזה לדמויות שונות מהבנק. את העוקץ הזה הוא ביצע באמצעות הטלפון בלבד.

בני משפחתו של שיקלי, כולל גרושתו שירלי, עדיין מתגוררים באשדוד. העיר אשדוד, על רחובותיה ונופיה, מככבים אף הם רבות לאורך הסרט כולו.

המפיק הישראלי, אורן רוזנפלד עומד מאחורי הסרט על שיקלי.

מומלץ לצפות בסרט

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה