מציאות מטורפת באשדוד - התעללות מינית מזעזעת בחסידות גור באשדוד והלחץ האדיר על הנפגעות להסיר את התלונות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d8c77e98-bbe3-4181-9339-f7e3049ef5d6','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d8c77e98-bbe3-4181-9339-f7e3049ef5d6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

לקרוא וגם לשמוע את ההקלטות (מצורפות בכתבה) ולא להאמין מה קורה בקהילת חסידות גור באשדוד, חסידות שמשפיעה מאוד על כל מה שקורה במדינה ובעיר אשדוד - הכיצד משפחה מכובדת מאוד בחסידות שמעזה להתלונן על התעללות מינית, פדופיליה, אונס ואלימות על פני שנים כנגד בן החסידות, הופכת למנודה בבית הכנסת, הפגנות מתקיימות תחת ביתם שיסירו את התלונה, העסק המצליח שלהם מוחרם עד כדי שאין אדם שנכנס אליו ועוד ועוד כפי שתקראו בכתבה... בו בזמן שמי שמואשם כאנס/פדופיל הופך לגיבור ומקבל גיבוי מלא מהחסידות בהתעלם ממעשיו.
זהו לא סיפור על מקרה, אלא סיפור על התנהלות של קהילה שלמה שמגבה את האנס ומחרימה את הנאנסות כי העזו להתלונן - זהו סיפור שמראה כיצד קהילה שלמה יודעת ושותקת, כיצד הנשים בקהילה לא מעזות לתת גיבוי לחברותיהן. זהו סיפור על חסידות ששולטת בממשלה אבל חל בה האיסור להתלונן במשטרה ("חילול השם") גם אם יעשו לנשים את הנורא מכל. זהו סיפור על עבריינים שמשבשים הליכי חקירה ומבקשים להדיח עדים - אך משום מה המשטרה עדין לא עושה דבר (נקווה שלאחר שישמעו את ההקלטות המשטרה תפעל או שמא היא מפחדת מחסידות גור?).
לקרוא ולא להאמין - אשדוד/ מדינת ישראל - 2023

לאחר שאשדוד נט נחשף לפרשה מזעזעת שהתפרסמה בעיתון הארץ הכוללת עדויות מוקלטות, המשכנו לחקור ולהיחשף לסיפור מזעזע שאין בחסידות גור באשדוד אדם שלא מכיר – הכיצד משפחה מאוד מכובדת בחסידות - הופכת למצורעת ביום שבנות המשפחה החליטו להתלונן במשטרה על כך שבעלה של האחות התעלל מינית ואנס את האישה ואחותה הקטנה (מאז הייתה בת 11).

הכיצד מי שהואשם באונס, אלימות במשפחה ופדופיליה הפך להיות גיבור בחסידות ולעומת זאת אב המשפחה בעל חנות נעליים מצליחה ברובע ז', האם שנחשבה לדמות מובילה בחסידות ו2 בנותיהן (בעלות עסק לכלות) מוחרמים על ידי כל הקהילה כי העזו לערב משטרה. 

מפגינים מתחת לבית המשפחה באשדוד

החרמות אנחנו אומרים? מדובר בלינץ' חברתי הכולל הפגנות מתחת לביתם, נידויים מבית הכנסת של כל בני המשפחה (לרבות האחים), החרמת העסק שלהם עד כדי שחנות הנעליים של האב ברובע ז' – הנקראת – דניאלציק (הוספנו את השם אם תרצו לקנות שם כדי לגבות אותם), שוממה מאדם. כיצד העסק של האחיות שנאנסו הוחרם וכל הכלות שהזמינו מהם תסרוקות/פאות לחתונה – ביטלו את הזמנתן. לא זו בלבד הם מספרים כי החסידים מגור באשדוד - "עברו לקוחה, לקוחה ודרשו שלא לשכור את שירותיהן ולבטל הזמנות. 

גם כל מי שהעזו לנסות להגן על הנפגעות הוזהרו שלא לתמוך בהן ואכן הם נבהלו ומשכו ידיהם מלסייע למשפחה. 

על פי הקלטות הבלתי נתפסות שתשמעו והועברו לעיתון הארץ ומושמעות כאן - בכירים בחסידות גור באשדוד שבה גדלו, הפעילו מכבש לחצים על המתלוננות ועל המשפחה שלהם במטרה להסיר את התלונות. הם הודיעו למתלוננות שתלונה במשטרה נחשבת לעבירה החמורה ביותר, "חילול השם". כן חילול השם להתלונן על כך שעברו אונס ואלימות קשה על פני שנים.

אולם המשפחה החליטה שלא להיכנע ללחצים האדירים עליהם שכללו ההפגנות, החרמת העסק שלהם וסילוק המשפחה מבתי הכנסת.

גם כתב אישום על עבירות מין ואלימות במשפחה לא עצר בעדם - הכל מפני שהאישה ואחותה העזו להתלונן  בפני רשויות החוק על המעשים המזעזעים שנעשו להן.

כיצד התעלל הבעל באשתו וגיסתו, ועל מסכת הלחצים שעברו בני המשפחה – תוכלו להתרשם מההקלטות המוצגות כאן (אזהרה הן מאוד קשות לשמיעה ולא מומלץ לאפשר לילדים להקשיב להן).

מדובר במקרים מצמררים על התעללות מינית, אלימות ואונס כמעט על בסיס יומי  - שעברו ילדה מאז הייתה בת 11 ואחותה (רעייתו של התוקף /אנס/פדופיל  מחסידות גור).

בעקבות תלונה שלהן הוגש כתב אישום חמור כנגד החסיד מאשדוד בגין אונס, עבירות מין בקטינים ואלימות במשפחה ובאופן חריג למעצר לפני משפט - הוא נמצא במעצר כבר כחצי שנה.

מי שהפך לגיבור הוא מי שחשוד כאנס/פדופיל שזוכה ליוו באופן שוטף, חסידי גור הגיעו לדיונים בבית המשפט במטרה לחזקו והם תמכים במשפחתו זאת אף שלפי עדויות שהגיעו לידי "הארץ", גורמים בחסידות גור קיבלו לאורך השנים מידע שלפיו הוא הטריד מינית נשים ונערות. ולמרות שהוא נשלח בעבר לטיפול המיועד לאנשים שהפגינו תוקפנות מינית.

האחות הקטנה מספרת את סיפורה:

האחות סיפרה כיצד גיסה נהג לפגוע בה מאז שהייתה ילדה. בהתחלה, היא אומרת, היו אלה רק נגיעות, צביטות ומשיכות בשיער. בהמשך הפכו ההטרדות לתקיפות, כשהיא הייתה מגיעה להשגיח על ילדיהם של אחותה ובעלה. "לילה אחד עשיתי שם בייביסיטר וישנתי אצלם. אחותי הלכה לישון והוא נכנס לחדר והתחיל לגעת בי. בשלב הראשון הוא נגע מעל הבגדים, ובכל לילה שעבר מעשיו החמירו.... (אין טעם להמשיך בתיאורים).

היא מספרת כיצד גיסה היה מטריד אותה בכל הזדמנות שבה נפגשו עוד בהיותה ילדה ובמשך שנים לאחר מכן.

"היינו נוסעים ברכב והוא היה שולח ידיים אחורה. אשתו לידו והיא לא רואה. אם היא הייתה נרדמת הוא היה מנסה יותר". בהזדמנויות אחרות, כשהיו לבד, הוא היה מנסה לחשוף אותה לסרטים עם תוכן מיני. "לא רציתי לראות, תמיד ניסיתי לסובב את הראש, זה הגעיל אותי. הוא היה צוחק, 'תראי זה מעניין, את רוצה שאני אעשה לך כיף, כדאי לך'".

לאחר שנים של תקיפות, הטרדות והצקות, כשהייתה בת 17, האחות  החלה לראשונה להבין מה נעשה לה. "היו כנראה סיפורים בתקשורת על תקיפות מיניות ואמא שלי נלחצה ואמרה לי 'את צריכה מאוד להיזהר מגברים, הם יכולים לעשות דברים שלא תוכלי ללדת ילדים. אני זוכרת שנכנסתי ללחץ מטורף שאולי אני לא יכולה להביא ילדים". היא ניסתה להתחמק מגיסה  וכשישנה בביתו העבירה את הלילה בשירותים מאחורי דלת נעולה או מחובקת עם ילדיו. גם זה לא עצר בעדו מלנסות לפגוע בה.

הוא המשיך במעשיו גם כשבגרה, אז איימה שתפנה למשטרה. הדבר לא עשה עליו רושם. "הוא אמר לי 'את לא תעשי את זה, כי את תהרסי לעצמך את השידוכים. מי ירצה אותך, מי יאמין לך, יש לי קשרים במשטרה'. הוא לא איים באלימות כי לא היה צריך להגיע לזה, הוא ראה שבלי הרבה איומים אני חוששת לדבר". והיא אכן חששה לדבר עד שהתחתנה ואזרה אומץ לספר לאחותה את שעברה.

סיפורה של האחות הגדולה - כיצד היא הבינה שהיא בעצם מערכת יחסים אלימה?

עוד לפני שהיא שמעה מאחותה הקטנה מה בעלה עשה לה, אשתו של החשוד כאנס/פדופיל הבינה לראשונה שהיא נמצאת במערכת יחסים אלימה רק לפני יותר משנה, כאשר היא נתקלה בסטטוס בווטסאפ של פעילה חברתית שפירט "שישה סימנים לכך שאת נמצאת במערכת יחסית מתעללת. נכתב שם שאם יש לך ארבעה מתוך השישה זה אומר שאת במערכת יחסים אלימה. אצלי היו שישה מתוך שישה", כך היא מספרת.

ההקלטה של עיתון הארץ - שיחה בין האישה (שרי הוא שם בדוי) לבעלה - אזהרת תוכן קשה להאזנה

בעלה היה אלים כלפיה דרך קבע, כופה עליה יחסי מין, מקלל אותה ועוקב אחריה. "'מי יגיד לי מה לעשות עם אשתי' היה משפט שגור אצלו".

בהקלטה שהגיעה לידי "הארץ" מהחודשים האחרונים לחייהם המשותפים ואנו מעלים אותה בכתבה זו, נשמע הבעל מקלל אותה בשעה מאוחרת בלילה מפני שסירבה לקיים איתו יחסי מין -

"רשעית ואכזרית. מתי שבא לי, מתי שאני ארצה, אני אעשה את זה. גבר שבונה לעשות עם אשתו בלילה והיא לא נותנת לו, היא אכזרית שאין כמוה בעולם. אין תשובה לכזה דבר, אין תשובה. אני ביררתי את זה, אין תשובה לכזה דבר בשמיים. לא יעזור שום חסד שתעשי".בהמשך ההקלטה נשמע הבעל מסביר לאשתו  כי נשים רבות מעוניינות בו, וכי היא זו שגורמת לו לעשות "את כל העבירות שבתורה" והאחריות לכך מוטלת על כתפיה. הקלטות נוספות לא עלו לפרסום מרוב רגישותם הרבה.

לטענת האישה, כשניסתה לפנות למדריך מטעם החסידות, שליווה אותם בתחילת הזוגיות, היא נענתה כי עליה לספק את דחפיו ורצונותיו של בעלה, לא משנה מה הם. משיחות עם נשים בחסידות - שימוש במניפולציות כאלה הוא שיטה נפוצה שם. "הוא עשה דברים מאוד לא נעימים שממש התנגדתי להם, אבל הדעה שלך לא ממש מעניינת אף אחד. את חפץ, קיימת רק בשביל לספק אותו ושלא יחפש בחוץ".

האישה מחליטה לעזוב את בעלה והסיפור מתפוצץ:

לפני כשנה, כשהבעל השתולל , שבר חפצים וזרק עלייה כיסאות,  היא יצאה לרחוב, חשבה להימלט וחזרה מחשש שיצחק יפגע בילדיה. "הייתי בטוחה שכשאחזור אראה את הילדים שלי מתים", ולכן היא חזרה הבייתה.

אבל האלימות שספגה רק החריפה ובפסח שנה שעברה היא עזבה את ביתם עם ילדיה. כמה ימים לאחר מכן, אחותה סיפרה לה לראשונה כיצד בעלה תקף אותה לאורך שנים, וקרובה אחרת העידה כי הטריד גם אותה.

התלונה והלחצים לביטולה

לפני כשנה פנתה האישה לבית הדין הרבני בבקשה להתגרש מבעלה, ושיתפה את עורכי דינה בסיפורה של אחותה. עורכי הדין עירבו את עמותת מגן, המלווה קורבנות של פגיעות מיניות בחברה החרדית, ואת הרב שמואל אליהו שמדריך את שתי האחיות — ואלו דיווחו על המעשים למשטרה. האחות קיבלה אישור מבית דין חרדי מוכר ואף מרב בחסידות גור לשתף פעולה עם השוטרים והחקירה הובילה למעצרו של הבעל, אך הבכירים בחסידות גור החליטו להתערב לטובתו.

בהקלטת שיחה שהגיעה ל"הארץ", נשמע יוסף שיף, העוזר הצמוד והגבאי של האדמו"ר, ואחד האנשים החזקים בחסידות, דורש בתקיפות מהאב לשכנע את בנותיו (האישה ואחותה) לחזור בהן מהתלונה במשטרה. "מה שאני צריך למסור לך, אני מוסר לך. שתי הבנות שלך הגישו תלונה במשטרה נגד אברך, אתה חייב לדאוג שהן יורידו את זה, עוד היום".

כשהאב הסביר שהוא לא מעורב בתלונה, הורה לו יוסף שיף הגבאי והעוזר של האדמו"ר מגור: "אז תהיה מעורב. אתה אבא שלהן ויש לך תפקיד - להוריד את התלונה". שיף המשיך לדרוש מהאב לומר לבנותיו לחזור בהן מהתלונה, ואמר ששיתוף הפעולה עם המשטרה הוא חילול השם. כשהאב שאל מדוע זה המצב, שיף השיב בכעס: "אמרו לי להגיד לך שזה חילול השם, אז למה אתה אומר שזה לא חילול השם? עם מי אתה מתווכח?".

כך גם בכיר נוסף בחסידות, שנחשב לקצין המבצעים שלה והאיש למשימות מיוחדות - הפעיל על האב לחץ  ולפי התחקיר - לצדו של הבעל התייצב גם אברהם מרדכי ברסלר, איש חינוך ומדריך זוגות מוכר ובעל מעמד בחסידות. הם מעניקים סיוע לבעל ודאגו לכך שחסידים שתומכים בו יגיעו לדיונים בבית המשפט.

כשאחד מהאחים של הנשים הנפגעות הגיע לאדמו"ר מגור ביום חתונתו (רק חתן ביום חתונתו רשאי לתת פתק ישירות לאדמו"ר לקבל ברכה) . הוא מסר לאדמו"ר את הפתק המכונה "קוויטל", שעליו נהוג לכתוב שמות לקבלת ברכה, אך במקום ברכה הוא גולל בפתק את מסכת הייסורים של משפחתו - החל מהפגיעות המיניות באחיותיו ועד הלחץ של החסידות על המשפחה.... זה לא עזר...

לאחר שסיים לקרוא השיב האדמו"ר לאח: "כל מה שאומרים בשמי הוא שקר". כלומר האדמו"ר הכחיש שהוא ידע משהו על המקרה...אבל גם מאז לא השתנה דבר, הלחצים רק המשיכו והתגברו.  זה רק הרגיז יותר את בכירי החסידות שהאח העביר לאדמו"ר מידע שלא סונן על ידי עסקני החסידות.

אחד מבכירי החסידות התקשר לאב וכעס על כך שבנו דיבר ישירות עם האדמו"ר. "אני הייתי לוקח מאבטחים". 

בהקלטת שיחת טלפון שהגיעה לידי "הארץ", נשמע שטול אומר לאביהן של האחיות כי מתן הפתק לאדמו"ר הוא מעשה חמור שלא התרחש בחסידות כבר עשרות שנים. ההשלכות, הבהיר לו, עלולות להיות קשות. "אם אנשים ידברו על זה, אני לא יודע איך אפשר לעצור את הגלגל". אתה יודע מה שיכול להיות פה? הגיהינום נפתח. אם אברכים מדברים שחתן נכנס וכתב בצורה לא נוחה ולא נעימה, אני הייתי לוקח מאבטחים".

גם לאחר שהדבר נודע לאדמו"ר מגור ולאחר שהודיע שהוא לא יודע מכך דבר - החרם על המשפחה בנמשך ואביהן של הנפגעות מינית, עדיין לא רשאי להיכנס לבתי הכנסת של החסידות.

אשדוד, מדינת ישראל 2023 - נשים נאנסות, מתירים לגברים לעשות בהן ככל העולה על רוחם, כל הקהילה יודעת והעולם שותק. 

נשאלת השאלה מדוע לא עומדים לדין אותם בכירים בחסידות על ניסיון להדחת עדים ושיבוש הליכה חקיקה? האם כשבמשטרה ישמעו את ההקלטות הם יפעלו כנגד אותם בכירים חזקים או שבמשטרה יחששו להתעסק עם אותם בעלי עוצמה? האם ינסו להשתיק את מה שקורה בחסידות ובכך יתנו לגיטימציה למדיחי עדים ולמשבשי חקירות? 

האם הפוליטיקה מעל החוק? האם המשטרה חוששת להתעסק עם חסידות גור? את זה נדע לפי הפעולות שיעשו בימים הקרובים

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה