מרגש: מנהלת בית האבות עברה לגור עם הדיירים בשל הקורונה

$(function(){setImageBanner('357146f8-a88d-4c15-b8f2-942201b282a5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37897,'Image','');})

בצעד מרגש ויוצא דופן, ובשל הסכנה שנשקפה לדיירים הקשישים, מנהלת בית האבות הסיעודי יד בנימין, אינה בקרמן (52), במקור מאשדוד, ויתרה על חייה הפרטיים ועברה להתגורר למשך מספר שבועות בצמוד לדיירים, בזמן שבבית מחכים לה שני ילדיה. בקרמן: "היה לי ברור שזה הצעד הנכון לעשות". בן משפחה של אחת הדיירות בבית האבות: "מגיע לה יישר כוח!"

אינה בקרמן, מנהלת בית האבות יד בנימין. צילום פרטי

ימי הקורונה, שהביאו עמם אי ודאות גדולה, ללא ספק גם יצרו חששות ואתגרים שאף לא אחד העלה בדמיונו כי נאלץ כחברה להתמודד איתם, אולם החשש מהידבקות ותקנות החירום שהכריזה הממשלה למניעת התפשטות הנגיף, יצרו גם רגעים מרגשים ומעוררי השראה.

בזמן שבחוץ משתוללת סערה בשל התפרצות הנגיף ועל רקע מחדל הבדיקות בבתי האבות בארץ שהוביל לקיפוח חיים של ממש, בבית האבות הסיעודי יד בנימין השוכן במועצה האזורית נחל שורק, החליטה המנהלת אינה בקרמן לוותר על חייה הפרטיים כשעזבה את ביתה ועברה לגור בבית האבות בכדי לפקח על ההתנהלות במוסד ולהבטיח את שלומם של הדיירים הקשישים.

בקרמן (52), אשדודית במקור, קיבלה את ההחלטה לעשות כן כשבבית מחכים לה בעל ושני ילדיה בני ה-17 וה-18. "לאור הסכנה שנשקפה לדיירים, היה לי ברור שזהו הצעד הנכון לעשות" – היא מספרת לאשדוד נט. "הרגשתי אחריות גדולה יותר מתמיד על אותם דיירים חסרי ישע, כשהמטרה המרכזית הייתה לפקח מקרוב ולמנוע חשיפה אפשרית לקורונה. מבחינתי זה היה מובן מאליו, אני לא רואה בזה משהו יוצא דופן".

אינה בקרמן, מנהלת בית האבות יד בנימין. צילום פרטי

"הצעד הזה נתן לי הרבה יותר ביטחון, שקט ושליטה על ההתנהלות בבית האבות" – היא מוסיפה. "כאשת רפואה הבנתי את המצב ולא היו לי הרבה התלבטויות. כך למשל החלטנו לסגור את המוסד לביקורים עוד לפני ההתפרצות הגדולה והמשמעותית בעקבותיה הנחה משרד הבריאות לעשות כן".

כאמור, אינה עזבה את ביתה למשך מספר שבועות לו רק בכדי להבטיח את שלומם של הדיירים, בעקבותיה צעדו גם חלק מאנשי הצוות. "חסכנו מעצמנו אסונות קשים" - היא מוסיפה לומר. "אני מרוצה מאוד מההתנהלות בתקופה הזו שאינה פשוטה ומלאה אתגרים". 

מי שחשפו את הסיפור בפני אשדוד נט אלו הם בני משפחה של דיירים בבית האבות, אשר נותרו בפליאה נוכח התנהלותה יוצאת הדופן של בקרמן לשמירה על ביטחונם ושלומם של יקירהם - על כך הם מוקירים לה תודה גדולה.

חורחה כץ, בנה של אחת הדיירות בבית האבות מספר: "מעבר למקצועיות, אינה הפגינה אנושיות מופלאה כשויתרה על החיים הפרטיים שלה במשך חודש ימים כדי להיות נוכחת 24/7 בבית אבות. היא סיפרה לי שהיא ארזה תיק ועזבה את הבית שלה בשביל זה, לא נראה לי שהרבה מנהלים היו פועלים בצורה הזו".

"זו היא שהחליטה לפעול בחומרה בכל הקשור לאיסור הביקורים בבית האבות, גם כשהדבר יתאפשר בהנחיית משרד הבריאות" – הוסיף כץ. "אינה ללא ספק אישה משכמה ומעלה ומגיע לה יישר כוח!".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה