שאלות ותשובות: כל מה שצריך לדעת על צמצום התו הירוק שנכנס הלילה לתוקף

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('91fe2369-2272-4acb-ba8d-89da5d84a6b4','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('91fe2369-2272-4acb-ba8d-89da5d84a6b4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37897,'Image','');},15]]);})

הלילה נכנסה לתוקף החלטת קבינט הקורונה על צמצום התו הירוק. אז איפה בוטלה חובת הצגת התו הירוק? איפה עדיין צריך להציג אותו ולכמה זמן זכאים לו מחוסנים ומחלימים? הפרטים בפנים

ארכיון קורונה - דוברות כללית

על רקע הירידה במקדם ההדבקה ובמספרי המאומתים, הלילה נכנסה לתוקף החלטת קבינט הקורונה לצמצום התו הירוק. הצעד צפוי לסייע לאושש את הענפים שנפגעו באורח הקשה ביותר בגל האחרון – התרבות, הפנאי, המסעדות, בתי הקפה, הברים, בתי הקולנוע, מכוני הכושר ועוד.

אז מה אתם צריכים לדעת על השינוי? שאלות ותשובות:

איפה בוטלה החובה להציג תו הירוק?
הדרישה להצגת התו מבוטלת לחלוטין, למעט מקומות שהוגדרו בסיכון גבוה להדבקה.

אז איפה בכל זאת נצטרך להציג אותו?
במקומות "המוניים". כלומר אולמות וגני אירועים, מועדונים ודיסקוטק, חללים לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון ומקומות שמתקיימים בהם פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.

איך נכנסים למקומות שפועלים לפי התו הירוק?
יש להציג את התו (בצירוף תעודה מזהה) באפליקציית רמזור של משרד הבריאות או כמסמך מודפס עם קוד QR.

האם במקום התו אפשר להציג תוצאת אנטיגן?
תוצאה שלילית של בדיקה מהירה (אנטיגן) במימון פרטי תקפה למשך 24 שעות מביצוע הבדיקה. אפשר להציג לסריקה בכניסה את קוד ה-QR של הבדיקה עצמה או להפוך אותה לתו ירוק יומי באמצעות סריקת הקוד באפליקציית הרמזור.

האם הבדיקה עולה כסף?
כן, אולם ילדות וילדים בגיל 3 עד 12 שנים ו-3 חודשים, וכן מנועי חיסון, יכולים לבצע את הבדיקה במימון המדינה בתחנות המורשות ברחבי הארץ.

כיצד נכנסים ילדים למקומות שפועלים לפי התו הירוק?
עבור ילדים, ילדות ובני נוער עד גיל 18 שזכאים לתו ירוק (לפי כללי הזכאות שפורטו) – הוא יופיע אוטומטית בתו הירוק של הוריהם. אם אין להם תעודת זהות, הם יכולים להציג צילום תעודת זהות של הורה, כולל הספח.

ילדים וילדות עד גיל 12 ו-3 חודשים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת PCR במסגרת "מגן חינוך" זכאים לתו ירוק שבועי, שיהיה בתוקף עד סוף היום השביעי שלאחר הבדיקה, כולל יום הבדיקה עצמו.

ילדים וילדות בגיל 3 עד 12 ו-3 חודשים וילדים שאינם זכאים לתו ירוק יכולים להיכנס בהצגת תוצאה שלילית של בדיקה מהירה עם קוד QR שבוצעה עד 24 שעות לפני הכניסה. לחלופין, אפשר להפיק מהבדיקה תו ירוק באמצעות סריקת הקוד באפליקציית הרמזור.

האם ישנה מגבלת התקהלות במקומות עם תו ירוק?
השרים החליטו לבטל את מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל בתו ירוק וכן את מגבלת ההתקהלות הכללית. כמו כן, דרישת התו הסגול בוטלה וגם הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל.

האם יש שינוי בתקנות החינוך?
הממשלה אישרה את הארכת תקנות החינוך, בהן חובת עטיית מסיכה וכניסת עובדים לא מחוסנים במוסדות שאינם להשכלה גבוהה, בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקה מוסדית מדי 84 שעות עד מרץ (פעמיים בשבוע).

לאיזה פרק זמן זכאים מחוסנים ומחלימים לתו ירוק?
לפי המתווה החדש, מחלימים ומחוסנים בשתי מנות זכאים לתו ירוק למשך ארבעה חודשים. מחוסנים בשלוש מנות ויותר זכאים לתו ירוק ללא הגבלת זמן.

איך ניתן יהיה להיכנס לבתי אבות ומועדוני קשישים?
הכניסה תהיה מותנית בבדיקת אנטיגן. הקבינט המליץ לבצע בדיקה לפני מפגש עם אדם מבוגר. המדינה תסבסד חלקית מוסדות שיקימו עמדות אנטיגן בכניסה אליהם. עובדים לא-מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך לא יצטרכו להיבדק פעמיים בשבוע. ההחלטות תכנסנה לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

מה עוד עתיד להשתנות?
שר הבריאות ומומחי המשרד החליטו שהחל מיום שלישי לא תהיה חובת ביצוע בדיקת קורונה למחלימים ולא-מחוסנים ביציאה מהארץ - אך ההחלטה לא נוגעת למדינות שמחייבות את הצגתה בכניסה אליהן. נוסעים שחוו תסמינים בשבועיים שלפני טיסה מחויבים להציג בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה