אבודים ברשת: לאחר שהתושבים מעידים כי תשתית האינטנרט בגן יבנה היא מהגרועות בארץ, יצאנו לבדוק מתי יהיו כאן סיבים אופטים?

$(function(){setImageBanner('88711ece-003a-4f9c-8919-f38ed06f0ac5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כבר שנים שתושבים גן יבנה מתלוננים על איטיות וניתוקים חוזרים ונשנים במהלך הגלישה באינטרנט וזאת למרות שרכשו במיטב כספם חבילות גלישה המבטיחות להם מהירויות שוונת. מהפכת הסיבים נראית כחלום רחוק למרות שפרסו כבר תשתית. יצאנו לברר וקיבלנו תשובות לא מספקות.

בעקבות פניות של תושבים רבים למערכת גן יבנה. נט המדווחים על איטיות גלישה וניתוקים חוזרים  ונשנים הפוגעים בחווית הגלישה ובעידן הקורונה אף גורמים נזקים כלכליים כבדים וזאת בשל   העובדה כי תושבים רבים עובדים מהבית, פנתה מערכת גן יבנה. נט בשאילתא  הבאה לבזק:

"בוצעה פריסה (מצורפת תמונה מארונות התקשורת הפרטיים של תושבי גן יבנה)  לפני למעלה משנה, אך גורמים במשרד התקשורת, טוענים כי בזק מחזיקה את המדינה כבת ערובה על מנת לקבל הטבות ותשלום על עצם הפריסה. 

כמו כן התשתית הקיימת בגן יבנה, ישנה מאוד ולראיה, גם תושבים אשר רכשו חבילת גלישה בת 100MB מגיעים למהירות גלישה של 40MB בלבד כשהם במרחק מטרים ספורים מארון התקשורת. וגם אז, חווים ניתוקים רבים ואי יציבות. "

הסיבים פרוסים, אך לא מחוברים

בזק מסרו לנו בתגובה:

 "בזק פרסה סיבים אופטיים לכ-1.5 מליון משקי בית ברחבי הארץ. הסיבים עדיין לא "דלוקים" ויש עבודה רבה והשקעות עצומות להפעיל אותם. עם זאת, בזק רוצה להתחיל לעשות זאת בהקדם האפשרי, זאת בהינתן הגעה להסכמות עם משרד התקשורת בעניין הפעלת הרשת. כמו כן נמסר מהחברה כי "בגן יבנה כ-80% מלקוחות החברה יכולים להתחבר כבר היום לקצב גלישה של עד 100 מגה שזהו קצב הגלישה המקסימלי. 

כעבור כמה חודשים ללא שינוי משמעותי במהירות הגלישה ביישוב פנינו לבזק לשאול אם "יש חדש?" וקיבלנו תשובה בזו הלשון:

"בינואר האחרון בזק החלה בפריסת סיבים בקצב חסר תקדים כאשר בחצי השנה האחרונה בלבד, פרסה תשתית סיבים המגיעה לכ-680 אלף משקי בית ברחבי הארץ. מדובר בפריסה המתבצעת באופן הדרגתי ברחבי הארץ. בזק גאה לבשר כי כבר היום רשת הסיבים שלה היא הגדולה והנרחבת בישראל וכי עד סוף השנה אנחנו צפויים להגיע לכמילין משקי בית. בזק מחוללת מהפכה בתחום הסיבים ומשנה את שוק האינטרנט בישראל, זאת באמצעות קצב פריסה חסר תקדים והיקף כיסוי הכולל 80% ממשקי הבית בישראל במרכז ובפריפריה. מבדיקות שערכנו, הסיבים של בזק יגיעו לגן יבנה ככל הנראה כבר במהלך השנה הבאה. "

מהמועצה המקומית גן יבנה נמסר כי מאחר וחברת בזק הבהירה כי פריסת הסיבים האופטיים בגן יבנה אינה כלכלית עבורה, יצאה המועצה המקומית גן יבנה בשיתוף עם 60 רשויות בכל הארץ למכרז לפריסת סיבים אופטיים. בשבועות הקרובים ייפתחו מעטפות המכרז ויתגלה איזו חברה זכתה בו". למכרז ניגשו מפעילי תקשורת וחברות בעלות רישיון ממשרד התקשורת לפריסת סיבים. על הזוכים לספק 3 חבילות אינטרנט במהירות משתנה ולהתחייב לתשתית איכותית ולמחירים סביבים והוגנים. 

לסיכום, מלבד תגובות ארוכות שכללו אינספור פעמים את המילה סיבים, לא קיבלנו תשובה של ממש וניכר כי עיקר הבעיה נובעת מכיפופי ידיים בין בזק למשרד התקשורת. כולנו תקווה שהבשורה תגיע מתוצאות המכרז אשר ישבור מונופולים ויביא בשורה חדשה ואיכות גלישה מיטבית לתושבי גן יבנה והסביבה. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה