אורט ע"ש נעמי שמר גן יבנה ציין את יום הזיכרון 2023 בפעילויות שונות

$(function(){setImageBanner('bbbb2fd3-6f2b-4b41-b708-ce62426d8865','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

באורט ע"ש נעמי שמר התקיימו מספר פעילויות לזכרם ולהנצחתם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בכיתות השונות. השנה, תלמידי שכבה יא' הצטרפו לתוכנית הנקראת "פרי גנך" מטעם אורטוב ובהובלתן של רותם רכטמן, רכזת מעורבות חברתית ולירון מלין, רכזת השכבה, יחד עם יועצת השכבה אורנה עמר וצוות אורטוב.

השנה, תלמידי שכבה יא' הצטרפו לתוכנית הנקראת "פרי גנך" מטעם אורטוב ובהובלתן של רותם רכטמן, רכזת מעורבות חברתית ולירון מלין, רכזת השכבה, יחד עם יועצת השכבה אורנה עמר וצוות אורטוב. התוכנית מאפשרת תיעוד והנצחה של סיפורים, תמונות וחוויות של חיילי צה”ל שנהרגו בזמן שירותם הצבאי. במהלך השנה הנציחו התלמידים שלושה מחללי הישוב גן יבנה: רס"ר ברק דגורקר ז"ל, רב"ט ארז שרים ז"ל וסמל נתנאל ממן ז"ל.

כמו כן, הם נפגשו עם המשפחות השכולות, שמעו את סיפורם האישי, הכירו את התחביבים של החלל והייחודיות שהיתה לו. בנוסף, התלמידים העבירו פעילויות להנצחת החלל. כך למשל, בחג פורים התלמידים העבירו פעילות הנצחה להנצחת רב"ט ארז שרים ז"ל, בבית הספר "אילן רמון" לילדי כיתות א' שהיה ידוע בשמחת החיים שלו.

בחג הפסח, התלמידים הגיעו לבית המשפחות השכולות והעניקו להם בקבוק יין עם הקדשה אישית. לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התלמידים עברו שיעור חינוך ובו הזכירו את סיפור החלל אותו הם מנציחים ואת תכונותיו הייחודיות. בסיום השיעור, התלמידים קיבלו אבני הנצחה ורשמו לבחירתם תכונת אופי או רגש שהתחברו אליו.

מאורט ע"ש נעמי שמר מספרים: "פעילות נוספת שנערכה בבית ספרנו לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות היא הרצאה בחטיבת הביניים של שחקן הטלוויזיה, הקולנוע והתיאטרון דין מירושניקוב בנושא ״המסע לזהות ישראלית וקבלת החלטות״.

ומסבירים: "דין עלה לארץ בגיל 9 מאוקראינה ביחד עם אימו אם חד הורית ואחיו, ושיתף את התלמידים במסע שלו לזהות ישראלית וזהות יהודית. התגייס לשירות קרבי בשייטת 13, יחידת הקומנדו הימי של צה"ל. הוא נפצע במהלך פעילות מבצעית ולאחר החלמה של מספר חודשים חזר לחיים ולמסע ששינה את התפיסה שלו לגבי זהותו."

מועצת גן יבנה

הנושאים שעלו בהרצאה: שייכות, זהות ישראלית ויהודית, הגשמת חלומות ומימוש מטרות, מוטיבציה פנימית והכוח למנוע אלימות, לקדם סובלנות וחיים בשותפות, גזענות ושוויון, קבלת השונה וחשיבות השיתוף ובקשת עזרה. בסיום ההרצאה ניתן זמן לשאלות מצד התלמידים שפיתחו שיח מלמד, רגשי וערכי.

התלמידים משתפים: ״ההרצאה הייתה מרתקת ומעניינת. לא ידעתי שככה התייחסו לעולים בחברה הישראלית״, ״דין היה קשוב לכולנו וענה על כל השאלות ואחר כך המשיך להיות איתנו במרחב״.

ביום הזיכרון שצוין בשבוע שעבר, התלמידים של פרוייקט "פרי גנך"  עלו לבית העלמין הצבאי בגן יבנה. הם כתבו מכתבים לחללים ולמשפחות השכולות והניחו אותם יחד עם ורדים, אבני ההנצחה שהכינו והדליקו נר נשמה לזכרם. מיד לאחר מכן השתתפו שני נציגים מכל קבוצה בטקס הצבאי בבית העלמין והניחו זרים לזכר הנופלים.

מועצת גן יבנה

כמדי שנה, בבית הספר נערך טקס שש שנתי שבו נכחו כלל תלמידי בית הספר, צוותי ההוראה והבוגרים של בית הספר שהגיעו במיוחד הישר מהצבא. את הטקס תיכננה והובילה רכזת שכבה יא' לירון מלין ובו השתתפו התלמידים ששייכים לפרויקט "פרי גנך" ולהקת בית הספר. במהלכו נאמו מנהל בית הספר, מר ליאור גדסי זוארץ, הגב' שמחה בכר מנהלת חטיבת הביניים ומנהלת חטיבה עליונה- הגב' רביד הרוש. תלמידי פרויקט "פרי גנך" סיפרו את סיפורם של הנופלים אותם הנציחו במהלך השנה. הם שיתפו את הדברים שלמדו ומשמעות התוכנית עבורם.

מועצת גן יבנה

בנוסף, ביום זה נציגי מועצת תלמידים, בהובלתה של יפעת אור, העבירו שיעור חינוך לתלמידי שכבה ז'. התלמידים הציבו לעצמם מטרות ויעדים בעת תכנון השיעור ויצרו יחד שיעור רלוונטי ומשמעותי.

מועצת גן יבנה

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה