"אנחנו רק רוצים להיות כבר בארץ" שיחה עם ירדנה אוקמן מגן יבנה על החופשה שנהרסה בסרי לנקה

$(function(){setImageBanner('c61e09a4-5a3a-4f63-9642-83fdcdb66a7a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

סדרת הפיצוצים שהחרידה את סרי לנקה אתמול(א') גרמה למותם של 290 אנשים ומאות פצועים. האי הקסום מושך אליו תיירים מכל רחבי העולם וביום הבחירות, הגיעו אליו גם ירדנה אוקמן, מחזיקת תיק החינוך במועצה המקומית גן יבנה, פעילה חברתית ואשת עסקים. "אנחנו בעוצר במלון מקסים, הרחובות ריקים והרשתות החברתיות מנותקות" היא מספרת כשהיא מוסיפה שהיא מחכה לחזור כבר לארץ.

ביום הבחירות טסה ירדנה אוקמן עם בני הדודים לחופשה באי הקסום סרי לנקה. הכל היה מדהים וגם ליל הסדר בבית חב"ד המקומי היה גדול ומרגש אבל אתמול, הכל נקטע עם סדרת פיצוצים בעיר קולומבו שגבתה את חייהם של 290 בני אדם והפכה את החופשה של ירדנה לסיוט. כעת, הם מצויים בעוצר במלון מקסים בעיר הסמוכה איקדואה ומחכים להגיע כבר אל הטיסה שתיקח אותם בחזרה הביתה לישראל". 

ירדנה, אתם בלחץ?

"התקשרנו לחדר המצב במשרד החוץ כי שקלתי להקדים את הטיסה. נאמר לי שאין להם תשובות ושהכל תלוי בי. לא נתנו לנו מידע האם מסוכן להישאר או לא. כרגע, אנחנו מצויים בסוג של עוצר. התכנית שלנו היתה לינסוע לקולומבו ולמעשה לסיים בה את הטיול אבל הטרור עצר את התוכניות.

מאיקדואה אנחנו ניסע לשדה התעופה ואז...הביתה. בחוץ הכל כמו יום כיפור, רחובות שבדרך כלל הם סואנים עם טוקטוקים ואנשים והמולה ריקים מאדם ויש רק אנשי משטרה בחוץ. הדלתות של המלון שלנו שפתוחות אל הרחוב סגורות ומוצב על ידן שומר. האנשים פה מקסימים וכל הזמן מנסים להרגיע אותנו למרות שגם הם לא ממש יודעים מה קורה. הם מנסים לתת לנו תחושת ביטחון אבל זו תחושת חוסר אונים גדולה. אנחנו בסוף העולם, לא דוברים את השפה.

בארץ, כשקורה משהו כזה אנחנו יודעים תמיד שיש על מי לסמוך ויש למי לפנות. אבל אני אומרת שאם כבר להיות בעוצר בסיטואציה כזו אז במלון כזה. המלון מהמם, יש מסעדה מדהימה ובר על הגג וזו תחושת ניתוק מוזרה. מצד אחד אנחנו בסוף העולם במלון שהוא גן עדן ומצד שני בחוץ משתולל טרור ואין לנו מושג מה קורה.

בליל הסדר היינו בסדר של 250 ישראלים בבית חב"ד המקומי. היה מרגש. בת הדודה שלי היתה היחידה שלחשה לי באוזן שיש כל כך הרבה ישראלים ושזה נורא מפחיד כי אין אף מאבטח במקום ואני צחקתי ואמרתי לה "מי יבוא לפה?" מסתבר שהרוע מגיע לכל פינה . "

ירדנה

נאחל לירדנה ולכל המטיילים טיסה מהירה הביתה. רוצים לראות אתכם כבר כאן. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה