אשת קבוצות הוואצאפ: ברקת כהן מגן יבנה

$(function(){setImageBanner('9e07fda2-0f86-4737-9a20-f8dcb4392b9c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

הכירו את ברקת כהן. היא נולדה וגדלה בגן יבנה. ברקת, מהנדסת תוכנה ועורכת דין, ולומדת לתואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב. הוריה הכירו זה את זו, בזכות גן יבנה. שניהם עבדו כמורים בבית הספר אחוזת יעקב לשעבר.

ברקת כהן

בתקופת הקורונה, כשכל בית ספג זעזוע, חל"ת, פיטורין ובידודים, גם אני, מצאתי את עצמי ללא עבודה, ובקושי גדול להתפרנס. חברה טובה, המליצה לי להצטרף לקבוצת וואצאפ גן יבנאית של מחפשי עבודה, בניהולה של ברקת. שאלתי מי זו ברקת, ונעניתי, שהיא בת גן יבנה, שהקימה ומנהלת מספר קבוצות וואצאפ לטובת הקהילה, בנושאים שונים ובהתנדבות מלאה. כמובן שהצטרפתי. מאז עברו כשנתיים, והיום, בתפקידי החדש, כעורכת גן יבנה נט, חשבתי שגם לכם כדאי להכיר את ברקת כהן.

ברקת יקרה, מה גרם לך להחליט לפתוח ולנהל את הקבוצות עבור הקהילה? איך את מוצאת זמן פנוי?

"לפני כשנתיים, חוויתי הריון מאוד לא פשוט, המון ביקורים בבתי חולים, מצב שנקרא "הפלה מאיימת". ההריון, בסופו של דבר, עבר בשלום, ונולדה לי תינוקת מהממת ומקסימה. מתוך החוויה העוצמתית שחוויתי, הרגשתי צורך להודות על הנס שקרה לי.

באותה תקופה, הייתי מאוד חלשה, ולא התאפשר לי לצאת להתנדב פיזית מחוץ לבית, מכאן עלה לי הרעיון ליצור קהילת אנשים מתוך תושבי גן יבנה שמעוניינים לעזור ולעשות טוב אחד לשניה – וכך נוצרה קבוצת הוואצאפ "איש את רעהו יעזרו".

 מטרת הקבוצה הינה עזרה הדדית ומסירת חפצים שתושבי היישוב אינם זקוקים להם עוד. הקבוצה הראשונה הגיעה, תוך פחות מחודש, למקסימום משתתפים שיכלו להשתתף בה ( כ-257 איש). מכאן, הדרך הייתה קצרה .. עד מהרה נוספו עוד ועוד אנשים .. כיום  ישנן כ-6 קבוצות של "איש את רעהו יעזרו", כ-1500 תושבים, משתתפים פעילים. באופן יומיומי, נמסרים חפצים, בגדים, מוצרי חשמל, מוצרי מזון.

ראוי לציין כי בתקופת הקרונה, במיוחד בתקופה הראשונה, תקופה ששרר בה חוסר וודאות גדול, בתקופה בה אנשים רבים חששו לצאת מהבית והמדינה כולה היתה תחת הסגר, אנשי גן יבנה המשתתפים בקבוצות "איש את רעהו יעזרו" התגלו במלוא הדרם, טוב ליבם וחסדם הגדול, המשתתפים היו יוצאים ומבצעים קניות מזון, קניוות של תרופות, הכינו אוכל עבור אנשים מבודדים, כך שאף אחד לא חלילה ירגיש בודד.

במקרים רבים, אנו נחשפים לתושבים בעלי מצב כלכלי קשה דוגמת מקרה של אם חד הורית בהריון בתאומים, או משפחה שרכושה אבד בשריפה, ותושבי גן יבנה התגייסו כאחד על מנת לעזור להם ולהעניק להם את כל מבוקשם.

מהר מאוד מקבוצת וואצאפ יחידה שמטרתה עזרה הדדית ומסירת חפצים, נוצרו קבוצות ייעודיות לנושאים אחרים דוגמת:

קבוצת מחפשי עבודה, קבוצת מכירת נכסים ללא תיווך, קבוצת טרמפים, קבוצת תחפושות לפורים ואפילו קבוצה שמעלה חיוך והיא תור לדואר – שאחד מדווח לשני על מצב התור..

אני גאה להיות תושבת גן יבנה.

תושבי גן יבנה מהממים ומלאים בנתינה, ונשמח שתושבים נוספים יתחברו לקבוצות שלנו.."

לפרטים נוספים: ברקת כהן 054-5715424

או בקישורים לקבוצות:

איש את רעהו יעזרו:
https://chat.whatsapp.com/IlpYVAZcUI7KOk8tV8hi9I


מחפשיי עבודה:
https://chat.whatsapp.com/JSgXVemkB3n568vscDT9AO


מסירת תחפושות:
https://chat.whatsapp.com/DWaIXY4gCFh82OMbAxUFzp


תור לדואר:
https://chat.whatsapp.com/G7dKx2qV1ymElDcEPclMp9

מכירת רכבים:

https://chat.whatsapp.com/H0b48oxXYAtLpS4bNuVDCc

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה