אתי אביר מגן יבנה, מתאמת הבריאות היישובית על אתגר הקורונה ביישוב

$(function(){setImageBanner('db29dcb3-5e6c-4145-907e-94685d1bea97','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כבר כמה שנים שאתי אביר מובילה את תחום הבריאות בבתי הספר ובגנים ועושה זאת בהתנדבות מלאה לצד עבודתה כאחות המנהלת את מערך בקרת בתי החולים במחוז דרום של קופת חולים מאוחדת. בראיון מיוחד לכבוד תחילת היציאה מהמשבר היא מספרת על התקופה המאתגרת, ההערכות המוקדמת וההתנהלות הנכונה של התושבים שהפכה את גן יבנה לאחד מהמקומות עם אחוז ההדבקה הנמוך ביותר בארץ.

לפני כחודשיים התהפכו החיים של כולנו עם התפרצות נגיף הקורונה. חוסר הוודאות המעורבת בפחד מהלא נודע דרשה דמות שתתווך את ההנחיות הרבות, תענה על כל השאלות, תתנהל מול הרשויות ותתן מענה לתושבים בשאלות הקשורות בנגיף הקורונה. . בגן יבנה, היתה זו אתי אביר, מתאמת הבריאות היישובית.

איך התנהל המשבר בגן יבנה ?

"מיד עם פרוץ המשבר נערכנו במועצה המקומית עם הכנות שונות. חילקנו תפקידים לכל הצוותים במועצה וחידדנו את התפקידים. נתנו להם את כל המידע על מנת להפיג את הלחץ ולפעול ברוגע. הבנו שאנחנו הפנים של הכללים ואנחנו חייבים להוות דוגמא. הייתי זמינה עבור כל מי שהיה צריך עזרה, ייעוץ, שאלה והכוונה במיוחד עבור המבודדים שנזקקו לעזרה בתקופה לא פשוטה של סגר שנכפה עליהם."

אתי אביר

איך התנהל הקשר עם המבודדים בבית ועם החולים בבתי החולים? 

"הרבה מהמבודדים חיכו למטושים ולא ידעו איך להתנהל. חידדתי עבורם את הכללים, דאגתי להיות בקשר כל הזמן כדי שמטופלים לא יפלו בין הכיסאות. דאגתי שכולם יקבלו מענה ממשרד הבריאות. הידיעה שיש למטופלים כתובת נתנה להם תחושה של שליטה בחיים שלהם. הייתי בקשר גם עם אלו שהיו מאושפזים בתקופה זו בבתי החולים. היה לי חשוב שידעו שיש להם כתובת שהם לא לבד גם אם אף אחד לא יכול להימצא לידם. 

מה היה הקושי הכי גדול בתקופה הזו ?

"אני לא קוראת לזה קשה אלא עמוס. קיבלתי יותר מ-200 שיחות טלפון ביום. היה לי חשוב לחזור לכולם ולתת מענה. היה מדהים לגלות איך כל היישוב נענה החל מראש המועצה דרור אהרון ועד המתנדבים הרבים שעשו משלוחים והביאו עבור הקשישים חבילות מזון ומצרכים. ההתנהלות שלי מול משרד הבריאות היתה קלה. הם נתנו לי מענה כל הזמן והכל זרם בצורה הרמונית. "

איך את מסבירה את מיעוט החולים בקורונה בגן יבנה?

"מודעות ועירנות.  ההתערבות המהירה של כל הגורמים כאשר נתגלה חולה במקום כלשהוא לדוגמא בסופר מרקט ביישוב ובסופרפארם בקניון, עם ההודעה המהירה לתושבים והחיטוי היסודי עזרו למנוע הדבקה בקרב התושבים. גם ההסברה שנעשתה ביישוב והפיקוח המתמיד עזרו למנוע את הידבקויות ומעל הכל ההקשבה ושיתוף הפעולה של תושבי גן  יבנה אשר שמרו על הכללים". 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה