בית המשפט דחה את תביעתו של מוטי יוסף כנגד ראש המועצה וחייב אותו בתשלום הוצאות המשפט

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d8f5318e-04c9-4097-bc16-a515812f43ca','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d8f5318e-04c9-4097-bc16-a515812f43ca','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

בפסק הדין טענה השופטת אדנקו סבחת - חיימוביץ כי "הדבר יפגע בחגיגיות הישיבה והמעשה הוא ניסיון לעורר פרובוקציה בישיבה החגיגית" עוד נכתב כי " מי שנכנס לזירה הציבורית נתון לביקורת על מעשיו ועמדותיו"

בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות פרסם בתאריך 18.8.19 את פסק הדין של כבוד השופטת אדנקו סבחת – חיימוביץ' בתביעתו של עו"ד מוטי יוסף כנגד המועצה המקומית גן יבנה והעומד בראשה ובו דחה את תביעתו של יוסף וחייב אותו בתשלום הוצאות משפט למועצה בסך 1,500 ₪.

כזכור, יוסף הגיש תביעה כספית שעניינה הפרת חוק איסור לשון הרע, כנגד מכתבים שנשלחו אליו ואל חברי מועצה נוספים על ידי ראש המועצה במסגרת תפקידו. טרם כינוסה של ישיבת המועצה הראשונה, החגיגית, פרסם יוסף בדף הפייסבוק שלו הודעה על כך שהוא מתעתד לשדר את המועצה בלייב בדף הפייסבוק שלו. בעקבות הפרסום שלח ראש המועצה מכתב לכלל חברי המועצה ובו הבהיר את כללי ההתנהגות המצופים מאנשי הציבור במהלך ישיבות המועצה כולל חוות דעת משפטית בנושא. על מכתב זה תבע יוסף את ראש המועצה בתביעת לשון הרע.

כאמור, בית המשפט קיבל את עמדת המועצה כי עומדת לרשותו של ראש המועצה חסינות בהתאם לסעיף 7ג (א) והמועצה צורפה כנתבעת. יוסף דרש פיצוי בסך 20,000 ₪ אך כל טענותיו נדחו על ידי בית המשפט.  

בפסק הדין נכתב בין היתר כי "לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהן ושמעתי את טיעוני הצדדים, אני מקבלת את עמדת הנתבעת כי הביטויים שנאמרו על ידי ראש המועצה אינם מהווים לשון הרע כהגדרתם בחוק, ועל כן דין התביעה להידחות. לאחר שבחנתי את הפרסומים מושא כתב התביעה, לא שוכנעתי שהאמירות מייחסות לתובע תכונות אופי שליליות, שיש בהן כדי להשפילו או לבזותו אלא ביקורת וקריאה לסדר ביחס לאופן ניהול ישיבות המועצה".

עוד צוין בפסק הדין כי: "משכך מקובלת עלי עמדת הנתבעת, כי הדברים של ראש המועצה נאמרו על פי ייעוץ משפטי שניתן לו, לפיו שידור בפייסבוק כפי שביקש התובע לעשות טעון אישורו ובהעדרו, השידור הוא בניגוד לדין, ובשים לב לכך שמדובר בישיבה חגיגית, הדבר יפגע בחגיגיות הישיבה והמעשה הוא ניסיון לעורר פרובוקציה בישיבה החגיגית....בנסיבות אלה, מדובר בביקורת החוסה תחת ביקורת לגיטימית בין נבחרי ציבור ואינה עולה לכדי לשון הרע".

עו"ד מוטי יוסף

בהמשך דבריה קבעה כבוד השופטת כי: "הביקורת על נבחר ציבור היא לעתים קשה ועשויה לחצות את הגבול הפלילי או לגבש את עוולת לשון הרע. יחד עם זאת, לא כל דבר ביקורת יהווה לשון הרע וברור שמי שנכנס לזירה הציבורית נתון לביקורת על מעשיו ועמדותיו...". לסיכום כתבה השופטת כי: "נוכח כל האמור לעיל, התביעה נדחית. התובע יישא בהוצאות הנתבעת בסך של 1,500 ₪".

ראש המועצה, דרור אהרון: "אני מברך על פסק הדין. אנשי ציבור צריכים לדעת שהם חשופים לביקורת שיכולה לעתים להיות קשה ונוקבת, אך לא כל דבר ביקורת הוא לשון הרע ומהווה עילה לתביעה. אנחנו רואים בשנה האחרונה מגמה שלילית של שימוש הולך וגובר בתביעות לשון הרע בגן יבנה, לטעמי מדובר בפגיעה גסה בחופש הביטוי ובדמוקרטיה, בניסיון להשתיק ולסתום פיות. תביעות השתקה מהוות איום על כלל התושבים שבפעם הבאה יצטרכו לחשוב פעמיים אם להביע את דעתם או לא מחשש לתביעה כנגדם, זה לא מתאים, בטח לא ביישוב קהילתי כמו גן יבנה שהתושבים בו מכירים אחד את השני, אנחנו חייבים לעקור את התופעה הזו מן השורש".

 תגובתו של עו"ד מוטי יוסף לדברים:

"מי שהפסיד זה אנחנו התושבים!!! כמי שחרט על דגלו את נושא השקיפות והנגשת המידע לציבור, אני גאה על פעולותיי בנושא זה ובעיקר על הניסיון להשתמש בכלים משפטיים על מנת להוביל את המועצה והעומד בראשה, חרף התנגדותם הלא מובנת, לשדר את ישיבות המועצה לכלל ציבור התושבים בגן יבנה. השימוש בכלים משפטיים לעיתים מצליח ולעיתים לא ולראיה עת פעלה המועצה, והעומד בראשה בניגוד לדין בשל סירובה לממן הסעות לקטין בעל צרכים מיוחדים אולצה לממן הסעות אלו ואף חויבה בתשלום הוצאות בסך עשרת אלפים ש"ח ששולמו מכספי הציבור המטרה בשלה הוגשה התביעה הייתה למען הגברת שקיפות עבודת המועצה כלפי התושבים. ראש המועצה ביקש חסינות כנגד תביעה זו והכניס לנעליו את המועצה כנתבעת במקומו. הניסיון למלט את עצמו תוך העברת האחריות ממנו אל כתפי המועצה והתושבים אינה ראויה בעיני, וחשוב שהציבור ידע זאת. בכל מקרה, הצהרתי כי כל סכום שיתקבל אם היה מתקבל, ייתרם על ידי למען סטודנטים מעוטי יכולת המתגוררים בגן יבנה. בשל תביעה זו, מיהר סגן ראש המועצה להעלות בישיבת המועצה האחרונה הצעה לפיה יאסר כל שידור של ישיבות המועצה. לצערנו, ראש המועצה וכלל חברי הקואליציה הצביעו פה אחד בעד הצעה זו. זוהי תעודת עניות לראש המועצה ולחברי הקואליציה שמונעים שקיפות מהציבור. למרבה האכזבה, אף חברת המועצה הדס וייצמן, אשר העלתה בקדנציה הקודמת הצעה דומה לשידור ישיבות המועצה, הצביעה בעד ההצעה לאסור את שידור ישיבות המועצה. ראש המועצה "שכח" שהוא עצמו הגיש תביעה כנגד תושב גן יבנה מר אלי אלוש רק בשל ביקורת שזה הפנה כלפיו. החד צדדיות בה נוקט ראש המועצה תוך שמתקרבן וזועק את "זעקת הקוזק הנגזל" והפיכת הכל לאישי מבחינתו לא יצלחו. אשף בפסק הדין צויין שמי שמוסמך לאשר את שידור ישיבות המועצה שלמרבה הצער מסרב בתוקף לכך וכפועל יוצא מונע שקיפות מציבור התושבים!!! הניסיונות התמידיים של ראש המועצה להטיל בי דופי תוך יצירת דה-לגטימציה כלפי כולל הפיכת ישיבות המועצה לזירת התגוששות אישית שלו כנגדי צריכה להדאיג את כולנו. תם עידן שלטון הפחד!!! לסיום אני וחברת סיעתי, מירב אילוז, נמשיך לפעול ללא מורא ופחד למען התושבים כך שמועצת גן יבנה והעומד בראשה ימלאו אחר רצון התושבים ויקיימו את הבטחותיהם עליהם הצהירו בבחירות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לתושבים הרבים על תמיכתם, על היחס החם והמחזק שאנו מקבלים מהם והכל למען גן יבנה ורווחת התושבים."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה