במרחב לכיש של משטרת ישראל, עובדים עפ"י תכנית עבודה סדורה ומכוונים להיות תמיד צעד אחד לפני...

$(function(){setImageBanner('2626b3b1-54b3-492a-ab20-8d6622b5332b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במרחב לכיש, אליו שייכת גם גן יבנה, אחוז איוש התקנים, הוא הגבוה בארץ, ועומד על 95%. "עם זאת", אומרים לנו בדוברות מרחב לכיש, "היעד שלנו גבוה יותר"

ארכיון אשדוד נט

כאמור, במרחב לכיש, אליו שייכת גם גן יבנה, אחוז איוש התקנים, הוא הגבוה בארץ, ועומד על 95% (ברמה הארצית עומד אחוז איוש התקנים על 75%-50%). "עם זאת", אומרים לנו בדוברות מרחב לכיש, "היעד שלנו הוא לא 100%, אלא 120% איוש. במבצע גיוס בחודש האחרון, התמודדו מעל ל 2,000 בקשות גיוס למרחב על 60 תקנים, בקשות שכמובן מסוננות למתאימים ביותר."

והוסיפו כי: "בשורה התחתונה, מבחינתנו, לא יהיה פער במרחב. ככל שיהיו יותר שוטרים, כך תהיה פחות שחיקה, פחות שחיקה, תגרום לשוטר להיות טוב וקשוב יותר לאזרח, ומכאן, כפועל יוצא, האזרח ירגיש ביטחון אישי ויאמין יותר במערכת. המטרה שלנו היא מילוי השורות באנשים הנכונים."

במסגרת תכנית העבודה של מרחב לכיש מציינים כמה מטרות חשובות:

"השוטר שלי" – אנשים: מתן מענה לצרכי השוטרים, טיפול אישי וכו'. במרחב לכיש מאמינים כי: "שוטר שרואים אותו במקום עבודתו, שיודע שיינתן לו מענה, באם יצטרך, הוא שוטר שמרגיש מחוייבות רבה יותר למקום עבודתו, תפקידו ותיפקודו."

"חריש עמוק": שילוב של תחנות המשטרה עם הימ"ר והמרחב, שמטרתו הקואליציות בקרב ארגוני הפשיעה. בתקופה האחרונה, "נופלים" על עבריינים רבים. כשמבצעים מעצר תוך כדי תנועה והם מבינים שמתחילים לסגור עליהם, מתנהל מרדף, מבוצע מעצר, אך בסופו של דבר, אם אין בידי השוטרים ראיות פורנזיות, הקושרות את העבריינים לאירוע, יצטרכו במשטרה להסתפק בעבירות אחרות הקשורות לחוק העונשין.

"בנוסף" מדגישים במרחב לכיש "המאבק העיקרי לשליטה בין הארגוני השונים, הוא על כסף, על פוטנציאל ההכנסות. הכנסות שמטרתן לממן את פעילות הפשיעה והארגון, וכן את החיים הפרטיים הראוותניים של המנהלים אותו."

"לוע הארי": תכנית טיפול במפלי הפשיעה. אל מרחב לכיש זולגת פעילות פשיעה מהשטחים ומאזור הפזורה הבדואית. ממרחב לכיש מוסרים ש: "כל פעילות שמגיעה מחוץ לגבולות המרחב אבל משפיעה על התושבים בתוך המרחב, מקבלת את מלוא תשומת הלב. מי שהצליח להיכנס לגזרה, יהיה לו קשה מאוד לצאת ממנה, ללא הפרעה."

ZERO"": אפס אלימות, אפס הכלה, אפס סובלנות. המטרה היא טיפול מהיר בכל מכלולי האלימות והעבירות. זוהי בעצם תכנית שאומרת די לאלימות, ומבקשת להביא לקיצור משך טיפול בתיק חקירה, מעצרים מיידים, מענה מהיר לאזרח וכו'. "מטרת התוכנית, מדגישים במשטרת לכיש, "היא כי לא יעברו יותר מ 27 יום מזמן התגובה לאירוע האלימות, זמן חקירת החשוד, ביצוע היזון חוזר, וההעברה לתביעה. נכון להיום, עומדים במרחב לכיש על ממוצע של 18 ימים בלבד!"

כתושבת גן יבנה, ביקשתי לברר על תחושת חוסר הביטחון שתושבים רבים ביישוב מרגישים, עקב מקרי האלימות האחרונים שהתפרסמו, עקב ריבוי עובדים מהשטחים ביישוב, הבונים את היישוב שלנו, ואת המדינה כולה:

 "יש להבדיל", מסבירים במרחב, "בין עובדים מורשים לבין שב"חים. באלו האחרונים, אנו מטפלים באמצעות פשיטות, בדיקות ומעצרים. לגבי אירועי האלימות האחרונים, שאירעו בגן יבנה, אנו מטפלים כמו בכל מקום אחר, באמצעות כל האמצעים שיש לנו, על מנת לנסות להיות צעד אחד לפני..."

בנוסף, ביקשתי לבדוק, האם בעקבות תכנית גידול האוכלוסייה המאסיבית בגן יבנה, יזכה היישוב להגדלת מספר התקנים לאיוש, והאם יש סיכוי שנקודת המשטרה בגן יבנה תהפוך לתחנת משטרה, על כל המשתמע מכך:

 "גן יבנה", מבהירים במרחב לכיש, "צפויה להיות גדולה יותר מקרית מלאכי, ואין ספק, שעם גידול והכפלת האוכלוסייה ביישוב, יגדל הצורך באיוש תקנים נוספים. על פי ידיעתנו, ראש מועצת גן יבנה, הוציא בקשה בנושא לשר הממונה, והכל בעצם תלוי בתשובתו של השר."

ביקשתי את תגובת ראש מועצת גן יבנה: מר דרור אהרון, אני מבינה, שלא פעם, פניתם לשר הממונה לאישור הקמת תחנת משטרה, עקב הגידול העתידי במספר התושבים, ומקרי האלימות האחרונים בגן יבנה בפרט ובאזורנו בכלל.

אהרון דרור: "אכן כן. פנינו מספר פעמים בעבר לשר עומר בר לב, פנינו גם לשר הנוכחי איתמר בן גביר  בבקשה דחופה לבחון את הקמתה של תחנת משטרה קבועה בתחומי המועצה המקומית גן יבנה."

דרור הוסיף: "לצערנו נתקלנו בסירוב מצד השר בר לב, וגם מצידו של השר בן גביר, אך אנחנו לא אומרים נואש וממשיכים להיאבק בזכותה של גן יבנה לתחנת משטרה קבועה להגברת ביטחון התושבים."

(התמונות באלבום המצורף באדיבות מועצת גן יבנה)

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה