בצל המלחמה התקיים המיזם הקהילתי "בתים מדליקים" בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('b97c4ecd-5afa-406b-9286-926c1a644ec9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במהלך חג החנוכה, בצל מלחמת "חרבות ברזל", התכנסו בתכנית זיקה במתנ"ס גן יבנה למספר אירועי קהילה. לאור המצב הוחלט שלמרות שאין זה הזמן לפסטיבל גדול, אסור לוותר על המפגש הקהילתי הכל כך חשוב לחיזוק הקהילה וכך הוחלט לקיים מספר בתים למבוגרים ואירוע למשפחות וילדים

זיקה גן יבנה

הסדנאות, שיועדו לתת קצת שקט לנפש למשתתפים, עסקו בטיפים למציאת כוחות בתקופה סוערת ובהבעה רגשית דרך אמנות ויצירה מרגיעה במחטי אורן בהובלת המנחות בהתנדבות חני קרילה איילת מוסקוביץ' ואוריה עדני אשר הגיעה אלינו מאחד הישובים המפונים.

מועצת גן יבנה

המארחות ג'ולי עזז ושלומית מוסקוביץ פתחו את ביתם לתושבי היישוב. המשתתפות/ים יצאו מהסדנאות עם תחושת יחד חזקה והקלת מה והודו על האפשרות למפגש מרגיע ומחבק עם תושבים נוספים.

מועצת גן יבנה

ובהמשך לדיווחנו מהשבוע שעבר:  באירוע למשפחות שהתקיים במתנ"ס ביום רביעי פגשנו את המציאות ההפכפכה שלנו. קהל רב של משפחות הגיע, התכבד במרקים מעשה ידיהן של מתנדבות תכנית זיקה לחימום הלב והדליק נרות עם חיילי מילואים של הישוב. ואז הגיעה האזעקה אשר שלחה אותנו למקלט.

מועצת גן יבנה

אך אזעקה אחת לא תהרוס לתושבי גן יבנה המנוסים את ההתכנסות ולאחריה התקיימו כמתוכנן שלוש סדנאות יצירה ברוח חנוכה- הכנת נרות, יצירת חנוכיות מחימר וקישוט קפקייקס בבצק סוכר עם סימני החג.

הפעילות המרגשת ביותר הייתה זו המשותפת שבמהלכה רשמו המשתתפים על פתקים מחשבות ומילים טובות לעם ישראל, לחיילים והחטופים. בטקס מרגש התכנסו הנוכחים בסוף האירוע ויצאו מחושך לאור כאשר הדליקו נרות מאחד לשני לאור אחד גדול. את הבקשות והמילים הטובות הפריחו לשמיים בבלונים צהובים עם תפילה בלב לשלום החיילים וחזרת החטופים במהירה.

זיקה גן יבנה

התגובות לאירוע היו חמות ומרגשות. מיכל בני וילדיה, תושבת גן יבנה, שיתפה: "האירוע היה מקסים, קיבלו אותנו מתנדבי זיקה היקרים עם מרקים חמים, טעימים וכיבוד קל. נהניתי לראות אנשים שלא ראיתי כבר הרבה זמן. הילדים מאוד נהנו מהיצירה (וגם המבוגרים...) עד רמה שפשוט לא רצינו להפסיק... ההתארגנות הייתה טובה, היה אירוע קהילתי ולא המוני בדיוק כמו שאני אוהבת ומתנדבי זיקה וידאו שהכל זורם".

ענבל גיגי, מתנדבת זיקה: " היה ערב מרגש ומיוחד בשבילי לראות את כל הילדים וההורים מחייכים ויוצרים ביחד בימים מאתגרים כאלה פתאום אזעקה וכולנו ביחד במרחב מוגן מחבקים אחד את השני ואז יוצאים לפעילות משותפת של משפטים שנותנים לנו כח ואור עמדתי בצד והסתכלתי על כל המשפחות עם הנרות והבנתי כמה זכיתי שאני שייכת לקהילה כזאת מחוברת חזרתי הביתה עם סיפוק וחיוך ענק."

(התמונות באלבום המצורף באדיבות זיקה ומועצת גן יבנה)

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה