בקשת עזרה של מארי לסרף, הביאה לשיתוף פעולה מדהים מול "עם הטבע" גן יבנה

$(function(){setImageBanner('dcb2a54c-7208-4a43-8dcb-424364f19f04','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מה הקשר בין עובדת סוציאלית מצרפת, נשים בדואיות מסיני
ל"עם הטבע" בגן יבנה? באופן מאד מעניין דווקא יש קשר.... הכירו את מארי לסרף - עובדת סוציאלית צעירה מצרפת שמעורבת כבר כמה שנים בעבודה קהילתית עם נשים בדואיות בנואיבה בסיני, במסגרת חווה אקולוגית בשם "חביבה". לפרטים נוספים >>>

"עם הטבע" מספרים לנו על התהליך:

"למארי היה רעיון לחזק את הנשים על ידי יצירת מקום שבו הן תוכלנה להתכנס, ליצור ביחד מוצרי קוסמטיקה וטיפוח המבוססים על צמחי מרפא ולמכור אותם לתיירים שמגיעים לנופש בחופי סיני.

המטרה שלה הייתה לפתח עבורן מרחב קהילתי תומך, אפשרות להרחבת ידע והשכלה וכמובן להגיע לעצמאות כלכלית בזכות התשלום שיקבלו תמורת המוצרים שהן מייצרות.

רשת שמחברת בין מנהלי חוות אקולוגיות בארץ ובעולם, הביאה את מארי לפנות לחווה האקולוגית "עם הטבע" שבגן יבנה ולבקש עזרה במימוש החזון שלה.

היא שמעה על קואופרטיב הקוסמטיקה הטבעית שפועל בתחומי "עם הטבע" (www.livelachcoop.co.il), על הגידול האורגני של צמחי מרפא שמתקיים במקום ועל כך שהידע שנצבר במקום מופץ באהבה ובחינם לנשים, נערות ולכל מי שמתעניין באורח חיים טבעי ובריא.

משך מספר חודשים הצדדים התכתבו והחליפו רעיונות, מידע ומחשבות על האופן בו ניתן יהיה  להפוך את החלום של מארי למציאות.

"עם הטבע" גן יבנה

בשבוע שעבר מארי שהתה בגן יבנה משך יומיים. היא חקרה לעומק את המודל הקואופרטיבי של "עם הטבע", שמעה על 250 נשים מכל רחבי הארץ שביחד מחזיקות בית מלאכה ליצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים, נחשפה לעבודה עם נערות בסיכון והשתתפה בתהליכי יצור קרמים ומשחות 100% טבעיות ואורגניות.

"היה כל כך מרגש להיות חבורת נשים ישראליות עם אשה צעירה מלאת חזון מצרפת שפועלת למען נשים בדואיות בסיני. המחיצות נופלות, הגבולות חסרי משמעות ותוך כמה דקות הפכנו כולנו לבנות של אמא אדמה האוהבת",מספרת אורלי קנת, מנהלת "עם הטבע" וקואופרטיב "לי ולך".

לפי התוכנית של מארי, בינואר צפויות נשים מהקואופרטיב בהובלת אורלי לצאת לסיני, לשתף את הנשים הבדואיות בידע הרב שנצבר, במתכונים ובתהליכי יצור של סבונים טבעיים מצמחי מרפא ומוצרים נטולי כימיקאלים וחומרים משמרים, תוך כדי התנסות מעשית.  

ובינתיים כאן בישראל, ניתן להמשיך ולהצטרף לקואופרטיב "לי ולך" במסגרתו ניתן לרכוש מוצרים לצריכה עצמית וגם להשתתף במפגשי ייצור בחברה נשית מצויינת במסגרתם גם רוכשים ידע רב."

אם אתם מכירים אנשים תושבי גן יבנה, מעוררי השראה, עם סיפור מיוחד, תרומה מיוחדת לקהילה, או כל סיפור אחר שקשור לגן יבנה ויעניין את הקוראים, השאירו פרטים בכתובת המייל שלי  [email protected] 

ואשמח ליצור קשר.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה