בשורה להורים בגן יבנה : מערכת החינוך עד כיתות ד' חוזרת במתכונת מלאה

$(function(){setImageBanner('f06a4eee-2389-4107-82a4-d78813664ff5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

על פי החלטת ראש המועצה דרור אהרון בישיבה שהתקיימה היום (רביעי 28/10) בהשתתפות סגני ראש המועצה עו"ד סביון יניב וירדנה אוקמן ביחד עם מנהלי מחלקת החינוך, יו"ר הנהגות ההורים וכלל מנהלות בתי הספר היסודיים ביישוב יחזרו הלימודים ביישוב במתכונת מלאה של 5 ימים בשבוע לכיתות א'-ד' החל ביום ראשון (1/11/2020).

בשורה גדולה להורים בגן יבנה, החל מיום ראשון הקרוב (1.11), יחזרו כל התלמידים בכיתות א'-ד' ללימודים בבתי הספר במתכונת של חמישה ימים בשבוע. כך החליט ראש המועצה, דרור אהרון, בתוספת לעוד שורה של החלטות חשובות בתחום החינוך ביישוב.

 

כבר בתחילת השבוע, ראש המועצה יחד עם ראשי רשויות נוספים מכל רחבי ישראל לחצו על משרד החינוך לאפשר פתיחה של הכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים. בעקבות הלחץ, הוחלט לפתוח את הלימודים ובהמשך לכך הנחה ראש המועצה את מנהלות בתי הספר היסודיים ביישוב להיערך ל-5 ימי לימוד מלאים, בקפסולות קבועות, בדגש על הקפדה על הוראות ביטחון והפרדה בין כיתות בקפסולות ותיאום מערכתי של השעות.

בתמונה: ישיבה שנערכה בשיתוף שר החינוך יואב גלנט

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

 

על מנת להצליח לעמוד בפרטים אושרה גם הפעלת סייעות ותומכות הוראה בליווי הדוק של מחלקת החינוך. ראש המועצה הדגיש את החשיבות בשמירה על הנחיות משרד הבריאות, עטיית מסיכה, היגיינה, שמירת מרחק, מניעת הגעה של תלמידים שלא חשים בטוב לבתי הספר, מדידת חום, העלאת המודעות גם בקרב צוותי החינוך, פתיחת כניסות נוספות לבתי הספר, מניעת התקהלויות בבתי הספר, חלוקת חצר בתי הספר לקבוצות ועוד.

 

במהלך הישיבה שהתקיימה הוחלט בנוסף כי –

 

  1. פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב תיעשה לכיתות א'-ד' כאשר הלמידה תתקיים במשך 5 ימים, 5 שעות ביום בימים א-ה.
  2. המתווה שנקבע הינו בהתאמה להנחיות, קרי צוות אורגני לכל שכבה, הפרדה בחדר המורים לקפסולות, כולל הפסקו ומרחבי למידה כנדרש.
  3. ניתן לעשות ימוש במרחבי למידה, בחצר על פי שיקול דעת מנהל בית הספר.
  4. מנהלות בתי הספר יכינו מתווה למידה השבוע לקראת הערכת מצב חדשה שתתקיים בשבוע הבא.
  5. קרן קרב לא תפעל כרגע, הנושא יעלה בהערכת המצב הבאה.
  6. מנכל המועצה יסייע למנהלות בתי הספר לסיוע בחומרי ניקיון, חיטוי, מיגון (כפפות, מסכות).
  7. כיתות ה'-ו' ימשיכו ללמוד בזום בהתאמה לצרכי בית הספר. מקצועות הליבה יהיו בעדיפות על פני האחרים. הנושא באחריות מנהלי בתי הספר ובתיאום אל מנהל מחלקת החינוך.
  8. ראש המועצה וצוותו ילוו את התהליך ויאפשרו שימוש וסיוע בסייעות שהועמדו למען בית הספר – סייעות רפואיות, דיפרנציאליות והן סייעות כיתות א-ב שניתנו על ידי המועצה.
  9. צוות המנהלה יעבוד כרגיל, ייפתחו שני שערים בכל בית ספר בכדי למנוע התקהלויות.
  10. עובדי הניקיון יעבדו כרגיל כולל עובדות הקבלן. יחד עם זאת כל עובדי הניקיון והצוותים החינוכיים יעברו בדיקות קורונה.
  11. לא תתאפשר כניסת הורים לבית הספר וככל שיש צורך להיפגש עם הורים הדבר ייעשה בשיחות וידאו.
  12. אין לקיים ישיבות צוות אלא באוויר הפתוח ובהיקף שלא יעלה על 10 אנשים.
  13. אין לקיים אירועים חברתיים בבית הספר לצוות או לתלמידים אלא בקפסולות וכפי שייקבע על ידי המנהלות.
  14. השיטור העירוני ייתן תיעדוף לסיוע במוסדות החינוך תוך הקפדה על עטיית מסכות של ההורים וילדיהם בהגעה לבית הספר ובסיום יום הלימודים.
  15. הצהרונים יפעלו בהמשך ליום הלמידה ויתוגברו על ידי הש"ש באחריות מנהלת מחלקת הנוער.
  16. במידה ונדרש צוות נוסף הנושא ייפתר אל מול מנכ"ל המועצה ומנהל המתנ"ס.
  17. ההחלטות שהתקבלו בהערכת המצב תלויות בשינויים שיכולים להתקבל בישיבת הממשלה הקרובה וככל שיהיו כאלה, מנהלות בתי הספר יעודכנו על כך ויפעלו בהתאם לשינויים אלו.

 

ראש המועצה, דרור אהרון: "אני מודע לאחריות הגדולה בהחלטה שלקחתי לקיים את הלימודים וזאת לאחר קיום הערכת מצב עם סגניי, מנכ"ל המועצה, המנהלות, הנהגות ההורים, נציגת פיקוד העורף ביישוב, מחלקת החינוך, אגף הביטחון ועוד, ומבין את החשיבות שיש לקיום הלימודים עבור התלמידים שהפסידו כל כך הרבה ימי לימוד ועבורכם ההורים בשעות קשות אלה. כדי שנצליח אני מבקש את שיתוף הפעולה המלא של כולם, באחריות ובהקפדה יתרה על ההנחיות ועל כללי משרד הבריאות. אני מצדיע לאנשי מערכת החינוך, להורים ולצוותים המקצועיים במועצה שעמלו קשה מאוד, בתנאים כמעט בלתי אפשריים, על מנת להוציא את היוזמה שלנו לדרך בצורה הטובה ביותר".

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה