גידול של עשרות אחוזים בכל תחומי העשייה של החווה האקולוגית גן יבנה

$(function(){setImageBanner('e7cb74a2-d427-4205-bfd2-3d67ade595e4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בעם הטבע – מרחב חברתי ירוק בגן יבנה מסכמים בסיפוק את שנת 2022 עם גידול של עשרות אחוזים בכל תחומי העשייה של החווה האקולוגית, המתבטא, בין השאר, באלפי שעות התנדבות, אלפי תלמידים ואורחים, קידום קיימות קהילתית.

בעם הטבע – מרחב חברתי ירוק בגן-יבנה מסכמים בסיפוק את שנת 2022 עם גידול של עשרות אחוזים בכל תחומי העשייה של החווה האקולוגית.

מצוות מנהלי החווה משתפים: "למרות שהחווה היא לא עסק למטרות רווח, סוף השנה מחייב גם אותנו לסיכומים כמותיים ואיכותיים של מה שהצלחנו לעשות."

"עם הטבע" מרחב חברתי ירוק

סיכום שנת 2022, עפ"י החווה האקולוגית גן יבנה:

"כ-15 אירועים קהילתיים ופסטיבלים התקיימו במהלך 2022, עם יותר מ-2000 משתתפים. כלל האירועים הופקו בהתנדבות מלאה ע"י פעילי עם הטבע וגורמים שונים שחברו אליהם מהקהילה. בין האירועים: פסטיבל ט"ו בשבט, פסטיבל אביב, שבוע חינוך בסימן "מזבל לזהב" , פסטיבל הרימון- חלוקת 150 ק"ג רימונים, פסטיבל "יצורי הלילה"- סיור עששיות ותיאטרון יער בחנוכה, סינמה סולארי- הקרנת 7 סרטי השראה  ו-6 אירועי "עם הרוח" גוף רוח נפש – בהובלת מטפלים ומנחים מגן יבנה."

"18 ימי עיון והכשרה לבעלי תפקידים בכירים בערים, ארגונים ורכזי חינוך של כל תנועות וארגוני הנוער התקיימו השנה. כ- 720 איש הגיעו ל"עם הטבע" לקבל השראה ממודלים חינוכיים-קהילתיים שפותחו בגן יבנה."

"עם הטבע" מרחב חברתי ירוק

"במהלך 2022 הוקם בחווה מרכז קומפוסט שמטרתו ללמד תיפעול של קומפוסטר ביתי ונאספו בו קרוב ל 2 טון פסולת אורגנית.  משתלה אורגנית חברתית מופעלת, אחת לשבוע, על ידי פנסיונרים צעירים ובני נוער, התקיימו 5  מסיבות החלפת בגדים ושוק החלפת חולצות בתי”ס, 8 סדנאות מיחזור-סריגה בחוטי טריק ונגרות ממשטחי עץ, נאספו 11,000 בקבוקי פיקדון על ידי ילדים והורים מגן יבנה והתקיימו כעשר סדנאות צמחי מרפא וקוסמטיקה טבעית חודשיות."

"מאות מתנדבים מחזיקים בפועל את יער המאכל של החווה: למעלה מ-400 בני נוער התנדבו במסגרת מחוייבות אישית, כפעילות גיבוש כיתתית או פעילות התנדבותית של תנועת הנוער. 250 מתנדבים הגיעו ליום התנדבות של חברות במגזר העסקי. במרוצת השנה הגיעו מתנדבים מיפן, צרפת, הולנד ואנגליה ששהו אצלינו בגן יבנה כחודש במצטבר.  בסך הכל, האנשים הנהדרים האלה השקיעו ב"עם הטבע" לא פחות מ-3000 שעות התנדבות (!!!)."

"עם הטבע" מרחב חברתי ירוק

"בתחום החינוך זכתה "עם הטבע" השנה להכרת משרד החינוך במסגרת תכניות גפ"ן. כתוצאה מכך, קרוב ל-3000 תלמידים מגן יבנה, אור יהודה, מודיעין, גדרה, אשדוד, יבנה וראשון לציון הגיעו ליום גיבוש אקולוגי מרתק ומהנה!"

"תנועת תרבות הכניסה ל"עם הטבע" גרעין שנת שרות בן 10 מתנדבים. הצעירים האידאליסטים עובדים מבוקר עד ליל בהדרכת כיתות בתי הספר והפעלת תנועת הנוער של תנועת תרבות – "בית יוצרים" עם פעילות תיאטרון, אמנות פלסטית ועוד. השינשינים יזמו הקמת והפעלת בי"ס למוזיקה – לילדי רווחה וביחד עם בני הנוער של הישוב הם מפיקים מסיבות קיץ לנוער גן יבנה ומוציאים את נוער גן יבנה לפסטיבלים, מחנות וקורסים של התנועה ברחבי הארץ."

לשאלתנו ומהן התוכניות לשנה החדשה? נענינו כי: "לקראת 2023 יש לנו תוכניות עבודה מפורטות ותקווה, ביחד עם קהילת גן יבנה, לברוא עולם ששווה לחיות בתוכו!"

 

אם אתם מכירים אנשים תושבי גן יבנה, מעוררי השראה, עם סיפור מיוחד, תרומה מיוחדת לקהילה, או כל סיפור אחר שקשור לגן יבנה ויעניין את הקוראים, השאירו פרטים בכתובת המייל שלי  [email protected] 

ואשמח ליצור קשר.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה