גלו כיצד נערכת משטרת גן יבנה לקראת שנה"ל החדשה, רפ"ק דורון ששון, מפקד נקודת גן יבנה, בראיון אישי >>>

$(function(){setImageBanner('4e3c7941-53c8-43a4-bfa9-b21cc5c073bc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

סוף הקיץ הגיע, אירועי הקיץ הסתיימו, ואותנו כבר מעניין הנושא החם הבא: פתיחת שנת הלימודים. קבלו את מפקד נקודת גן יבנה, רפ"ק דורון ששון, בראיון, על היערכות המשטרה לקראת שנת הלימודים הקרובה. שאלנו את השאלות, וקיבלנו תשובות, באופן הכי פתוח וענייני, תוך שימת דגש על הרצון לשיתוף פעולה הדדי בין המשטרה לתושבים.

דורון ששון, מפקד נקודת המשטרה, גן יבנה:

"עם סיום אירועי הקיץ בגן יבנה, וטרם פתיחת שנת הלימודים, אני רוצה להודות, ראשית, לשוטרות/שוטרים, מתנדבות/מתנדבים, על העבודה הקשה שלהם, שנעשתה, במסגרת האירועים, וזאת, על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של החוגגים. בה בעת, גם להודות לרשות, על שיתוף פעולה פורה והדוק, לטובת הצלחת האירועים ובכלל, ועל הגיבוי המלא, לצד ליווי מקצועי, של מפקד תחנת קריית מלאכי, סנ"צ אברהם מבורך.

לצד מעטפת מרחבית, לה זכינו בכלל אירועי הקיץ, אנו מרגישים תמיד את הרוח הגבית ואת הקשב של מרחב לכיש, על כלל אגפיו, לתחנת קריית מלאכי, בשגרה, בחירום ובאירועים תחת כיפת השמיים, וכמובן את המעורבות, כעת, בפתיחת שנת הלימודים הקרובה, בתכנון וכן בביצוע, וזה לא מובן מאליו!"

צילום ג'ני זרח

רפ"ק דורון ששון מפקד נקודת המשטרה גן יבנה

ספר בבקשה, כיצד נערכת משטרת גן יבנה לתחילת שנה"ל?

"משטרת גן יבנה, נערכת בכוחות מתוגברים, ואני, באופן אישי, מייחל לפתיחת שנה"ל, לטובת הילדים והנוער. חשוב לציין, כי ההיערכות לפתיחת שנה"ל, התבצעה למעשה לפני כחודש ימים, במסגרת ישיבות סדורות, בראשות מפקד התחנה, בה המפקדים הציגו את ההיערכות, שכללה ירידה לפרטים והצבות של שוטרים וניידות בקרית מלאכי/גן יבנה. לכלל המפגשים נערך אישור תוכניות מקיף וכולל, לטובת הצלחת ההיערכות."

מה שונה השנה, משנים קודמות, מבחינת שיטור?

מבחינת נקודת גן יבנה, ההיערכות של השנה, דומה לזו של השנה הקודמת, אם כי, עיבינו מספר מוקדים רלוונטים, בתיאום מלא ולבקשת הרשות/אגף החינוך של מועצת גן יבנה."

מה אתם עושים עם נושא השב"חים ברחבי היישוב, עקב הבניה המסיבית?

"נושא השב"חים מטופל ביתר שאת, ואפרט: מדי יום, נערכת פעילות משימתית, בהתמודדות עם התופעה, ואף נערכים מבצעים סדורים ומתוכננים, מדי שבוע, בכוחות משמעותיים, בשעות הבוקר המוקדמות, לטובת מיגור התופעה. אני רוצה להרגיע ולציין, כי הרוב המכריע של הפועלים, נושא אישורי עבודה בתוקף, אך עדיין, כאשר אנו נתקלים, ונתקלנו, בשב"חים, הם נעצרו ונלקחו לחקירה. חלקם נכלאו (בהתאם לעבר פלילי בעבירות דומות) וחלקם הוצאו משטח הארץ, לכיוון המחסום.

עד כה בכלל המבצעים שנערכו, נבדקו מאות פועלים, ועשרות נתפסו ללא אישורים וטופלו עפ״י חוק.

freepik

 עוד אוסיף, כי במקביל למוקד 100, יוצרים עמי אזרחים קשר לטלפון האישי ומדווחים על פועלים שעובדים במקומות השונים ברחבי היישוב, ומיד נשלח צוות, על מנת לבדוק האם מדובר בשב"חים או בבעלי רישיון תעסוקה."

האם אתם מתוגברים בכוחות נוספים שוטרים/מתנדבים?

"אכן, תגברנו את המערכים, על מנת לתת תחושת ביטחון, הן לילדים/נוער והן להורים. זאת, על מנת, להבטיח, באופן משמעותי, את פתיחת שנת הלימודים. אני רוצה לציין, באופן מיוחד, את המתנדבים היקרים, שמבחינתי, הינם שוטרים לכל דבר ועניין, ומנדבים את עצמם למשימות נעלות כמו פתיחת שנה"ל ומהווים מכפיל כוח."

איך יוצבו הכוחות, פיזית, בשטח, ולכמה זמן?

"ההיערכות תחל בשעה 07:00 בוקר, בתדרוך מלא ומקיף שלי, מפקד הנקודה, ובשיתוף פעולה עם מנכ"ל וקב"ט המועצה. הכוחות יפרסו בשטח והשוטרים יוצבו במקומות השונים, וזאת כדי שנוכל לתת מענה לכל אירוע, אם וכאשר יתרחש, בבתי הספר היסודיים/תיכוניים וכן בגני הילדים."

freepik

ראיתי תלונות של הורים, ברשת, על אלימות בבתי הספר, איך אתם מתכוונים למגר את התופעה או להפחיתה?

"אני מזמין לשתף אותנו בכל עבירת אלימות שנודעה להורים. אני מתחייב, שהאירוע יטופל באופן מקצועי, שקוף אל מול הקרבן/המתלונן. חשוב מאוד, כבר כשמזהים אירוע, יש לדווח, על מנת שלא יהפוך לתופעה!

 אני רוצה לנצל את הבמה ולפנות להורים, שאם הם מזהים אירוע מורכב, שאינו בגדר הפלילי, אך קרוב מאוד, בבקשה שישתפו אותנו, כי יש לנו את הכלים, לצלול פנימה, אל תוך האירוע, בשת"פ עם נציגי ביה"ס/מנהלים/יועצות וכד', במהלך כל השנה.

עוד אציין, כי כבר בשנה"ל הקרובה, הילדים והנוער, יזהו נוכחות ערה, שלנו השוטרים, בכיתות בבתי הספר, במסגרת העברת שיעורים פרונטליים, לטובת מניעה ומיגור תופעות כגון: אלימות פיזית, אלימות ברשת, אלכוהול, סמים, ושיח איתנו, שוטרי הנקודה, כדי להנגיש ולאפשר שיתופי פעולה הדדיים. זהו המשך רציף לפועלו, היוצא מן הכלל, של מש"ק בצלאל בסל, אשר ימשיך את פועלו, במלוא המרץ, גם בשנה הנוכחית.

צילום ג'ני זרח

רפ"ק דורון ששון ומש"ק בצלאל בסל

האם המשטרה נמצאת בקשר ישיר עם סיירת ההורים של גן יבנה, ובמה הוא מתבטא ביום יום?

"אני רוצה לברך על סיירת ההורים של גן יבנה, שעושה עבודה יוצאת מן הכלל, בשעות ובימים משמעותיים, כמו לילות שבת וכד'. אני נמצא בשיח רצוף עם סיירת ההורים, ואף פתחנו קבוצת וואצאפ משותפת, בה עוברים מסרים שתורמים לתושבי גן יבנה, ומעירים את עינינו באירועים שונים. בשנה הקרובה, התכנון הוא, להדק, אף יותר, את הקשר עם סיירת ההורים, לצד העשייה בשטח."

דורון ששון

רפ"ק דורון ששון והגב' ציפי שילוח מנהלת היחידה לביטחון וחיזוק קהילתי

משהו נוסף, שתרצה להוסיף?

"אני מבקש, להמשיך ולפנות אלי, באופן אישי, בכל שאלה, בעיה, עניין כזה או אחר, שמפריע וגורם לאי נחת, מצד התושבים. אני מבטיח לתת מענה לכל פניה שכזו, אם תבוא. מספר הטלפון שלי פורסם כאן בעבר, וביקשתי לפרסמו שוב: 050-6618827.

אני מאחל לכולם שנת לימודים פריה, מוצלחת ובטוחה!"

צילום ג'ני זרח

ממתינים לבוקר שאחרי משמרת הלילה על שולחנו של רפ"ק דורון ששון  

ולנו היה חשוב להראות לכם, גם את השיפור החזותי, של השטח החיצוני, בנקודת המשטרה בגן יבנה. האסתטיקה, הסדר והניקיון, חשובים לכלל הצוות ולעומד בראשו, וזה ניכר היטב בשטח. החצר הקדמית, שהיתה מוזנחת, קיבלה מתיחת פנים, יפה, נעימה ומסבירת פנים. ריח הניקיון, גם בשעות הערב, מקדם את הנכנסים פנימה, תענוג!

התמונות של לפני:

דורון ששון

דורון ששון

והתמונות של אחרי:

צילום ג'ני זרח

דורון ששון

דורון ששון

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה