גן יבנה: בחגיגות יום העצמאות 75 למדינה יוגבל שכר אמן מרכזי ולא יתקיים מופע זיקוקים

$(function(){setImageBanner('5d549259-2721-42a0-ae26-f1dacfa8627c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

אתמול הודיע אהרון דרור, ראש מועצת גן יבנה, כי גם השנה, במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, יוגבל תקציב יום העצמאות, יוגבל שכר אמן מרכזי, ולא יתקיים מופע זיקוקים (נבחנות אפשרויות שקטות יותר).

דרור אהרון כתב בהודעתו כי: "גם השנה, במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל וכאמירה יישובית, נשמור על תקציב יום עצמאות שפוי, נגביל את שכר האמן המרכזי לסכום שלא יעלה על 70,000 ש"ח ולא נעמיס על הקופה הציבורית."

והוסיף: "בנוסף, בכדי להתחשב בנפגעי פוסט טראומה ובבעלי החיים, גם השנה לא נקיים מופעי זיקוקים רועשים ואנו בוחנים חלופות אפשריות שקטות יותר."

מהפייסבוק

התגובות ברשת, לא אחרו להגיע. חלקן נגעו לשכר האמנים וטענו שיש מקום לתת במה לאמנים מקומיים ולחסוך גם את הכסף הזה. רובן נגעו להחלטה על הזיקוקים. על פי הנראה, רוב התגובות תומכות בהחלטה, ומשבחות אותה. חלק מהתגובות, יוצאות כנגד ההחלטה, מסיבות שונות.

בחרנו להביא כמה תגובות בעד, וכמה תגובות נגד, שהתפרסמו בקבוצות הפייסבוק השונות. ואתם, מהי דעתכם?

אילן סובר כי: "הזיקוקים זה כל ההנאה בעצמאות בלי זיקוקים לדעתי עם כל ההבנה באמת לכולם יום עצמאות בלי זיקוקים לא שווה כלום."

מיכאל כתב: "חבל מאוד שלא יהיו זיקוקים, לפי דעתי זאת סתם פופוליסיטיות וחיסכון בכסף, אם ככה תוזילו לכל תושבי גן יבנה את הארנונה, למה אתם זקוקים לכל כך הרבה כסף? ורק מציין שבשכונה אצלינו אתה יכול לעשות הרבה מאוד מכסף! מצואה של כלבים שפשוט הבעלים שלהם ״שכחו״ שצריכים להרים את זה, שנה שעברה מזל שאשדוד עשתה ככה יכלנו להנות מהם, כנ״ל לגבי ההופעות שם , אנחנו משלמים ארנונה ומיסים כאן , וגם לנו מגיע שהקול שלנו ישמע!, זה מאוד מסתכל שמספיק עברנו עם הקורונה שנים לא פשוטות, וגם עכשיו מחפשים רק לעשות אווירת דיכאון! מספיק כבר עם הפרוגרסיביות."

לאה הגיבה: "אני מבינה את החיבור בין הזיקוקים ויום העצמאות, זה מרהיב ומרגש, גם אני כילדה חיכיתי לזיקוקים. אבל ויש הרבה אבל....בחשיבה על האחר ולא בראיה אגואיסטית...יש הסובלים ומשלמים מחיר על חשבון ההנאה שלנו... הלומי קרב ופוסטראמטים שחיים בקרבנו שלמו מחיר כבד ומשלמים כל יום...אז למה לעורר, למה לפגוע.... אז נוותר על זיקוקים ישנן חלופות. בואו נראה את האחר ולא נתרכז בעצמנו. באהבה גדולה."

אופירה שיבחה, אף היא, וכתבה: "כל הכבוד זיקוקים זה מיותר והוצאה מיותרת וגם בהתחשב בניפגעים כל הכבוד על ההחלטה."

מרסל שיתפה: "עצובה? מאוכזבת? מנסה להגדיר לעצמי מה אני מרגישה. הבוקר ראש הרשות שלי הודיע שביום העצמאות הקרוב, יזמינו אומן אורח שההוצאה בגינו לא תעלה על 70 אלף ש"ח. עוד הודיע, שמתוך התחשבות בהלומי קרב, נפגעי פוסט טראומה ובעלי חיים, לא יקיימו מופע זיקוקים."

מרסל ממשיכה ואומרת: "עד כאן - שמחתי עד מאד! לא הייתי לבד בשמחתי. תושבים רבים תמכו בהחלטה ולא חסכו את דעתם החיובית. מנגד - היו כמה שכתבו ש"עם כל הכבוד להלומי קרב..." וכו' - יש יום עצמאות רק פעם בשנה.... שיום עצמאות אינו יום עצמאות ללא חגיגה גדולה, וזיקוקים הם מסממני החג, כמו בכל העולם... שהלומי הקרב יתכוננו כי המועד ידוע... ועוד דעות כהנה וכהנה. משתדלת לכבד דעות שונות משלי. באמת. מנסה אפילו להבין אותן לעומק. אבל שמישהו יאיר את עיני, בבקשה."

והוסיפה: "איך הלום קרב, איך נפגע פוסט טראומה אמור להתכונן? הרי מספיק ריח דק שבדק, צליל רגעי או כל טריגר אחר - כדי לעורר בהם את הקושי, את הכאב."

את תגובתה סיימה במילים: "מאחלת לכל מי שכתב כפי שכתב, שלעולם לא ידע מהי טראומה. שלעולם לא יכיר מצב דומה אצל זולתו. שלא יצטרך לנסות להרגיע את הלום הקרב, לגרום לו לחזור לעצמו ולהוציא את המראות, הקולות והריחות ממוחו. או אולי פשוט יותר - להחזיר את כלבו שנמלט מהבית בבעתה. תודה אהרון דרור על החלטה מושכלת, נבונה ומעל לכל - רגישה."

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה