גן יבנה: הפגנות תלמידים בבתי הספר התיכוניים

$(function(){setImageBanner('d0a3b3f7-5494-4512-9072-c37d844c56dd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בהמשך להודעת מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים בדבר שביתה בתיכונים, היום חמישי (28.3), יצאנו לסקר את הקורה בבתי הספר התיכונים בגן יבנה. מחוץ לשער ביה"ס, פגשנו תלמידים חדורי מטרה, עם שלטי מחאה ועם דעות מוצקות, על הקורה במערכת החינוך. התכנון שלהם היה להגיע ולהפגין גם מול משרדי ארגון המורים העל יסודיים באשדוד, אך לא קיבלו על כך אישור, בטענה, כי הם מנועים מלהפגין, היות והם מתחת לגיל 18. חינוך לדמוקרטיה, כבר אמרנו?

צילום ג'ני זרח

כאמור, בעקבות הודעה על השבתת הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ, יצאנו לסקר את הפגנות התלמידים בתיכוני גן יבנה, פגשנו תלמידים חדורי מטרה, עם שלטי מחאה, ועם דעות מוצקות על הקורה במערכת החינוך. על התכנון שלהם להגיע ולהפגין גם מול משרדי ארגון המורים העל יסודיים באשדוד, נאלצו לוותר, אך במקום זאת, יצאו לרחבי גן יבנה ולחוף הקשתות באשדוד, לתלות שלטי מחאה ולהסביר לעוברים ושבים, על המחאה שלהם

צילום ג'ני זרח

מתארת לנו אושר כהן, נציגת תלמידי אורט ע"ש נעמי שמר: "קיבלנו בשבוע שעבר הודעה שעיצומים המורים חזרו וציוני המבחנים שלנו כולל הטיולים שלנו בוטלו. הסכסוך בין משרד האוצר לבין ארגון המורים נמאס עלינו התלמידים. אנחנו קורבן לסכסוך שלא ביקשנו ובטח סכסוך שאין לנו איך לתרום לו. ביום שני הודיעו לנו ממועצת התלמידים הארצית שבתיכונים ברחבי הארץ שובתים היום, אז החלטנו להרים את הכפפה ולנסות להרים גם הפגנה מול ארגון המורים באשדוד."

צילום ג'ני זרח

(אושר כהן ומעיין גיגי, מחוץ לאורט ע"ש נעמי שמר גן יבנה)

צילום מעיין גיגי

תלמידה נוספת, אמרה: "אנחנו כאן, כדי לזעוק את תסכולם של כל התלמידים. זה לא יתכן שעיצומי המורים, פוגעים בנו, רק כי זה הכי קל. זהו הזמן בו אנחנו צריכים להתכונן לבגרויות, לדעת מה אנחנו צריכים לשפר, ובלי קבלת ציונים, אין לנו את היכולת לדעת, מה טעון שיפור. בנוסף, אנו דורשים לצאת למסע ישראלי, זהו מסע כל כך ערכי וחשוב, בייחוד השנה."

צילום מעיין גיגי

(תולים מודעות ברחבי הפרנדלי)

אגם עטר

גם אגם עטר, יו"ר מועצת תלמידים אורט ע"ש יצחק רבין תיארה את המצב במילים: "היום התכנסנו להפגין תלמידי בית הספר משכבה י עד יב למען החיים שעד לפני כמה שנים היו נראים לנו הכי רגילים. הדור שלנו חווה חווית בית ספר שונה מכל דור שהיה, עברנו קורונה ועכשיו אנחנו עוברים גם תקופה מזעזעת בחסות המלחמה, במקום לחיות בשגרה החיים שלנו נעצרו. כעת שהלימודים בגן יבנה ובאזורים נוספים בארץ חזרו לשיגרתם נפלה עלינו פצצה מאירגון המורים, לא לפרסם לנו ציונים, לבטל לנו טיולים ומסעות בעלי ערך גדול. אני מבינה בלב שלם את רצונו של האירגון אבל די! הציונים והטיולים שלנו זה לא קלף למשא ומתן! אנחנו לא קורבן של המלחמה בין המורים למשרד האוצר יותר. לכן אנחנו פה היום, שובתים ומוחאים כדי לחוות שנה אחת נורמאלית בבית הספר. אני קוראת לאירגון המורים ומשרד האוצר לשבת יחד שוב ולהגיע להסכם מבלי לפגוע בתלמידים כי עבר עלינו מספיק!"

גם בטיק טוק, פרסמו התלמידים, הודעות בדבר מחאתם, הקישורים הבאים אושרו על ידי התלמידים לשימוש בכתבה:

https://vt.tiktok.com/ZSFCrPxwH/

https://vt.tiktok.com/ZSFCrdJfe/

תלמידי תיכון אורט ע"ש נעמי שמר

(שלטי המחאה ברחבת בניין המועצה)

תלמידי תיכון אורט ע"ש נעמי שמר

(מעלים מודעות גם בחוף הקשתות באשדוד)

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, אמרה אתמול כי "זוהי שביתת אזהרה. אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם. כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך ובה הוא יכול לקבל כלים לאזרחות דרך טיולים ומסעות. אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".

צילום תמונות באלבום המצורף: ג'ני זרח

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה