גן יבנה מציינת את חג הסיגד עם מגוון פעילויות ויום שיא

$(function(){setImageBanner('0008adc0-64bd-4744-b186-e71b06e13ecf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בימים שלישי ורביעי 26/27/11 מציינים בגן יבנה את חג הסיגד, יום חגם של קהילת יהודי אתיופיה עם מגוון פעילויות רחב. בין היתר, יתקיימו פעילויות במוסדות החינוך השונים ברחבי היישוב סביב חג הסיגד בהשתתפות הצוותים החינוכיים, התלמידים ונציגי העדה שיגיעו וילמדו את המשתתפים על מנהגי החג ותרבות יהודי אתיופיה.

חגי הסיגד בבית הספר "מכבים"ביום רביעי 27.11 ייצאו עשרות מקהילת יהודי אתיופיה בגן יבנה לחגיגות המרכזיות שנערכו בירושלים בסיוע המועצה לאחר שראש המועצה, דרור אהרון, הורה לסבסד עבורם את ההסעה לחגיגות כמידי שנה.

חג הסיגד בגן נועם

בנוסף, ייערכו מפגשים מיוחדים בגני ילדים ובתי ספר ביישוב ובהם הכירו התלמידים והצוותים החינוכיים את מנהגי העדה, תלבושות, מאכלים ועוד. כך לדוגמא, בבית הספר מכבים הוצגה תערוכה אותנטית של תרבות יהודי אתיופיה כולל מפגש עם בני ובנות העדה, כך גם בחלק מגני היישוב כמו גן 'נועם' של הגננת רעיה כהן שאליו הגיעה תושבת היישוב אביבה סיסאי והעבירה לילדי הגן חוויה אותנטית, נעימה ומשמחת.

חג הסיגד בגן נועם

בנוסף, בתאריך 4.12 מתוכנן להתקיים במתנ"ס גן יבנה האירוע המרכזי במעמד ראש המועצה, דרור אהרון, ובו צפוי להתקיים מפגש רב חושי עם קהילת עולי אתיופיה, טעימות ממאכלי העדה, שוק מזון וביגוד אותנטי, קליעת צמות, תבלינים, תכשיטים ועוד. לאחר מכן יוצג המופע "צבע טרי", מופע סטנדאפ סאטירי של היוצר שמואל ברו, מופע אקטואלי על הווי החיים החברתי המורכב בישראל בדגש על יהודי אתיופיה. הכניסה לאירוע חופשית לכולם.

ראש המועצה דרור אהרון: "לקהילת עולי אתיופיה יש עבר מפואר, מנהגים שהשתרשו במשך הדורות ותרבות שראוי שכל אזרח ואזרחית בישראל יכירו. אני מזמין את כל תושבי גן יבנה והאזור להגיע לאירוע השיא שנקיים ב-4.12 במתנ"ס גן יבנה, אני בטוח שיהיה מרתק ומעניין במיוחד".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה