גן יבנה מחברת את הגיל השלישי לדיגיטל
בהובלת המחלקה לשירותים חברתיים עשרות אזרחים ותיקים השתתפו בסדנאות טכנולוגיה וAI של עמותת "מחשבה טובה"
במהלך החודשים האחרונים תמכה המחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית גן יבנה בסדרת סדנאות דיגיטליות ייחודיות ומעשירות עבור אזרחים ותיקים, תושבי היישוב, במטרה להנגיש עבורם את העולם הטכנולוגי, לחזק את תחושת המסוגלות והעצמאות, ולספק כלים שימושיים לחיי היומיום מתוך הבנה שחדשנות עצמאות ודיגיטל, זו הדרך לשיפור חווית ההזדקנות ולהעצמת האזרחים הוותיקים.
במסגרת המיזם התקיימו מגוון סדנאות בתחומי הדיגיטל והחדשנות:
- 7 סדנאות בינה מלאכותיתAI - כל סדנה כללה 4 מפגשים של 3 שעות
- 2 סדנאות מיומנויות בסמארטפון, כל סדנה כללה 6 מפגשים של 3 שעות
- 1 סדנת צילום בסמארטפון בת 4 מפגשים של 3 שעות כל מפגש
הסדנאות זכו להשתתפות ערה ולהיענות מרשימה מצד האזרחים הוותיקים ביישוב, שלקחו חלק פעיל, גילו סקרנות, התנסו בכלים חדשים ונהנו מחוויית למידה משמעותית, מעשירה ומעצימה. הסדנאות איפשרו מפגשים חברתיים והיכרויות חדשות, שנוצרו בין המשתתפים.
את הסדנאות העבירה אירית גילדור, תושבת גן יבנה ומדריכה טכנולוגית מנוסה בעלת תואר שני, שליוותה את המשתתפים בסבלנות רבה, במקצועיות ובגובה העיניים. לאורך המפגשים לקחה אירית את המשתתפים למסע מרתק אל תוך הפיצ'רים המתקדמים של הסמארטפון ואל עולם הבינה המלאכותית, והצליחה להפוך תחומים שנתפסים לעיתים כמרוחקים או מורכבים, לנגישים, ברורים ושימושיים.
המשתתפים למדו כיצד להפיק יותר מהמכשיר הסלולרי שברשותם, להכיר יישומים וכלים מתקדמים, לשפר את היכולת לצלם ולתעד רגעים משמעותיים, ולהיחשף לעולם ה AI ככלי שיכול לסייע בחיי היומיום, ביצירת תוכן, בחיפוש מידע, בארגון משימות ובתקשורת עם הסביבה.
מעבר ללמידה עצמה, הסדנאות העניקו למשתתפים ביטחון, תחושת עצמאות וחיבור לעולם המתפתח שסביבם.
עבור רבים מהם, מדובר לא רק ברכישת ידע חדש, אלא בפתיחת דלת לעולם שלם של אפשרויות, באופן ידידותי, מותאם ומכבד.
משתתפי הקורס משתפים:
חיים: "במהלך הסדנא למדנו רבות, קיבלנו כלים מעשיים וטיפים חשובים לתפעול הסמארטפון ולצילום איכותי, באופן ברור, מקצועי ונעים"
ריקי: "בד''כ אני מעידה על עצמי כמי שמשתעממת בקלות וסדנת ה- AI הפכה את הקערה על פיה. סדנא מרתקת, מעניינת ובעיקר תורמת ליכולות שלנו לשחות במציאות הטכנולוגית."
במחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית גן יבנה רואים חשיבות רבה בהובלת מיזמים מסוג זה עבור האזרחים הוותיקים ביישוב, מתוך תפיסה הרואה בחיבור לעולם הדיגיטלי חלק בלתי נפרד מאיכות החיים, מהעצמאות האישית ומהיכולת להישאר מעורבים, מעודכנים ומחוברים.
הסדנאות היוו דוגמה נוספת לעשייה הקהילתית, המקצועית והרגישה שמקדמת המחלקה, תוך התאמה לצרכים המשתנים של האזרחים הוותיקים ומתן מענה עדכני, אנושי ורלוונטי.
