האם אגרת השמירה בגן יבנה מנותבת לחלוקת דוחו"ת שטותיים לתושבי הישוב?

$(function(){setImageBanner('b2d10530-31f4-4b41-864f-6359c520280e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

תושבי גן יבנה מתלוננים: קנסות ביציאה מתחנת הדלק בגן יבנה (מעדנות) במקום עם שילוט מבלבל.
עובדת מהתחנה מסרה לאתר: "הם כל הזמן פה כאילו אין להם מה לעשות, לפעמים שעות, מחכים שמישהו יתבלבל".
השוטרת נוי שם טוב דיקר שמככבת בקנסות, מסתובבת עיתים ללא תעודת שוטר, ומדברת בזילזול לתושבים.

אל מערכת גן יבנה.נט, כמו גם לדפי הפייסבוק המקומיים מגיעות לאחרונה עשרות תלונות מתושבים על ריבוי קנסות ביציאה מתחנת הדלק בגן יבנה ("מעדנות").

ביציאה מהתחנה, אין מאפשר פניה שמאלה  אך השילוט המוסתר בזוויות מסוימות וקו הפרדה דהוי גורמים לבלבול רב בקרב הנהגים, הפונים שמאלה בתום לב.

בזוויות מסוימת לא רואים את השילוט. כמו כן קו ההפרדה לא קיים

נקודת תורפה זו הופכת ל"מלכודת" של ממש עבור היוצאים מהתחנה. כשפקח גן יבנה המלווה בשוטר אורבים דרך קבע במשך שעות רבות ומחלקים דוח"ות על סך 500 שקלים ולקינוח גם שש נקודות. 

בתמונה: דו"ח שניתן בעקבות פניה שמאלה:

גן יבנה נט

תושבי גן יבנה משלמים הן אגרת שמירה והן ארנונה וזאת על מנת שרכב המלווה בפקח המקבל משכורת מהמועצה (המשולמת להם מכיס התושבים) יסייר בשכונות השונות ויחזק את תחושת הבטחון ביישוב, כשבפועל אורב רכב הפקחים לנהגים תמימים בתחנת הדלק ומחלק להם דוחות (כן, גם בימי הקורונה הקשים כשמצבם הכלכלי של רבים מאזרחי ישראל קשה ודו"ח של 500 שקלים מהווה נטל כלכלי כבד במיוחד.) 

שעות רבות הרכב מבלה כאן

התושבים לא נשארים אדישים והם פורקים את זעמם בפניות אל מערכת גן יבנה. נט כמו גם בדפי הפייסבוק היישוביים:

מישל שבייב תושבת הישוב סיפרה לצוות האתר "השוטרת נוי דיקר שם קבוע... ניסתי לשכנע אותה שזה בתום לב, למרות שאני חיילת משוחררת לא עזר כלום" 
חיים לונדנר סיפר לנו: " ראיתי אותם יושבים ופשוט מחכים לטרף קל, היה מישהו שנקט יוזמה והזהיר את כולם לא לפנות שמאלה בטעות"
מורן אזולאי: 
"בשעה שבע בערב לפי מיטב זכרוני בעלי פעם ראשונה נכנס לתחנה הזו כי אני בדרך כלל מתדלקת באשדוד . הוא לא ראה את התמרור . אבל המצחיק שהוא ראה את השוטר עומד ליד החנות של הגלידות במשך 40 דקות הוא מתחנן לשוטר ולפקח שהיו ביחד ומסביר לו שהוא ראה אותו.
ציטוט של בעלי " ראיתי אותך נראה לך שביודעין הייתי עושה עבירה" אתה מוזמן לבדוק מתי קיבלתי דוח בפעם האחרונה ולראות שב10 שנים האחרונות דוח תנועה אחד איו לי ... אך לצערנו השוטר היה חסר רגישות והבנה ! ונתן לו 500 של דוח . הכי עצוב שפספתי ביום את התשלום והדוח עלה ל750( שזו הייתה הטעות שלי כי חשבתי שצריך לשלם עד 13 וזה היה עד ה12 ) ." 
השוטרת נוי - הרכב של המועצה, הקנס של המדינה
מהמועצה המקומית גן יבנה נמסר בתגובה: 

בניידת השיטור העירוני נמצאים יחד פקח ושוטר שמקיימים סיורים משותפים ברחבי השכונות, מסייעים לתושבים, פותרים מקרים דחופים ונותנים מענה זמין ומהיר לפניות המגיעות למוקד.

בכל נושא התנועה, חלוקת התפקידים היא ברורה, המשטרה היא האמונה על אכיפה כנגד עבירות התנועה, המועצה אחראית על חוק עזר על העמדת רכב וחנייתו. המועצה לא אחראית על תקנות התעבורה שאינן עוסקות בחניה כגון שלט עצור המדובר בפנייה זו.

נדגיש כי, פקח מועצה אינו רשאי לתת דו"ח על עבירות שאינן עבירות חניה, השוטר הוא האמון על פעילות השיטור.

לפיכך, בעניין מעין זה, יש לפנות אל משטרת ישראל ולהגיש ערר כפי שמופיע בהנחיות המצוינות בצידו השני של דף הדו"ח."

ועדיין, נשאלת השאלה מדוע כספי הציבור המופנים לצורך ביטחון התושבים  ומשולמים בנוסף לתשלום הארנונה מופנים בסופו של דבר כנגדם?

הקנס הולך ישירות למדינה ואפילו לא חוזר לתושבים בדרך עקיפה, תוך ביזבוז של שעות יקרות במקום שלא תועדה בו אפילו תאונה אחת בשנים האחרונות. 

היינו מצפים שהפקחים יעסקו באכיפת מסכות לאור התחלואה העולה, מניעת ונדילזם ולא ישחיתו את זמנם הרב והיקר על המתנה של שעות ביציאה מתחנת הדלק. 

מדוברות משטרת לכיש נמסר בתגובה:

"מהנדסת המשטרה היתה במקום ובדקה את הטענות. לפי מה שמסרה רואים בבירור שיש ימינה בלבד וגם מסומן על הכביש. נכון, הסימון מעט דהוי אבל נראה וכך גם התמרור. נכון, יש מקום לשפר את התשתית אבל במקום די ברור כי הנסיעה היא ימינה בלבד. אזרחים יכולים לפנות ולהתלונן לקצין תלונות הציבור בתחנת משטרת קרית מלאכי. "

התגובה לא כללה כל התיחסות ליחס המזלזל שמפגינה השוטרת לנהגים הנופלים ברשתה במקום.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה