הארנונה בגן יבנה מתייקרת!

$(function(){setImageBanner('eb2935df-21fb-4705-94ff-265afdb55437','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

"כראש המועצה, מוטלת עלי האחריות לעדכן אתכם בכל גם כשמדובר בבשורות פחות טובות ולא פופולריות כמו הצורך להעלות את הארנונה". כך פתח אתמול ראש המועצה את הפוסט המבשר על העלאת הארנונה בגן יבנה. בעקבות הקטנה דרמטית בתקציבי האיזון המתקבלים ממשרד הפנים, הונחתה המועצה המקומית גן יבנה לעדכן את תעריפי הארנונה לתעריף הנורמטיבי. עם זאת בישיבת ההנהלה האחרונה, סירבו חברי המועצה להעלאה של 30% והחליטו להעלותה ב-10% בלבד תוך הימנעות מפגיעה בהטבות המוענקות לבעלי מוגבלויות ומשפחות שידן אינה משגת.

לאחרונה העלתה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את המועצה המקומית גן יבנה בדירוג החברתי כלכלי (סוציו-אקונומי) מאשכול 6 לאשכול 7. העלאה זו של גן יבנה לאשכול 7 הובילה להקטנה דרמטית של כ-75% בתקציבי האיזון שמועברים ממשרד הפנים לרשות.

גן יבנה, יחד עם מועצות נוספות מכל רחבי הארץ שנפגעו גם הן מהחלטתו של משרד הפנים, הגישה עתירה לבג"צ בנושא שמתבררת עד ימים אלה.

על מנת לגשר על הקיצוץ בתקציבים ולצד צעדי התייעלות מתבקשים, משרד הפנים הנחה את המועצה לעדכן את תעריפי הארנונה לתעריף הנורמטיבי כפי שנכתב מטעם המשרד – "תעריפי הארנונה של המועצה, נמוכים משמעותית וחייבים לעדכן אותם לתעריף הנורמטיבי".

במכתב שנשלח לאחרונה למועצה ע"י משרד הפנים, נקבע שהארנונה הנורמטיבית למגורים באשכול 7 (בו נמצאת המועצה), גבוהה ביותר מ- 30% מתעריף הארנונה של גן יבנה ועל המועצה לפעול להשוואת תעריף הארנונה לארנונה הנורמטיבית.

בישיבת ההנהלה האחרונה, סירבו חברי הנהלת המועצה להעלאה של 30% ובהמלצת הצוות המקצועי של המועצה הוחלט להעלות את הארנונה בשיעור של 10% בלבד בכפוף לאישור שרי הפנים והאוצר. נציין כי, גובה הארנונה שנגבית בגן יבנה כיום נמוכה משמעותית מזו של יישובים דומים או סמוכים לגן יבנה כגון גדרה, אשדוד, נס ציונה, מזכרת בתיה, קריית עקרון ועוד.

ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון: "אנו לא מקבלים את ההחלטה בשוויון נפש, היא כואבת גם לנו, אך עוד לא אמרנו את המילה האחרונה בנושא. בשבוע שעבר נפגשתי עם חברי כנסת ושרים בכירים ואף שלחנו מכתב בנושא למנכ"ל משרד הפנים, אנחנו מנסים לשנות את ההחלטה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אעדכן כי הנהלת המועצה החליטה לא לפגוע בהטבות המוענקות לבעלי מוגבלויות ומשפחות שידן אינה משגת. לצערנו, האחריות כולה נזרקת על הרשויות המקומיות, החל מקיצוצים במענקי האיזון, דרך ההתייקרויות במשק ועוד. במקביל, אנו פועלים בכדי לזרז יוזמות נוספות שיגדילו את הכנסות המועצה כגון – הרחבת אזור התעשייה הקיים במאות דונמים, הקמתו של אזור תעשייה חדש, חלוקת הכנסות צודקת באמצעות הוועדה הגאוגרפית במשרד הפנים ועוד".

 

 

- מצורף קישור לפרוטוקול ישיבת ההנהלה האחרונה שדנה בנושא - 
http://ganyavne.muni.il/?post_type=news&p=2866&preview=true

- מצורף קישור לדברי ההסבר בנושא - http://ganyavne.muni.il/…/%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99-%d7%94%…/

טבלה המשווה את תעריפי הארנונה בגן יבנה וביישובים סמוכים או דומים

אהרון דרור פייסבוק

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה