הוגש כתב אישום נגד מסיעי המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('a728f50b-56e0-41a6-8569-bda96b10c971','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד חסין אלכרישאת (33) מפזורת אבו רובייעה ויוסף אבו עצא (41) מתל שבע בין היתר בגין גרימת מוות ברשלנות, לאחר שהסיעו שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל וביניהם גם את המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בגן יבנה

בהודעה מטעם הפרקליטות נמסר כי: "מכתב האישום שהגישה הילה דרימר – יאיר מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי ב- 31.3.24, במהלך חודש הרמאדן, סמוך לשעה 21:30, אסף אלכרישאת את המחבל מאמן פאיז אחליל, אשר שהה באותה עת בישראל שלא כדין וכן שלושה נוספים. לאחר איסופם הסיע אלכרישאת את הארבעה לתחנת דלק סמוך לכביש שש, שם סיכם עם אבו עצא כי יאסוף את המחבל והאחרים ויסיעם לנקודות שונות בארץ."

 

מכתב האישום, מתברר כי "סמוך לשעה 22:40, הוריד אבו עצא את המחבל בכניסה למתחם הקניות "פרנדלי" בגן יבנה. אז באמצעות סכין שנשא עימו הסתער המחבל על שלושה משוהי המקום ודקר למוות את לידור לוי ז"ל וכן פצע שני נוספים שפונו לביה"ח כשהם מורדמים ומונשמים וסובלים מפצעי דקירה. לאחר רץ המחבל לעברם של השוטרים שהוזעקו למתחם כשבידו הסכין שלופה והוא צועק "אללה אכבר". השוטרים אשר זיהו את המחבל, ירו מספר כדורים לעברו והצליחו לנטרלו."

 לידור לוי ז"ל שנרצח בפיגוע בגן יבנה

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרימר – יאיר: "מסוכנתם של המשיבים מתעצמת לאור העובדה שבשעת לילה, במהלך חודש הרמאדן שלו משמעות סימבולית והיסטורית ככזה הנתפס על ידי ארגוני וגורמי טרור פלסטינים קיצוניים כמועד מועדף לביצוע פיגועי טרור. קשר המשיבים קשר, להסיע, בשעות לילה, תושבים זרים אשר שהו בישראל ללא היתר כדין, וגרמו ברשלנותם למותו של המנוח וגרמו ברשלנותם לחבלות רבות, קשות ומסכנות חיים לר.ע. ולב.ב. המשיבים לא נמנעו מהסעתם של תושבי שטחים ובהם המחבל לתוך שטחי ישראל והכל בעבור בצע כסף."

 

לאחר שאבו עצא הוריד את המחבל במתחם, הסיע את האחרים לפתח תקווה, תל אביב ויפו. כאשר האחרון מבין האחרים, שילם אבו עצא סכום של 600 ₪ עבור ההסעה.

 

לנאשמים יוחסו עבירות גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, הסעת שוהה בלתי חוקי, הסתייעות ברכב לעבור עבירה. ולאלכרישאת יוחסה גם עבירה של נהיגה בזמן פסילה.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה