הותר לפרסום אלעד קציר תושב ניר עוז נרצח בשבי בעזה

$(function(){setImageBanner('d286055b-1d9c-4ca0-8c19-7665dd40ef58','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

משפחתו של אלעד קציר תושב ניר עוז עודכנה שגופתו נמצאה בשבי בעזה והושבה לישראל . לפני חודשיים הג'יהאד האיסלאמי פרסם שני סרטונים, כחלק מהטרור הפסיכולוגי, בניסיון להפעיל לחץ על ישראל בכל הנוגע לשחרור חטופים ולהפסקת אש. בסרטון הופיע אלעד קציר (47), שנחטף מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. אך היום הוא אותר ללא רוח חיים על ידי כוחותינו. יהי זכרו ברוך

אחותו של החטוף אלעד קציר, כרמית, הודיעה בצהריים (יום שבת) בפוסט בפייסבוק כי משפחתה כי קיבלה את הבשורה המרה שאלעד נרצח בשבי. כרמית סיפרה כי גופתו של אלעד בן ה-47, שנחטף מביתו בניר עוז, חולצה מרצועת עזה בפעולה נועזת - והובאה לישראל.

קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות",

כרמית  מתחה ביקורת קשה על התנהלות הממשלה, הזכירה שפורסמו בעבר שני סרטונים שלו כשהוא חי בשבי: "ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה".

אלעדי - יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך. אוהבת אותך לנצח, כרמן".

אלעד קציר

חנה ורמי קציר הם ממקימי קיבוץ ניר עוז בו נולדו ילדיהם, אביטל, אלעד וכרמית. רמי בן 79, היה כנראה מכונאי הטרקטורים היחיד בארץ שתיקן טרקטורים לצלילי מוסיקה קלאסית. הוא ידע במדויק היכן נמצא כל טרקטור בקיבוץ ומה מצבו, היה איש עם נפש עדינה, אדם רגוע, חייכן, רודף שלום.

חנה אלעד קציר נחטפו , רמי קציר נרצח יהי זכרו

הוא הכיר את חנה, ילידת קיבוץ עין כרמל, והשניים נישאו לפני כ 55 שנים בניר עוז, בחתונה משותפת לכמה זוגות, כנהוג בקיבוץ. הם בחרו להקים את ביתם בקיבוץ ניר עוז, לאחר שרמי שירת בו בהיאחזות הנח"ל.

חנה בת 76, בת למשפחה שנספתה בשואה, טיפלה במשך שנים בילדי קיבוץ ניר עוז באהבה גדולה ובמסירות. מכריה מעידים על אישה שכולה לב אחד גדול אשר מקדישה את כל כולה למשפחתה. בשנים האחרונות עבדה חנה במחסן הכביסה כיוון שדאגה תמיד לשלומם של החיילים בקיבוץ, למרות מגבלות בריאותיות רבות.


את אלעד קציר, 47, מכירים כל תושבי הקיבוץ מגדול ועד קטן. הביטוי "פיפי ולישון" שאלעד נוהג לומר בצחוק לכל ילדי הקיבוץ, שגור בפיהם של כל הילדים. אלעד הוא איש אדמה ועובד בחקלאות מתוך אהבה גדולה לאדמת הארץ.

בכל סבב של לוחמה ומתיחות בטחונית, יוצא לעבד את שדות הקיבוץ שנמצאים בסמוך לעזה ללא פחד: "זו הארץ שלנו והאוכל שאנו מגדלים", כך אומר תמיד. מלבד היותו חקלאי, אלעד פעיל ב"מסדר הדר" ומתייצב מדי שבוע לתמיכה במאבק לשחרור הדר גולדין ואורון שאול. אלעד אוהד מכבי חיפה מגיל 5 ומלווה את הקבוצה בישראל ובעולם, טס עם הקבוצה למשחקיה בחו"ל. במקביל לעיסוקיו הרבים, בשנים האחרונות הקדיש אלעד את מרצו לדאגה וטיפול בהוריו חנה ורמי בשל התדרדרות במצבם הבריאותי.

ביום שבת 07.10.2023 נכנסו מרצחים לקיבוץ ניר עוז, רצחו את רמי ששהה בתוך ממ"ד הבית וחטפו את חנה.

בידי המשפחה סרטון המתעד את חטיפתה אשר נמסר לצה"ל. חנה, שבריאותה התדרדרה בשנים האחרונות, מוגבלת בתנועה ונזקקת לתרופות מצילות חיים. היא חייבת בטיפול רפואי צמוד.

עם אלעד נותק הקשר, בשיחתו האחרונה עם אחותו כרמית, נשמע אלעד אומר "צריך חוסן" על רקע יריות ומסר לה שיש מחבלים בביתו.

לאחר מכן נותקה השיחה בפתאומיות ואין כל בדל מידע באשר למצבו. כרמית ואביטל חרדות לגורל אחיהן אלעד ובמיוחד ליכולתה של חנה להחזיק מעמד בשבי. לאור מצבה הבריאותי קיים חשש כבד מאוד לשלומה.

במהלך שהותו בשבי דובר ארגון טרור של הג'יאהד שחרר סרטון ובו רואים את חנה שמוסרת את אהבתה לרמי בעלה וכלל אינה יודעת מה עלה בגורלו. בסרטון חנה אומרת טקסט שהוכתב ככל הנראה על ידי הארגון כמסר ללוחמה פסיכולוגית עבור תושבי ישראל.  חנה שוחררה מהשבי במסגרת עסקת שחרור החטופים . אולם אלעד נשאר בשבי. 

כעת בהודעה שהתבסרה משפחתו גופתו הובאה לישראל

מועד לוויה נעדכן בהמשך 

דובר צה"ל: "גופתו של החטוף אלעד קציר ז״ל, אשר על פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא״פ, חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ״ן והוחזרה לשטח מדינת ישראל. גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ״ן ושב״כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז.

לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה״ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז״ל על חילוץ גופתו.
צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה.

במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, אלעד קציר ז״ל נחטף ע״י ארגון הטרור גא״פ מקיבוץ ניר עוז. אימו, חנה, נחטפה גם היא על ידי הגא״פ ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים, ואביו, אברהם ז״ל, נרצח בקיבוץ.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה״ל ושב״כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה."

-

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה